حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL JN1 با وضوح ۵٠ مگاپیکسلی رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | دوربین، سامسونگ

سامسونگ با رونمایی از خط تولید حسگرهای تصویر ایزوسل، به یک تولید کننده بزرگ حسگر تصویر برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شد. به همین صورت، امروز با جدیدترین حسگر تصویر ایزوسل سامسونگ مواجه هستیم. حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL JN1، همین حسگر تصویر است. در ادامه، بیشتر در مورد ISOCELL JN1 صحبت خواهیم کرد.

حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL JN1

سامسونگ هر چند وقت، از حسگر تصویر جدید ایزوسل خود در رنج‌های مختلف قیمتی رونمایی می‌کند. جدیدترین حسگر تصویر این کمپانی، ISOCELL JN1 نام دارد. همان طور که گفته بودیم، این حسگر تصویر امروز رونمایی می‌شود. اما متفاوت با مشخصات پیش بینی شده اخیر!

 

تاریخ معرفی حسگر تصویر جدید ایزوسل سامسونگ مشخص شد: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

 

در نهایت، زمان رونمایی و معرفی رسمی ISOCELL JN1 فرا رسید. در همین راستا، شاهد انتشار مشخصات رسمی این حسگر تصویر جدید هستیم. به نقل از Sammobile، جدیدترین حسگر تصویر سامسونگ با مشخصات قابل توجهی رونمایی شده است. این حسگر تصویر، کوچک‌ترین سایز پیکسل را نسبت به تمام سنسورهای ۵٠ مگاپیکسلی بازار دارد. حتی سامسونگ دو حسگر تصویر ۵٠ مگاپیکسلی دیگر با نام GN1 و GN2 دارد. اما مشخصات فنی این حسگر تصویر تازه وارد چه مواردی هستند؟

خب، در ابتدا باید بگوییم که حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL JN1، مجهز به فناوری‌های ISOCELL 2.0، تنظیم ISO به صورت هوشمند و فوکوس خودکار Double Super PDAF می‌باشد. و اما سایز این حسگر تصویر ۵٠ مگاپیکسلی، برابر با ١/٢.٧۶” اینچ است. سایز پیکسل‌های این حسگر تصویر، اندازه ٠.۶۴ میکرونی دارند که چندان جذاب نیست. با این وجود، سامسونگ ادعا می‌کند که حساسیت به نور در این حسگر تصویر، تا ١۶ درصد افزایش یافته است. همچنین با استفاده از فناوری Pixel Binning، می‌توان عکس‌هایی با وضوح ١٢.۵ مگاپیکسلی و اندازه پیکسل‌های ١.٢٨ میکرونی ثبت کرد. به همین صورت، در جدیدترین حسگر تصویر سامسونگ و در بخش نورگیری، مانور زیادی داده شده است.

همان طور که گفتیم، این حسگر تصویر مجهز به مکانیزم فوکوس خودکار Double Super PDAF است. در این سیستم، تراکم پیکسل‌ها برای تشخیص فاز در فوکوس، دو برابر می‌شود. بنابراین، حتی با وجود ۶٠ درصد نور محیطی کم‌تر، همچنان می‌توان فوکوس خودکار دقیق و سریعی را در اختیار داشت. گفتنی است که حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL JN1، قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه را دارد. قابلیت فیلم برداری 1080p با نرخ ٢۴٠ فریم نیز در این حسگر تصویر موجود است.

تصویر زنده از ایزوسل JN1 سامسونگ

تصویر زنده از ایزوسل JN1 سامسونگ

در هر صورت، این حسگر تصویر پرچمدار سامسونگ نیست. به طوری که این حسگر، از حسگر‌های ارزان قیمتی مانند GM1 نیز کوچک‌تر است. احتمال دارد که شاهد استفاده از JN1 در میان رده‌های اقتصادی یا حتی پایین رده‌ها باشیم. البته استفاده از ISOCELL JN1 به عنوان دوربین سلفی در گوشی‌های پرچمدار نیز دور از انتظار نیست. اما علاوه بر این، استفاده از ISOCELL JN1 به عنوان دوربین فوق عریض، تله فوتو یا دیگر موارد نیز ایده‌های خوبی هستند. معاون اجرایی مدیر عامل بخش ISOCELL سامسونگ، ادعا می‌کند که این حسگر تصویر، سرعت فوکوس بسیار بالایی دارد. همچنین حساسیت به نور حتی در شرایط نوری ضعیف نیز به طور محسوسی واضح است. آن‌ها می‌خواهند تا طیف گسترده‌تری از محصولات و حسگر‌های تصویر ایزوسل سامسونگ را وارد گوشی‌های هوشمند کنند.

نظر شما در مورد این حسگر تصویر چیست؟ به نظر شما، استفاده از ISOCELL JN1 به عنوان چه دوربینی مناسب است؟ آیا این حسگر تصویر را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

بجای اینکه رزولوشن بالای بی کاربرد رو کم کنه سایز پیکسل رو بزرگتر کنه ………
بدرد میانرده هم نمیخوره

mosayebso

یک قدم خیلی مهم برای اینده صنعت تصویربرداری
این سنسور از ایزوسل 2 بهینه شده استفاده میکنه که هرپیکسل نسبت به ایزوسل 2 16 درصد نور بیشتری دریافت میکنه یعنی اگر نسبت به پیکسل های نسل قبل حساب کنیم در کل هرپیکسل بیشتر از 30 درصد قابلیت جذب نور بیشتری رو دارن ینی با اینکه اندازه پیکسلا 0.64 میکرون هست اما در سطح پیکسل های 0.82 میکرونی ایزوسل پلاس توانایی جذب نور داره
این سنسور یکی از بهترین انتخاب ها برای دوربین های سلفی،الترا واید و تله فوتو هست هست و ختی اگر با یک لرزشگیر اپتیکال همراه بشه یکی از انتخابای عالی برای دوربین واید بحساب میاد

ramin123

به نظرم جنبه تبلیغاتی و بازاریابی این سنسور خیلی خیلی بشتر از کاراییش باشه

Mahdi

این حسگر واسه ردمی 10a خوبه

واسه گوشیای اقتصادی و پایین رده اگه استفاده بشه خیلی خوب میشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️