حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی Apple Maps بسیار کمتر از Google Maps می‌باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، امنیت، گوگل

برخلاف نقشه گوگل که در بسیاری از دستگاه‌های iOS نیز موجود می‌باشد، نقشه اپل فقط برای کسانی که از پلتفرم‌های iOS ،iPadOS ،watchOS و macOS استفاده می‌کنند، در دسترس است. به عبارت دیگر، اپل تنها با فروش دستگاه‌های خود، هزینه‌های مربوط به توسعه‌ی Apple Maps را پوشش می‌دهد. از طرف دیگر، گوگل برای نقشه خود، به همان شیوه مرسوم نمایش تبلیغات در هر بخشی از اپلیکیشن‌ها، سود کسب می‌کند. با این حال، طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی Apple Maps بسیار کمتر از Google Maps می‌باشد.

Apple Maps برخلاف Google Maps اطلاعات موقعیت مکانی شما را جمع آوری نمی‌کند

اگر به برچسب‌های حریم‌خصوصی در نسخه اپ استور Apple Maps و Google Maps نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که Apple Maps داده‌هایی از کاربران مانند بهداشت و تناسب اندام، سابقه جستجو، موارد تشخیصی و موقعیت مکانی را جمع آوری می‌کند. با این حال، هیچ یک از داده‌های جمع آوری شده توسط Apple Maps، به هویت کاربر استفاده کننده پیوند داده نمی‌شود.

برچسب حریم‌خصوصی Google Maps اما، نشان می‌دهد که این برنامه اطلاعات مالی و تماس‌ها، محتوای کاربر، سابقه جستجو، داده‌های استفاده شده، سایر داده‌ها، موقعیت مکانی، مخاطبین، شناسه‌ها و موارد تشخیصی را جمع آوری می‌کند. این داده‌ها توسط گوگل گردآوری شده و به هویت شما پیوند داده می‌شوند. با استفاده از حالت ناشناس می‌توانید جمع آوری داده‌های خود توسط گوگل را مسدود کنید، اما در عین حال برخی از عملکردهای نقشه نیز محدود می‌شوند.

برای فعال کردن حالت ناشناس در برنامه Google Maps، روی آیکون پروفایل در سمت بالا و راست صفحه ضربه بزنید و “روشن کردن حالت ناشناس” را فعال کنید. با این روش، سابقه مرورگر یا جستجوی شما ذخیره نشده، سابقه موقعیت مکانی به‌روز نمی‌شود و همچنین نمی‌توان به شخصی سازی نقشه‌ها پرداخت.

گوگل در مصاحبه با فوربس بیان می‌کند:

“Google Maps برای محافظت از اطلاعات شما طراحی شده است. ما كنترل هایی را برای مدیریت آسان تنظیمات شما و استفاده از فناوری‌های پیشرو در صنعت مانند حریم‌خصوصی متفاوت برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما فراهم می‌كنیم. ما همچنان در حال تبدیل Google Maps به بهترین و دقیق‌ترین نقشه موجود هستیم؛ راهی برای پیمایش و کاوش در جهان، ارائه اطلاعات غنی از تجارت محلی، بهترین در زمینه جستجوی ناوبری، و ویژگی‌های مفید مانند اطلاعات کرونا و کسب و کار زنده.”

جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی اپل

جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی اپل

جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی گوگل

جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی گوگل

شانس دوباره برای نقشه اپل

Apple Maps از زمان انتشار در سال 2012، مسیری طولانی‌ای را پشت سر گذاشته است؛ زمانی که کشورها و خیابان‌ها به درستی برچسب‌گذاری نشده بودند و برخی از کاربران در استرالیا به دنبال یافتن مسیرهایی به سمت میلدورا بوده و در عوض با ۲۴ ساعت پیاده روی به منطقه‌ای پرتگاهی پر از مارهای سمی و بدون غذا، آب و سرویس دهی تلفن خود فرستاده شدند. با این حال، در این مدت چندین ساله، Apple Maps بسیار پیشرفت کرده و این بهبود با iOS 15 نیز ادامه خواهد یافت.

اگر شما یک کاربر آیفون هستید که از نسخه‌های گذشته نقشه اپل خاطرات خوبی ندارید، زمان آن فرا رسیده است که به Apple Maps فرصت دیگری بدهید؛ چراکه اخیرا برخی از ویژگی‌های مفید به آن اضافه شده است که از جمله آنها می‌توان به هشدار وجود دوربین ثبت تخلف در تقاطع و چهارراه‌ها اشاره کرد. حتی قابلیت دیگری وجود دارد که به ما خواهد گفت که آیا باید در موقعیت چراغ خطر بعدی دور بزنیم یا اینکه به حرکت خود به سمت جلو ادامه داده تا اینکه به چراغ قرمز بعدی برسیم.

تغییرات هیجان انگیز Apple Maps در iOS 15

اگر کاربر اپل واچ هستید، در صورت نیاز به دور زدن در مسیر خود، با Apple Watch خود بازخوردی لمسی احساس خواهید کرد که دقیقاً مانند راهنمای چرخش خودرو نسبت به مچ شما می‌باشد. این کار باعث می‌شود که شما هیچ مسیری را از دست نداده و اشتباه نروید.

در مورد نسخه بعدی نقشه اپل در iOS، این شرکت بیان می‌کند:

“با تعهد به توسعه بهترین نقشه جهان، iOS 15 با روش‌های کاملا جدیدی برای پیمایش و کاوش، باعث بهتر شدن بیش از پیش نقشه‌ها می‌شود. کاربران جزئیات قابل توجهی را در شهرها، محله‌ها، مناطق تجاری، ارتفاعات، ساختمان‌ها، رنگ‌ها، نامگذاری جدید جاده‌ها، مکان‌های دیدنی با طراحی سفارشی و حالت جدید شب با درخشش نور مهتاب تجربه می‌کنند.”

Google Maps همیشه اولین و بهترین انتخاب برای کاربران دستگاه‌های همراهی که می‌خواهند از نقطه “A” به نقطه “B” پیمایش کنند، بوده است؛ اما به نظر می‌رسد که اپل با مرور زمان، آماده به چالش کشیدن گوگل در این زمینه می‌شود.

روشنایی معابر گوگل مپ قابلیت جدید سرویس نقشه گوگل

نظر شما راجع به جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی اپلیکیشن‌های نقشه همراه اپل و گوگل چیست؟ شما به استفاده از کدام یک از نقشه‌ها رغبت بیشتری نشان می‌دهید و علت این تصمیم چیست؟ آیا دوست داشتید قابلیتی از برنامه نقشه رقیب برای دستگاه شما نیز منتشر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی