حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ واقعیت خواهد داشت؟ از شایعه تا حقیقت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ واقعیت خواهد داشت؟ نمایشگرهایی با رفرش ریت بالاتر در چند سال اخیر به شدت رواج پیدا کرده‌اند و حتی راه خود را به تلفن‌های هوشمند اقتصادی و ارزان قیمت بازار نیز باز کرده‌اند. یکی از محتمل‌ترین گمانه‌زنی‌های این روزها، وجود نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۳ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳

به نقل از techradar، آیفون ۱۳ به احتمال زیاد، در مهرماه معرفی خواهد شد. بر اساس شایعاتی که تاکنون درباره آن مطرح شده است، ممکن است این دستگاه تفاوت چندانی با آیفون ۱۲ نداشته باشد. اما حداقل انتظار ممکن، استفاده از یک نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در آیفون بعدی Apple است. با توجه به شایعات مختلف، ممکن است حداقل یکی از مدل‌های آیفون بعدی اپل، چنین ویژگی مهمی را داشته باشد.

جزئیات فوق العاده ای از طراحی آیفون ۱۳ اپل در فایل CAD طراحی آن لو رفت

سوال مهمی که مطرح است، این است که آیا مطابق اخبار و شایعاتی که تا کنون منتشر شده است، اپل قصد استفاده از یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی در iPhone 13 خواهد داشت یا خیر؟ در این مطلب به بررسی برخی از مهم‌ترین اخبار و شایعات و حدس و گمانه‌زنی هایی که درباره این موضوع مطرح شده است می‌پردازیم.

 

رفرش ریت سریع‌تر

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳

تا به حال شایعات زیادی درباره اینکه آیفون ۱۳ یا حداقل یکی از مدل‌های آن، به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد بود شنیده‌ایم. این مسئله یک پیشرفت مهم و بزرگ خواهد بود که در مورد آیفون‌های اپل رخ خواهد داد، زیرا چنین قابلیتی باعث روان‌تر شدن تعامل با محتوا حین کار با صفحه نمایش دستگاه خواهد شد.

اطمینان از این مسئله هنوز کمی زود است، اما از سویی دیگر نیز بسیار محتمل خواهد بود. چرا که منابع متعددی بر این مسئله تاکید داشته‌اند. اولین بار این شایعات در آبان ماه منتشر شد و تا این لحظه هیچ منبع خبری، وجود چنین ویژگی مهمی را رد نکرده است. علاوه بر این، ممکن است که اپل نسل بعدی آیفون خود را به نمایشگرهایی با فناوری LTPO مجهز سازد که امکان رفرش ریت متغیر را فراهم خواهد آورد. بنابراین در صورت عدم وجود چنین ویژگی مهمی، این مسئله از سوی دیگر باعث ایجاد صرفه‌جویی در مصرف باتری نیز خواهد شد.

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳ تقریبا قطعی است اما حقه اپل در تغییر این طراحی چیست؟

از سوی دیگر، تاکنون اتفاق نظر بر این بوده است که فقط آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی هستند. بنابراین برای بهره‌مندی از چنین قابلیتی باید هزینه بیشتری نیز صرف کنید. یکی دیگر از احتمالات مهم، این است که رفرش ریت صفحه نمایش آیفون ۱۳ حتی از ۱۲۰ هرتز نیز بالاتر باشد چرا که اخیراً یک اختراع از اپل درباره رفرش ریت تا ۲۴۰ هرتز ثبت شده است. در هر صورت، گرچه می‌توان از این مسئله اطمینان داشت که حداقل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی هستند، اما در غیر این صورت نیز چندان تعجب برانگیز نخواهد بود. چرا که پیش از این، چنین قابلیتی برای آیفون ۱۲ شایعه شده بود.

 

نمایشگر همیشه روشن

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳

یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که ممکن است در آیفون‌های بعدی اپل، شاهد حضور آن باشیم، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا always-on display است. این قابلیت سال‌های زیادی است که در گوشی‌های اندرویدی ارائه شده و به شما این امکان را خواهد داد تا بدون روشن کردن صفحه نمایش، اطلاعات مهمی مانند ساعت، تاریخ و اعلانات دریافتی را مشاهده نمائید. در عوض این اطلاعات در هر لحظه قابل مشاهده خواهد بود و با ترکیبی از پیکسل سفید و سیاه، بخشی از صفحه‌نمایش گوشی را به خود اختصاص خواهد داد تا مصرف باتری به حداقل ممکن برسد.

آیفون ۱۳ با فناوری جدید باتری ارایه خواهد شد

استفاده از چنین ویژگی مهمی برای اپل چندان سخت و مشکل به نظر نمی‌رسد و احتمال استفاده از آن نیز وجود دارد. با این وجود، همانطور که گفته شده نمی‌توان با اطمینان صحت چنین چیزی را تایید کرد. اما اگر چنین قابلیتی بر روی آیفون ۱۳ استفاده شود، احتمال مجهز شدن سایر آیفون‌های اپل به این ویژگی، از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری وجود دارد.

 

سایزهای یکسان صفحه‌نمایش

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳

تنها چیزی که شاهد تغییر آن‌ها نخواهیم بود، اندازه یا وضوح صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبلی خود است. به احتمال زیاد همانند نسل فعلی، شاهد حضور یک آیفون ۱۳ مینی با صفحه نمایش ۵.۴ اینچی و وضوح تصویر ۲۳۴۰×۱۰۸۰، یک آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و وضوح تصویر ۲۵۳۲×۱۱۷۰ و در نهایت یک آیفون ۱۳ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و وضوح تصویر ۲۷۷۸×۱۲۸۴ خواهیم بود. گرچه در مورد سایز صفحه نمایش آیفون‌های بعدی اپل حدس و گمانه‌زنی زیادی منتشر نشده است و گزارش‌های متناقضی نیز وجود ندارند، اما ممکن وضوح تصویر آن‌ها دستخوش تغییراتی شود.

 

صفحه نمایش LTPO چیست؟ چه مزیت هایی نسبت به نمایشگرهای OLED دارد؟

 

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ و یک ارتقا ساده؟!

با توجه به نکات گفته شده، احتمالا آیفون ۱۳ و سایر مدل‌های آن، یک ارتقا بسیار بزرگ نسبت به نسل قبلی نخواهد بود. در واقع تنها دو مورد مهم بسیار محتمل خواهد بود که یکی از آن‌ها رفرش ریت بالاتر و دیگری صفحه نمایش همیشه روشن خواهد بود که مورد اول احتمالا در دو مدل پرو و پرو مکس وجود خواهد داشت و مورد دوم نیز شاید اصلا در خانواده آیفون ۱۳ حضور نداشته باشد.

رنگ بندی آیفون ١٣ را ببینید!

نظر شما درباره صفحه نمایش آیفون های نسل آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان