حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی دوربین آیفون ١٣ پرو در فایل CAD آن دیده شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون، رندر

طراحی سری آیفون ١٣، خیلی نوآورانه نیست. با این حال، شاهد به وجود آمدن تغییرات کلیدی در طراحی گوشی‌های خانواده آیفون ١٣ هستیم. به همین ترتیب، انتشار رندر CAD آیفون ١٣ پرو، سبب شده است تا چشم انداز جدیدی به طراحی این گوشی داشته باشیم.

گوشی iPhone 13 Pro

اپل، از دو روز قبل مراسم WWDC 2021 خود را آغاز کرد و از محصولات متنوعی رونمایی کرد. با این حال، خلاقیتی که انتظار به خرج دادن آن را در محصولات رونمایی شده داشتیم، وجود نداشت. به همین صورت، بسیاری از کاربران از عملکرد اپل نا امید شدند. به همین شکل، اپل مجبور است تا انتظارات کاربران را با رونمایی از سری گوشی‌های آیفون ١٣، برآورده کند. این سری، احتمالاً در ماه سپتامبر (حوالی شهریور و مهر) رونمایی خواهد شد. با توجه به این وضعیت، اپل اقدامی جدی را باید انجام دهد. پیش از این، شاهد انتشار رندر CAD آیفون ١٣ با جزئیات بسیار بالا بودیم. اما به گزارش Realmicentral، این بار نوبت به انتشار رندر CAD آیفون ١٣ پرو رسیده است. در ادامه، به طراحی لو رفته از این گوشی پریمیوم خواهیم پرداخت.

 

جزئیات فوق العاده ای از طراحی آیفون ۱۳ اپل در فایل CAD طراحی آن لو رفت

 

رندر CAD آیفون ١٣ پرو

شایعات منتسب به سری آیفون ١٣، روز به روز افزایش می‌یابند. شایعه امروز، مربوط به گوشی iPhone 13 Pro می‌باشد. صبح امروز، برخی از کاربران طراحی نهایی iPhone 13 Pro را در فایل طراحی CAD آن فاش کردند. مانند بسیاری از پیش بینی‌ها، اندازه ناچ به کار رفته در این گوشی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. در مقایسه با نسل قبل، این مورد محسوس است.

در طراحی این دستگاه، همچنان وجود اجزای فناوری تشخیص چهره FaceID دیده می‌شوند. با این وجود، مکان اسپیکر مکالمه به بالا انتقال یافته است. به همین ترتیب، این اجزا می‌توانند به طور فشرده‌تری کنار هم قرار گیرند. در نتیجه تمام این اتفاقات، سایز ناچ کوچک‌تر می‌شود.

همین امر، صرفه جویی در فضای داخل گوشی را به دنبال دارد که می‌تواند خبر مهمی باشد. با وجود این موضوع، کاربران توقع تغییر در طراحی کلی این سری را دارند. طی ۴ سال گذشته، کاربران همچنان شاهد استفاده از ناچ در دستگاه‌های آیفون هستند. این در حالی است که اندرویدی‌ها از اواخر سال ٢٠١٨، حفره نمایشگر را وارد عرصه کرده‌اند. البته مواردی مانند کانسپت iPhone SE 2023، حاکی از تغییر طراحی آیفون در سال‌های آینده هستند.

 

کانسپت آیفون SE 2023 با حاشیه‌های سفید رنگ منتشر شد!

 

اما بیایید از تغییرات طراحی در قاب جلویی و بخش نمایشگر بگذریم. اکنون، نوبت بررسی قاب پشتی این دستگاه رونمایی نشده است. تغییرات انجام شده در ماژول دوربین این گوشی، کاملاً مشهود هستند. افزایش اندازه ماژول دوربین توسط اپل، به طور واضحی مشخص است. به همین دلیل است که شاهد اشغال شدن فضای بزرگی از قاب پشتی آیفون ١۳ پرو به واسطه این ماژول دوربین اصلی هستیم.

به هر حال، این موضوع بستگی به سلیقه کاربران دارد. اما این بزرگ شدن ماژول دوربین، می‌تواند سبب زمخت شدن طراحی قاب پشتی و کاهش مقاومت کلی گوشی شود. چینش دوربین آیفون ١٣ پرو، تقریباً مانند نسل قبلی است. دلیل حجم از افزایش سایز ماژول دوربین، مشخص نشده است. چرا که اپل همچنان از سنسورهایی با وضوح بالا استفاده نکرده است. اما ممکن است تغییرات انجام شده در کالبد سنسورهای قبلی و تثبیت عملکرد لرزشگیر سنسور شیفت، دلیل این امر باشند. برآمدگی دوربین نیز نسبتاً زیاد است و در برخی مواقع، این مورد آزار دهنده و نامناسب است.

نظر شما در مورد رندر CAD آیفون ١٣ پرو چیست؟ آیا طراحی آیفون ١٣ پرو را با چنین ماژول دوربین غول پیکری می‌پسندید؟ پیش بینی شما از عملکرد اپل در سری آیفون ١٣ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️