حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO نمایشگر iQOO 7 Legend به همراه امتیاز عملکرد صوتی آن منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | IQOO، اسمارت‌فون، تست، نمایشگر

دگزومارک برای گسترش گوشی‌های تست شده خود، به سراغ برندها و گوشی‌های هوشمند جدیدتری رفته است. به همین ترتیب، امتیاز DxO نمایشگر iQOO 7 Legend به همراه امتیاز عملکرد صوتی آن منتشر شده است. در ادامه، به جزئیات این امتیازات خواهیم پرداخت.

نمایشگر آیکو ٧ لجند

آیکو، زیر مجموعه‌ای جذاب از ویوو است. این کمپانی، از سال‌های قبل در طول فعالیت خود، گوشی‌های هوشمند مختلفی را با محوریت عملکرد سخت افزاری رونمایی کرده است. گوشی iQOO 7، یکی از همین گوشی‌های گیمینگ پرچمدار است که با تراشه Snapdragon 888 رونمایی شده بود.

 

گوشی iQOO 7 با Snapdragon 888 و اندروید ۱۱ رسما معرفی شد

 

این گوشی، بعدها با نام iQOO 7 Legend وارد بازار موبایل هند شد. دگزومارک، به عنوان مرجعی برای تست بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند این دستگاه را بررسی کرده است. ابتدا، امتیاز DxO نمایشگر iQOO 7 Legend منتشر شده است. اما پیش از اطلاع یافتن از امتیاز آن، نگاهی به مشخصات نمایشگر این گوشی داریم:

  1. – پنل از نوع AMOLED
  2. – قطر ۶.۶٢ اینچی
  3. – وضوح +Full HD
  4. – نسبت تصویر ٢٠:٩
  5. – رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

امتیاز DxO نمایشگر iQOO 7 Legend

ریز امتیازات DxO نمایشگر گوشی iQOO 7 Legend

در نهایت، به امتیازات ثبت شده از سوی این گوشی در دگزومارک می‌رسیم. در بخش نمایشگر دگزومارک، این گوشی موفق به کسب نمره ٨٣ شده است. چنین امتیازی برای نمایشگر iQOO 7 Legend و یک گوشی گیمینگ، خیلی جذاب و شگفت آور نیست. بنابراین، نباید انتظارات زیادی از iQOO 7 Legend در این بخش داشت. با این وجود، عملکرد این دستگاه از برخی گوشی‌های گیمینگ بهتر است. با کسب نمره ۸۳، iQOO 7 Legend در رتبه هجدهم جدول رده بندی دگزومارک قرار می‌گیرد. امتیاز عملکرد نمایشگر iQOO 7 Legend از نوبیا رد مجیک ۶ پرو پایین‌تر است. اما از سوی دیگر، این امتیاز پایین‌تر از آیفون ١١ پرو مکس یا شیائومی می ١١ است. در عکس زیر، مقایسه‌ای از تصویر نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش آیکو ۷ لجند، ROG Phone 3، وان پلاس ٨ تی و آیفون ١٢ پرو موجود است:

مقایسه نمایشگر iQOO 7 Legend

به ترتیب از چپ به راست: مقایسه تصویر نمایش داده شده بر روی نمایشگر آیکو ٧ لجند، ROG Phone 3، وان پلاس ۸ تی و آیفون ١٢ پرو

نقاط قوت و نقاط ضعف نمایشگر آیکو ۷ لجند

مانند همیشه، DxOMARK از نقاط ضعف و قوت گوشی‌های بررسی شده گفته است. به ادعای این منبع، دقت رنگ مناسب، امکانات مناسب بازی و پخش رضایت بخش ویدئوهای HDR10 از نقاط قوت نمایشگر این گوشی پرچمدار هستند. از طرف دیگر، میزان روشنایی غیرقابل قبول، وجود اعوجاج رنگ‌ها در برخی مواقع و ایجاد ناراحتی در هنگام تماشای ویدئوها در نور کم از نقاط ضعف این گوشی در بخش نمایشگر می‌باشند.

سیستم صوتی آیکو ٧ لجند

در بررسی دوم دگزومارک، عملکرد صوتی گوشی پرچمدار iQOO مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از مشخصات مرتبط این گوشی در بخش سیستم صوتی عبارتند از:

– فناوری صدای فراگیر

– اسپیکر دوگانه استریو (یکی در بالا و دیگری در پایین گوشی)

– عدم وجود جک ٣.۵ میلی متری هدفون

امتیاز DxO عملکرد صوتی iQOO 7 Legend

امتیاز DxO عملکرد صوتی iQOO 7 Legend

کمپانی سازنده iQOO 7 Legend، مانور خیلی زیادی در بخش عملکرد صوتی این دستگاه نداد. اما به هر حال، امتیاز ۶۶ به عملکرد صوتی این محصول اعطا شده است. این نمره هم در حد خیلی خوبی نیست. اما همچنان قابل قبول می‌باشد. امتیاز ۶۶، این دستگاه را در رده بیست و نهم جدول رده بندی DxOMARK قرار می‌دهد. با چنین نمره‌ای، عملکرد سیستم صوتی iQOO 7 Legend بالاتر از LG V60 ThinQ و پایین‌تر از شیائومی می ١١ است.

نقاط ضعف و نقاط قوت بخش سیستم صوتی آیکو ۷ لجند

ابتدا از قسمت پخش صدا شروع می‌کنیم. فرکانس‌های پخش شده دقیق، گستردگی فرکانس صوتی، اعوجاج کم و رعایت تعادل در میزان صدای پخش شده در میانه‌های حجم صدا، نقاط قوت اسپیکر این دستگاه را تشکیل می‌دهند. اما نقاط ضعف این بخش، مواردی مانند تعادل صوتی نامناسب در حداکثر میزان صدا، میزان باس در حد میان رده و مشکلاتی در پخش صدای استریو را شامل می‌شوند.

در قسمت ضبط صدا، تفکیک صدای مناسب در بسیاری از سناریوها، ضبط مناسب صدا و گستردگی صداهای پخش شده از نقاط قوت این گوشی هستند. اما شاهد عدم وجود تعادل صوتی مناسب، ضعیف بودن صداهای ضبط شده و اعوجاج در تن صدای ضبط شده در بخش نقاط ضعف هستیم.

نظر شما در مورد iQOO 7 Legend چیست؟ آیا این دستگاه توانسته است امتیاز مناسبی را در دو بخش مورد اشاره کسب کند؟ کدام فاکتور را در این گوشی بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️