حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش فروش سری آیفون ١٣ به لطف تحریم هواوی و مدل‌های جدید این کمپانی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

اپل تا چند ماه آینده، از سری آیفون ١٣ رونمایی خواهد کرد. بر اساس یکی از اطلاعات لو رفته، تاریخ رونمایی این خانواده احتمالاً ٢ مهر یا حوالی این تاریخ است. اما تحلیل‌های جدید، حاکی از افزایش فروش سری آیفون ١٣ به لطف تحریم‌های وضع شده بر علیه هواوی و مدل‌های جدید این کمپانی هستند.

افزایش فروش سری آیفون ١٣ به لطف تحریم هواوی و مدل‌های جدید این کمپانی

آیفون‌های ٢٠٢١، همچنان رونمایی نشده‌اند. اما هنوز در این فاصله نسبتاً زیاد تا رونمایی آن‌ها، شاهد فوران اطلاعات هستیم. به نقل از Phonearena و بر اساس گزارشی از تحلیلگر معروف و مورد اعتماد، مینگ چی کو، مدتی قبل اطلاعاتی جدید از رویکرد اپل برای گوشی‌های سری آیفون ١٣ منتشر شد. اما بر اساس اظهارات یکی دیگر از سایت‌های نزدیک به کمپانی اپل، مینگ چی کو نظرات جالبی را در مورد گوشی‌های خانواده آیفون ١٣ صادر کرده است. بنابر نظرات مینگ چی کو، وی انتظار دارد تا به دلیل تحریم‌های موجود برای هواوی و مدل‌های ارتقاء یافته اپل، آیفون‌های ٢٠٢١ و حتی ٢٠٢٢ با افزایش فروش مواجه شوند.

مینگ چی کو انتظار دارد که اپل حدود ٢٣٠ تا ٢۴٠ میلیون دستگاه آیفون را در سال ٢٠٢١ به فروش برساند. این میزان، ٢٣ درصد از سال گذشته بیشتر خواهد بود. در نهایت، این مقدار در سال آینده به ٢۵٠ تا ٢۶٠ میلیون دستگاه می‌رسد که خیره کننده است. تحلیلگران معتقد هستند که به دو دلیل مورد اشاره، اپل بازار گوشی‌های گران قیمت را تصاحب خواهد کرد. این موضوع به طور محسوس در نیمه دوم سال جاری میلادی دیده خواهد شد. با عرضه آیفون‌های جدید در سه ماهه سوم سال ٢٠٢١، اپل رکورد شکنی خود را آغاز می‌کند.

در ادامه اظهارات تحلیلگر معروف، گفته شد که اپل در نیمه دوم سال ٢٠٢١، حدود ٨٨ میلیون دستگاه را به مشتریان تحویل خواهد داد. سال گذشته، این میزان ٧۵ میلیون دستگاه بود. بنابراین، می‌توانیم شاهد یک رشد ١٧.٣ درصدی نسبت به دفعه قبل باشیم. اما دقیقاً منظور مینگ چی کو از مدل‌های ارتقاء یافته چیست؟ خب، باید بگوییم این همان چیزی است که مدت‌هاست در مورد آن صحبت می‌کنیم! وجود نمایشگرهای ProMotion در دو نسخه گران‌تر با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، یکی از این دلایل است. استفاده از تراشه قدرتمند Apple A15 را نیز فراموش نکنید. وجود لرزشگیر سنسور شیفت در تمام دستگاه‌ها، می‌تواند مهر تأییدی بر این موضوع باشد. همچنین احتمال می‌رود تا ظرفیت باتری‌های بزرگ‌تری را در این سری شاهد باشیم. ناچ کوچک‌تر و تغییر جزئی در چینش دوربین آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی، از دیگر تغییرات هستند.

 

ظرفیت باتری سری آیفون ١٣ لو رفت: باتری ۴,٣۵٢ میلی‌آمپر‌ در نسخه پرو مکس

 

در ماه مه ٢٠١٩، هواوی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. این مورد، سبب عدم دسترسی هواوی به استفاده از خدمات گوگل شد. دقیقاً یک سال بعد، ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی جدید را برای حمل و دسترسی تراشه‌های هواوی وضع کرد. هواوی پیش از این، در حال دست یابی به مقام بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند بود. حتی چینی‌ها موفق شدند تا مدت کوتاهی این عنوان را از آن خود کنند. اما فروش آنر، کمبود قطعات و وجود جو منفی، همگی باعث شدند تا هواوی به هدف خود نرسد. تا این که هم اکنون، شاهد سقوط این غول فناوری چینی به رتبه هفتم جدول هستیم. چیزی که مینگ چی کو می‌گوید، این است که اپل می‌تواند از این میزان فروش از دست رفته هواوی، بهترین استفاده را داشته باشد.

تحریم هواوی

نظر شما در مورد چنین فروش گسترده‌ای از گوشی‌های اپل چیست؟ آیا کوپرتینویی‌ها می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند؟ تا چه حد منتظر سری آیفون ١۳ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️