حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش پاداش کارمندان Foxconn و Pegatron برای تولید آیفون ۱۳

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

افزایش پاداش کارمندان Foxconn و Pegatron برای تولید آیفون ۱۳، خبر از این موضوع می‌دهد که قرار است تولیدات خانواده iPhone، خصوصا سری آیفون ۱۳ افزایش قابل توجهی داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

افزایش پاداش کارمندان Foxconn و Pegatron برای تولید آیفون ۱۳

به نقل از 9to5mac، به گزارش یک منبع آگاه واقع در تایوان، دو شرکت بزرگ فاکسکان و پگاترون مزایا و پاداش‌های قابل توجهی را جهت جذب نیروی جدید، برای تولید iPhone 13 اپل ارائه خواهند داد. این دو شرکت پاداش‌هایی را معادل حقوق یک ماه برای استخدام کارگران جدید ارائه می‌دهند و همچنین برای کسانی که دوستان یا نزدیکان خود را معرفی کنند نیز پاداش‌های خاصی در نظر گرفته شده است.

افزایش پاداش کارمندان Foxconn و Pegatron برای تولید آیفون ۱۳

شرکت Foxconn

خبرگزاری Taiwan’s Economic Daily گزارش داده است که شرکت پگاترون اخیرا جهت استخدام و تامین نیروی انسانی خود، پاداش استخدام را از ۵۵۰۰ یوان (معادل ۸۵۰ دلار) به ۸۵۰۰ یوان (معادل ۱۳۱۲ دلار) افزایش داده است.

این شرکت علاوه بر اتکا به شرکت‌های واسطه‌ای جهت استخدام نیروی انسانی بیشتر، استخدام مستقیم خود را نیز بر جذب کارمندان به صورت مستقیم تمرکز کرده است که پاداش جذب مستقیم ۲۵۰۰ یوان (معادل ۳۸۶ دلار) و پاداش معرفی کارمند نیز ۱۸۰۰ یوان (معادل ۲۷۸ دلار) است.

افزایش ۴۴ درصدی درآمد فاکسکان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱

آخرین اطلاعیه استخدام کارگران عمومی کارخانه فاکسکان نشان می‌دهد پاداش جذب مستقیم و داخلی این شرکت ۶۰۰۰ یوان (معادل ۹۲۶ دلار) و پاداش استعفا یا کناره‌گیری ۵۴۰۰ یوان (معادل ۸۳۳ دلار) است که این ارقام به طور قابل توجهی بالاتر از پاداش ماه‌های گذشته است.

 

دستمزد یک هفته کارگران فاکسکان چقدر است؟

سال گذشته گزارشی منتشر شد که یک کارگر فعال در خط تولید آیفون می‌تواند دستمزدی بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یوان (معادل ۷۷۲ تا ۹۲۶ دلار) برای ۶ روز کار در یک هفته دریافت کند. از سویی به نظر نمی‌رسد که تولید آیفون ۱۳ تحت تاثیر مشکلات جهانی کمبود تراشه قرار گیرد، این امر به دلیل تمرکز همزمان apple بر تولید چیپ‌های خود و مذاکره برای خرید چیپ از سایر شرکت‌ها می‌باشد. با این حال اپل هشدار داده است که احتمالا تولید لوازم جانبی آیپد و مک تحت تاثیر این مشکلات قرار گیرند.

توقف موقت همکاری اپل با Pegatron به دلیل نقض قوانین کارگری

از سویی دیگر، شیوع ویروس کرونا چالش دیگری برای تولید آیفون در دو کشور هند و تایوان بوده است. ماه گذشته گزارشی منتشر شد که در آن ذکر شده بود به دلیل مثبت شدن تست کرونای بیش از ۱۰۰ کارمند فاکسکان، تولید آیفون در یکی از کارخانه‌های واقع در هند با کاهش ۵۰ درصدی روبرو شده و به نصف رسیده است. در تایوان نیز دولت این کشور در تلاش است تا واکسن کافی برای مردم خریداری نماید.

از طرفی اپل در تلاش است تا واکسن‌ها را به کارمندان TSMC برساند و تامین کنندگان اصلی TSMC و فاکسکان در حال برنامه ریزی برای خرید و اهدای ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا بین کارمندان و کارگران خود هستند تا مداخله‌های صورت گرفته توسط دولت چین را دور بزنند.

آیفون ساخت مکزیک به زودی تولید خواهد شد

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان