حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۶ ویژگی جدید اندروید گوگل تابستان امسال به این سیستم عامل اضافه می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اندروید ۱۲

گوگل اوایل هفته جاری، ویژگی‌های تازه‌ای برای گوشی‌های پیکسل خود ارائه داد، و امروز نیز با اعلامیه دیگری از انتشار قابلیت‌های جدید، این‌بار برای سیستم عامل اندروید خبر می‌دهد. ۶ ویژگی جدید اندروید فقط به سری پیکسل محدود نمی‌شوند، بلکه به تمامی دستگاه‌های پشتیبانی کننده از خدمات گوگل خواهند آمد. این اولین بار است که غول نرم‌افزاری چنین اقدامی انجام می‌دهد؛ منظور ما معرفی مجموعه‌‌ای از ویژگی‌های جدید برای دستگاه‌های غیر گوگلی است که از سری پیکسل به عاریت گرفته شده‌اند.

۶ ویژگی جدید اندروید

خب، بدون مقدمه اضافی سراغ اصل مطلب می‌رویم. اول از همه، سیستم هشدارهای زلزله اندروید در سطح جهانی ارائه شده است. افراد در مناطق تحت خطر می‌توانند هشدارها را چند ثانیه قبل از وقوع زلزله دریافت کنند. تاکنون این مورد در نیوزیلند و یونان در دسترس بود و اکنون به ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز گسترش یافته است. گوگل می‌گوید در كشورهایی كه ریسك زلزله بالاتری دارند ارائه این ویژگی را در اولویت قرار می‌دهد و كشورهای بیشتر، سال آینده آن را دریافت می‌کنند.

اندروید ۱۲ یک ویژگی از MIUI 12 شیائومی قرض گرفته است

در مرحله بعدی، اکنون می‌توانید پیام‌های خود را در برنامه Messages ستاره دار کنید تا بعداً به راحتی آن‌ها را پیدا کنید. برای اینکار، کافیست فقط بر روی پیام ضربه زده، نگه دارید و سپس گزینه ستاره را انتخاب کنید، همین. همچنین یک دسته جدید وجود دارد که همه پیام‌های ستاره دار شده را در یک‌جا جمع می‌کند. این ویژگی “طی هفته‌های آینده و به طور گسترده‌ منتشر خواهد شد”.

پیشنهادات متنی Emoji Kitchen نیز، امروز در نسخه بتا گوگل Gboard در دسترس قرار گرفت و برای پیام‌های نوشته شده به انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی در دستگاه های دارای اندروید ۶ به بالا ارائه می‌شود. این پیشنهادات به شما کمک می‌کند تا پس از تایپ یک پیام، ترکیب کاملی از ایموجی‌ها را پیدا کنید، البته ایموجی‌ای که با آنچه شما نوشتید، همخوانی دارد.

۶ ویژگی جدید اندروید

۶ ویژگی جدید اندروید

دستیار صوتی گوگل اکنون می‌تواند شما را به مکان‌های خاصی در داخل برنامه‌ها منتقل کند، بنابراین می‌توانید مواردی را مانند “هی گوگل هزینه قبض من را بده” به این دستیار بگویید تا دقیقاً وارد برنامه شده و آن کار را انجام دهد. برای لیست کامل موارد ممکن، می‌توانید بگویید “هی گوگل، میانبرها”.

نسخه بتا Voice Access اکنون دارای ویژگی تشخیص حالات شما است، بنابراین می‌توانید از آن بخواهید تا فقط زمانی‌که به صفحه نگاه می‌کنید کار کند. دسترسی صوتی فقط با صدایتان، امکان پیمایش سریع و کارآمد در رابطه کاربری و برنامه‌ها را به شما می‌دهد. همچنین دارای ورودی رمز عبور پیشرفته است. وقتی فیلد رمز عبور را تشخیص دهد، به شما امکان می‌دهد حروف، اعداد و نمادها را وارد کنید.

سرانجام، Android Auto اکنون قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری دریافت کرده است. شما می توانید صفحه اصلی خود را توسط گوشی خود شخصی‌سازی کرده و حالت تاریک را به صورت دستی تنظیم کنید. مرور محتوا نیز آسان‌تر شده است، توسط سربرگ‌های جدید در انواع برنامه‌ها با محتویات رسانه‌ای، گزینه “بازگشت به بالا” و یک دکمه A به Z در نوار پیمایش. اگر برای اولین بار اندروید اتو را تنظیم می‌کنید، این روند سریع‌تر از گذشته نمایش داده می‌شود.

برنامه های شارژ، پارکینگ و ناوبری EV هم اکنون برای استفاده در Android Auto در دسترس هستند و تجربه پیام‌رسانی نیز، بهبود یافته است؛ بنابراین می‌توانید از صفحه اصلی، به برنامه‌های پیام‌رسان مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید پیام‌های جدید را مستقیماً از WhatsApp و Messages ارسال کنید. ویژگی‌های Android Auto در صورت اتصال به خودروهای سازگار و در تلفن‌های دارای اندروید ۶ و جدیدتر موجود است.

حالت مخصوص بازی اندروید ۱۲ در نسخه بتا این سیستم عامل کشف شده است

نظر شما راجع به ۶ ویژگی جدیدی که تابستان امسال به سیستم عامل اندروید اضافه می‌شوند چیست؟ کدام یک از این قابلیت‌ها،‌ بیش از همه به کار شما می‌آید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی