حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل جدید تراشه دو سلولی ۲۰۰ وات، شارژ سریع گوشی را در ۱۰ دقیقه امکان‌پذیر می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شیائومی، فناوری‌های نوین

شرکت نیمه هادی NuVolta Technologies، اخیراً نسل دوم تراشه شارژ سریع خود را معرفی کرده است که با شماره مدل “NU2205” ارائه می‌شود. طبق گفته این شرکت، NuVolta NU2205، تراشه شارژ سریع تک هسته‌ای با بالاترین قدرت در صنعت بوده و توان شارژ آن می‌تواند به 100 وات نیز برسد. همچنین این تنها تراشه در چین است که از معماری شارژ سریع ۲۰۰ وات و دو سلولی 4:2 نیز پشتیبانی می‌کند.

تراشه دو سلولی مخصوص شارژ سریع ۲۰۰ وات گوشی‌های هوشمند

NuVolta Technologies بیان می‌کند که توسعه موفق این تراشه به شکستن انحصار تولیدکنندگان خارجی در صنعت شارژ سریع دو سلولی کمک خواهد کرد. از همه مهمتر، این شرکت همچنین ادعا می‌کند که تراشه مذکور می‌تواند شارژ سریع دو سلولی 200 وات را برای تلفن‌های هوشمند فراهم کند. این مقدار بالاترین قدرت شارژ سریعی می‌باشد که درحال‌حاضر معرفی شده است.

علاوه‌بر این، این تراشه نه تنها به سرعت شارژ بالای دستگاه منجر می‌شود بلکه تولید گرمای کمتری را نیز در کل مراحل شارژ تضمین می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که در شرایط دمای محیط 25 درجه سانتی‌گراد و ورودی 16 ولت، می‌توان دو باتری را با جریان زیاد 10 آمپر و 20 آمپر شارژ کرد. افزایش دما نیز به ترتیب فقط به 44.9 درجه سانتی‌گراد و 46.8 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به گزارش gizchina، یادآوری این نکته نیز حائز اهمیت است که شرکت مذکور برای تست این تراشه در زمان عرضه، از گوشی‌های شیائومی Mi 11 و Mi 11 Pro استفاده کرده است. این نشان می‌دهد که مشارکت فعالی بین NuVolta و Xiaomi وجود دارد. انتظار می‌رود شیائومی نسخه تولید انبوه این فناوری را به‌زودی منتشر کند.

فناوری شارژ سریع شیائومی و تراشه دو سلولی ۲۰۰ وات

فناوری شارژ سریع شیائومی و تراشه دو سلولی ۲۰۰ وات

فناوری HyperCharge شیائومی

در ماه مه، شیائومی رسما اعلام کرد که نسخه خاصی از گوشی Mi 11 Pro، دو رکورد جهانی مربوط به شارژ باتری گوشی‌های هوشمند را شکسته است. شارژر سریع سیمی 200 وات شیائومی می‌تواند باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در مدت تنها ۸ دقیقه به‌طور کامل و از ۰٪ تا ۱۰۰٪ شارژ کند. این ظرفیت شارژ در 44 ثانیه به 10٪ و در 3 دقیقه به 50٪ می‌رسد. این اولین باریست که شارژ سیمی وارد جدول زمانی ده دقیقه‌ای می‌شود. از شارژ سریع بی‌سیم 120 وات نیز می‌توان برای شارژ باتری 4000 میلی آمپری تا 100٪ در مدت زمان 15 دقیقه استفاده کرد. همچنین این اولین بار است که شارژ سریعی به‌صورت بی‌سیم، مرز 100 وات را رد می‌کند. علاوه‌بر این، شیائومی همچنین ادعا می‌کند که برای بار نخست، یک تلفن هوشمند می‌تواند در کمتر از 10 دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

مهندسان شیائومی ادعا می‌کنند که پس از 800 دوره استفاده، عمر مفید باتری شیائومی بالای 80٪ باقی می‌ماند. این بسیار بیشتر از نیاز استاندارد چین بوده که طبق آن بیان می‌شود “پس از 400 دوره، عمر باتری نباید کمتر از 60٪ باشد”. این بدان معناست که شارژ سریع 200 وات شیائومی استاندارد صنعت چین را نیز پشت سر می‌گذارد.

در زمان معرفی، شیائومی تاریخ مشخصی را برای ارائه این فناوری بر روی یک گوشی هوشمند اعلام نکرد. با این حال، با معرفی NuVolta NU 2205، احتمال دارد که این شرکت از این تراشه در دستگاه آینده خود استفاده کند.

شیائومی پتنت شارژ از طریق امواج صوتی را به ثبت رساند!

نظر شما راجع به تراشه جدید دو سلولی ۲۰۰ وات شرکت نیمه هادی چینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

مناطق دیگری که شیائومی باید مثل همین شارژر انقلابی عمل کنه:
اولیش رابط کاربری… در بخش بهینگی… واقعاً این چند ساله اختلاف رقبا خیلی کم شد باهاش و از اون پرسرعت miui 9 که با وانپلاس نسبتاً خام حتی مقایسه میشد و مقایسه رابط سامسونگ باهاش شوخی بود، رسید به این نقطه که بهینگی های لازم و عملکرد پایدار رو نداره خصوصاً در میانرده ها…
دومی الگوریتم دوربین…(برای همه‌جانبه و کاملتر بودن در سناریو های مختلف و حتی سناریو های کم استفاده تر)
سومی اخراج گروه طراحی‌ش که شبیه سونی سنت هاراکیری(خودکشی) رو در پیش گرفتن… که خبرش چند روز پیش اومد که هزاران مهندس جوان استخدام شدن که بعضی در این حوزه هستند…
چهارمی هم بازگردوندن وجهه سری میکس با یه گوشی انقلابی دیگه که مرز های تکنولوژی های جدیدشو دوباره باهاش رو کنه…
پنجمی اتخاذ یه سیاست معلوم و منظم در نامگذاری ها و کم کردن ریبرند های غیرواجب…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی