حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی ویوو X60 Pro Plus مشخص شد: کمتر از +X50 Pro!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | تست، تصویربرداری، ویوو

ویوو در بخش تولید گوشی‌های پرچمدار دوربین محور، عملکرد قابل توجهی داشته است. به طور مثال، عملکرد دوربین ویوو X50 Pro Plus، در رده پرچمداران رضایت بخش بود. اما امروز، نوبت به انتشار امتیاز DxO دوربین اصلی ویوو X60 Pro Plus رسیده است. با این حال، این امتیاز تا حدودی ما را شگفت زده کرده است.

ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس

ویوو X60 Pro Plus، اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد. یکی از محوریت‌های این گوشی پرچمدار، در بخش دوربین بود. پیش از این، شاهد انتشار نتیجه عملکرد نمایشگر Vivo X60 Pro Plus به دست DxOMARK بودیم. این نمایشگر، عملکرد بسیار خوبی داشت.

 

امتیاز DxO نمایشگر ویوو X60 Pro Plus مشخص شد: نزدیک به صدر

 

اما این بار، نوبت به انتشار تست و بررسی بخش دوربین اصلی پرچمدار ویوو توسط دگزومارک رسیده است. به همین ترتیب، قصد داریم تا به امتیاز DxO دوربین اصلی ویوو X60 Pro Plus بپردازیم. اما پیش از آن، اجازه دهید تا مروری بر مشخصات بخش دوربین اصلی این دستگاه داشته باشیم:

– حسگر تصویر اصلی ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 ساخت سامسونگ با اندازه ١/١.٣” اینچی / فاصله کانونی ٢٣ میلی متری / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.57

– حسگر تصویر ۴٨ مگاپیکسلی با لرزشگیر گیمبال ۵ محوره برای لنز فوق عریض / زاویه دید ١١۴ درجه‌ای

– حسگر تصویر ٣٢ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو / زوم ٢ برابری اپتیکال

– حسگر تصویر ٨ مگاپیکسلی برای لنز پریسکوپ تله فوتو / زوم ۵.۵ برابری اپتیکال

– لنزهای ZEISS

– قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه / 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

به نقل از دگزومارک، حدود ٣,٠٠٠ عکس برای بخش عکاسی در این گوشی ثبت شده است. بیش از ٢.۵ ساعت فیلم برای بخش فیلم برداری نیز توسط این گوشی ضبط شده است. در نهایت، این شما و این هم از امتیاز عملکرد دوربین اصلی پرچمدار امسال ویوو!

امتیاز DxO دوربین اصلی ویوو X60 Pro Plus

ریز امتیازات عملکرد دوربین اصلی ویوو X60 Pro Plus

در همین ابتدا، مشاهده نمره نهایی ١٢٨، ما را شگفت زده می‌کند. چرا که این نمره، کم‌تر از نسل قبلی این گوشی است! پیش از این، ویوو X50 Pro Plus، موفق به ثبت امتیاز ١٣١ در این بخش شده بود. این موضوع، یکی از عجیب‌ترین بخش‌های دوربین اصلی Vivo X60 Pro Plus است. با این حال، همچنان عملکرد رضایت بخشی را شاهد هستیم. نمرات ١٣١ در بخش عکاسی، ٨۴ در بخش زوم و ١١٠ در بخش فیلم برداری توسط این گوشی به دست آمده است. امتیاز عملکرد دوربین اصلی این پرچمدار، مشترکاً با آیفون ١٢ پرو و شیائومی Mi 10 Pro در رتبه هشتم DxOMARK قرار گرفته است.

نمره نهایی این گوشی، بالاتر از سطح گوشی‌هایی مانند گلکسی S21 Ultra و آیفون ١٢ مینی است. در مقابل، این امتیاز پایین‌تر از گوشی‌هایی مانند آیفون ١٢ پرو مکس و هواوی P40 Pro است. تصویر زیر، مقایسه‌ای از عکس‌های ثبت شده به وسیله سه گوشی Vivo X60 Pro Plus، میت ۴٠ پرو پلاس و شیائومی Mi 10 Ultra است:

مقایسه تصاویر ثبت شده توسط ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس (بالا)، میت ۴٠ پرو پلاس (وسط) و می ١٠ اولترا (پایین)

مقایسه تصاویر ثبت شده توسط ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس (بالا)، میت ۴٠ پرو پلاس (وسط) و می ١٠ اولترا (پایین)

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین اصلی ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس

با کم‌تر شدن امتیاز DxO دوربین اصلی ویوو X60 Pro Plus از نسل قبل، واقعاً کنجکاو هستیم که بدانیم دلیل این امر چیست. دگزومارک در بررسی خود، نقاط ضعف و قوت دوربین اصلی این گوشی را اعلام کرده است. در بخش نقاط قوت، جزئیات بالا در عکس‌ها و ویدئوهای ثبت شده، داینامیک رنج بالا در اکثر عکس‌ها، وایت بالانس و نوردهی نسبتاً دقیق و کنترل مناسب اعوجاج تصاویر در تصاویر فوق عریض، از نکات مثبت این پرچمدار هستند. در مقابل، دگزومارک می‌گوید که ناپایداری نوردهی در تصاویر و ویدئو‌ها، وجود نویز، خطاهای سیستم فوکوس خودکار و اعوجاج تصاویر دوربین اصلی، از نکات منفی بخش دوربین اصلی ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس هستند.

در نهایت، نظر شما در مورد دوربین اصلی این گوشی چیست؟ آیا ویوو می‌توانست بیشتر روی عملکرد دوربین اصلی این گوشی کار کند؟ فکر می‌کنید که چه امری باعث کم‌تر شدن امتیاز این گوشی نسبت به نسل قبل شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نظر من اینه جیرشو یادش رفت بزنه به کارت متخصصاش
یام که ( تئوری توطئه ) اینکه dxo الان زیر مجموعه شیائومی شده و نمیخان تابلو کنن اینو هر دو طرف

دوست عزیز دیگه عند بیمزه بودن رو به حد اعلی رسوندی
بسه دیگه

مگه من دروغ گفتم؟ خوب بالاخره ماکه بخیل نیستیم عوضش صدر صفحه ها مال سامسونگی هاس که مشتی محکم بر دهن مال ترولای حقیر بزنه که میگیم معتبر نیست و مسخرش میکنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️