حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت سیری با تشخیص گفتار بر روی دستگاه و بدون احتیاج به اینترنت ارایه شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

دستیار هوشمند سیری اپل در سیستم عامل iOS 15 به صورت پیش فرض صدای کاربر را بر روی دستگاه پردازش می کند. به این معنی که شما بدون اتصال به اینترنت می توانید از برخی ویژگی های سیری استفاده کنید. اپل می گوید با تشخیص گفتار سیری بر روی دستگاه، باعث سریع تر شدن و افزایش سرعت العمل سیری خواهد شد.

آپدیت سیری با تشخیص گفتار بر روی دستگاه و بدون احتیاج به اینترنت

اپل می گوید پردازش صدای کاربر بر روی دستگاه باعث می شود استفاده از Siri با امنیت بیشتر و خصوصی تر باشد. این امر به جای ارسال داده ها برای پردازش ابری بر روی سرورهای شرکت، از اولویت یادگیری ماشین برای پیاده سازی ویژگی های مورد انتظار بر روی دستگاه پیروی می کند.

سیری

سیری

به نقل از theverge، اپل در جریان WWDC 2021 ضمن اشاره به ویژگی جدید سیری و پردازش اطلاعات بر روی خود دستگاه و نه پردازش ابری افزود:

این بزرگ ترین نگرانی درباره حریم خصوصی کاربران است که درباره استفاده از دستیارهای صوتی می شنویم. نگرانی هایی که راجع به ضبط صدای محیط و کاربران است. با ویژگی تشخیص گفتار سیری که بر روی دستگاه کاربران انجام خواهد شد، تمام نگرانی های مربوط به حریم خصوصی افراد برطرف می شود.

 

قابلیت SharePlay اپل iOS 15 رسما معرفی شد: با هم و همزمان فیلم ببینید یا آهنگ گوش کنید و بیشتر

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر اتصال به اینترنت ندارید، نمی توانید از همه عملکردهای سیری مانند جستجوی وب را انجام دهید. اما می توانید از دستیار هوشمند اپل به صورت آفلاین برای کارهایی نظیر کنترل موسیقی، باز کردن برنامه های دستگاه، تنظیمات دلخواه و… استفاده کنید.

به هرحال این ویژگی یک قدم رو به جلو و بزرگ برای دستیارهای صوتی هوشمند به حساب می آید که اپل پیش قدم در این عرصه شده است. نظر شما درباره آپدیت سیری و انجام برخی دستورالعمل ها بدون اتصال به اینترنت و به صورت آفلاین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی