حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در حال کار بر روی نمایشگر اولد قابل کشش برای پوشیدنی های آینده است

این ایده که به جای ساعت های بزرگ و حجیم برای ردیابی تناسب اندام، فقط یک وصله OLED نازک روی مچ دست خود ببندید، جالب به نظر می رسد؛ دقیقا مانند فیلم های علمی تخیلی! خبر خوب اینجاست که به تازگی سامسونگ موفقیت بزرگ بعدی خود در زمینه توسعه فناوری نمایشگر اولد “پوستی الکترونیکی قابل کشش” را اعلام کرده است که هدف آن، استفاده در دستگاه های پوشیدنی آینده می باشد.

نمایشگر اولد قابل کشش جدید سامسونگ به منظور تحول در زمینه ردیابی تناسب اندام

اخیرا، محققان موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT) صفحه نمایش OLED قابل انعطاف تولید کرده اند که می تواند به مچ دست متصل شده و اطلاعات ردیابی تناسب اندام را به کاربران ارائه دهد. این دستگاه در حقیقت یک سنسور ضربان قلب PPG است که باعث ایجاد آنچه سامسونگ “عامل شکل پذیری الکترونیکی پوست” می نامند، می شود.

محققان SAIT دستگاه را با اتصال آن به مچ دست و در نزدیکی سرخرگ شعاعی آزمایش کردند. انجام این کار به آنها اجازه می دهد تا تأیید کنند که حرکت مچ، باعث خراب شدن نمایشگر نمی شود.

در طول آزمایش، نمایشگر اولد قابل کشش سامسونگ با افزایش کشش پوست تا میزان 30 درصد قابل اعتماد بود. این آزمایش همچنین تأیید کرد که سنسور و نمایشگر اولد، هر دو می توانند حتی پس از 1000 کشش نیز، به کار خود بدون هیچ مشکلی ادامه دهند.

وصله پوستی اولد سامسونگ

نمایشگر اولد قابل کشش سامسونگ

تیم SAIT، ترکیب و ساختار الاستومر (یک ترکیب پلیمری با کشش و انعطاف پذیری بالا) را اصلاح کرده و از فرایندهای تولید نیمه هادی موجود برای استفاده از آن در لایه های نمایشگرهای قابل کشش اولد و حسگرهای نوری جریان خون استفاده کرده اند. سامسونگ ادعا می کند این تکنولوژي، برای اولین بار در صنعت توسعه داده شده است.

آیا سامسونگ قصد تجاری سازی این ایده را دارد؟

طبق اعلام شرکت کره ای، این وصله مانند بخشی از پوست احساس می شود و می تواند برای اندازه گیری داده های بیومتریک هنگام خواب یا ورزش استفاده شود. همچنین می توانید بدون نیاز به اتصال به دستگاه خارجی، داده های تناسب اندام خود را در صفحه اولد آن بررسی کنید.

محقق اصلی این ایده، Youngjun Yun توضیح می دهد:

“این فناوری می تواند برای استفاده در محصولات بهداشتی پوشیدنی برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان و همچنین بیماران مبتلا به بیماری های خاص به طور گسترده استفاده شود.”

سنسور قابل کشش همچنین اندازه گیری پیوسته ضربان قلب را با درجه حساسیت بالایی در مقایسه با سنسورهای پوشیدنی ثابت موجود، امکان پذیر می کند.

با این حال، تحقیقات سامسونگ هنوز در مراحل اولیه است. محققان می گویند که هدف آنها تجاری سازی فناوری با افزایش وضوح سیستم، قابلیت کشش بیشتر و دقت اندازه گیری تا حدی است که تولید انبوه آن را ممکن کند.

نظر شما راجع به نمایشگر اولد قابل کشش جدید توسعه یافته توسط سامسونگ چیست؟ به نظر شما تا چه میزان امکان تجاری سازی این ایده وجود داشته و نوع مصرف آن بیشتر در کدام دستگاه ها و چگونه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی