حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال افشاگری های جان مک آفی پس از مرگ بر روی بلاک چین اتریوم

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز

جان مک آفی پس از ۷۵ سال زندگی عجیب و پرحاشیه، در نهایت دو روز پیش در زندانی در اسپانیا خودکشی کرد. اما به نظر می رسد مرگ، پایان کار این مرد مرموز نیست! مدت کوتاهی پس از این که خودکشی جان مک آفی تایید شد، تصویری با حرف “Q” به حساب اینستاگرام مک آفی ارسال شد و سپس کل حساب کاربری و پست های او حذف شد. اما حالا گمانه زنی ها از احتمال انتشار ناگفته ها و افشاگری ها پس از مرگ جان مک آفی بر بستر بلاک چین اتریوم حکایت دارد.

احتمال افشاگری های جان مک آفی بر روی بلاک چین اتریوم

یک روز پس از انتشار و تایید خبر خودکشی جان مک‌آفی در زندان، شایعات زیادی در مورد علت مرگ او منتشر شده است. برخی از این شایعات ادعا می‌کنند که او فکر این روز را پیش از این کرده بوده است و با استفاده از “کلید مرد مرده” (Dead Man’s Switch) اسرار و اطلاعات زیادی را در آینده فاش خواهد کرد.

کلید مرد مرده قابلیتی است که این امکان را به افراد می دهد که در صورت برآورده شدن شرایط، فایل ها و یا هرآنچه را که خواسته باشند را به آدرس های مشخصی ارسال کنند. مثلا فرد می تواند تعیین کند در صورتی که برای ۶ ماه در حساب کاربری ایمیلش وارد نشد، اطلاعاتی نظیر رمز عبورش برای افرادی که از قبل مشخص کرده است، ارسال شود.

ارسال حرف Q در اکانت اینستاگرام مک آفی

به نقل از cryptobriefing، دیروز و در هیاهوی خبر مرگ جان مک آفی، یک تصویر از حرف انگلیسی Q در حساب اینستاگرام مک آفی منتشر شد. کمی بعد تمام حساب کاربری اینستاگرام و پست های او پاک شد! برخی می گویند این حرف کیو به نام گروه تئوری توطئه (QAnon) اشاره دارد. به‌گفته این افراد، مرگ مک آفی باعث به کار افتادن سیستمی شده است که اسناد محرمانه دولتی را منتشر می‌کند.

افرادی که پیش از پاک شدن پست به تصویر دسترسی داشتند ادعا می کنند که تصویر حاوی یک آدرس اتریوم بوده است. ادعایی که البته نادرست از آب درآمده است. این رشته کد به نظر می رسد مربوط به استاندارد فراداده های فیس بوک باشد، چراکه با حروف «FBMD» شروع می‌شود و کاملا با آدرس های اتریوم مغایرت دارد.

این درحالی است که برخی می گویند این فراداده ها به یک کد شانزده رقمی بلاک چینی اشاره می‌کنند. این ادعا هم قابل تأیید نیست چرا که به نظر نمی رسد داده های معناداری از این طریق به دست بیاید.

 

بلاک چین اتریوم و قابلیت ذخیره داده ها و اطلاعات بر روی آن

اما نکته قابل توجه در این رابطه می توان به بررسی بلاک چین اتریوم و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی آن اشاره کرد. جان مک آفی در گذشته ادعا کرده بود که ۳۱ ترابایت داده در مورد فساد دولت ها در اختیار دارد و این در حالی است که بلاک چین اتریوم چیزی در حدود ۰.۵ ترابایت حجم دارد. این موضوع نشان می‌دهد که بلاک چین اتریوم ابزار درستی برای ذخیره داده ها نیست.

به هرحال باید منتظر ماند تا ببینیم در روزهای آتی خبرهای متفاوتی از مردی که پس از مرگ هم همچنان در صدر خبرها حضور دارد، منتشر می شود و یا این که جان مک آفی را باید به تاریخ سپرد. نظر شما درباره مرگ جان مک آفی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی