حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا مهاجرت کاربران آیفون به اندروید برای اپل اهمیتی ندارد؟

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، iOS، اپل، اخبار، اسمارت‌فون

دو سیستم عامل iOS و اندروید، بازیگران اصلی بخش نرم افزار گوشی‌های هوشمند هستند. رقابت این دو سیستم عامل، بیش از ١٠ سال است که ادامه داشته است. به همین دلیل، شاهد اتفاقات مهمی از سوی هر دو طرف بوده‌ایم. اما برخی از کاربران گوشی‌های اپل، ترجیح می‌دهند تا به اندروید مهاجرت کنند. اما در مقابل، اپل این موضوع را جدی نمی‌گیرد. در ادامه، قصد داریم تا بررسی کنیم که دلیل بی تفاوت بودن اپل نسبت به مهاجرت کاربران آیفون به اندروید چیست؟

سیستم عامل iOS

آیفون‌ها، با سیستم عامل iOS روانه بازار می‌شوند. احتمال دارد که نسخه جدید سیستم عامل iOS، در مراسم WWDC 2021 اپل که از فردا شروع می‌شود، رونمایی شود. به هر حال، این سیستم عامل نیز محدودیت‌هایی را دارد و عاری از نقص نیست.

 

سیستم عامل iOS 15 و هر آنچه که از آن انتظار داریم + دریافت کنندگان

 

در بین این کاربران آیفون، افرادی هستند که ترجیح می‌دهند به گوشی‌های اندرویدی مهاجرت کنند. به نقل از Gizchina، کاربران این دو سیستم عامل، مدام در حال کوچ کردن به طرف مقابل هستند. اپل، ادعا می‌کند که “کاربران اندرویدی، به طور قابل توجهی به iOS کوچ می‌کنند. همچنین آن‌ها با استفاده از محصولات ما، تازه درک می‌کنند که یک تلفن هوشمند چگونه است!” اما قصد داریم تا بررسی کنیم که آیا این ادعا صحت دارد یا خیر؟ اگر به یاد داشته باشید، نزدیک به ٢ ماه پیش در مورد مهاجرت کاربران آیفون به گوشی‌های اندرویدی گفته بودیم.

 

دلیل مهاجرت کاربران آیفون به گوشی های اندرویدی چیست؟

 

اخیراً به لطف دعوی حقوقی بین اپل و اپیک گیمز، کشفیات جدیدی از این کمپانی کوپرتینویی به دست‌مان رسید. در یک سری از اسناد منتشر شده جدید از این کمپانی، مشخص شده است که حدود ١٢ تا ٢۶ درصد از دارندگان آیفون، از سه ماهه سوم سال ٢٠١٩ میلادی تا یک سال آینده، به دستگاه‌های اندرویدی روی آورده‌اند. این آمار، برای هر فصل است. توجه داشته باشید که این اطلاعات، از سوی تحلیلگران شخص ثالث نیست. این آمار، توسط کمپانی اپل منتشر شده است! این رقم، به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست. نکته جالب، این است که تحلیلگران داده کمپانی اپل، نامی از اندروید را در این تحقیقات نیاورده‌اند. آن‌ها تنها می‌گویند که کاربران به “یک سیستم عامل رقیب” مهاجرت کرده‌اند. وفاداری کاربران آیفون، در حال افت است.

میزان مهاجرت کاربران آیفون به اندروید

دلیل مهاجرت کاربران آیفون به اندروید

معاون ارشد مؤسسه آماری Counterpoint، می‌گوید که دلیل مهاجرت کاربران آیفون به اندروید، پیدا شدن معاملات بهتر و ارزش خرید بیشتر است. قیمت آیفون‌ها، به طور مداوم در حال افزایش پیدا کردن است. به همین دلیل، مخاطبان گوشی‌های این “سیب” در حال کاهش یافتن است. این تحلیلگر، در ادامه صحبت‌های خود گفت که هم اکنون تعداد محدودی از افراد، از آیفون‌های بازسازی شده یا دست دوم استفاده می‌کنند. این موضوع، به دلیل این است که صنعت گوشی‌های هوشمند، در حال پیشرفت است و هر روز قابلیت‌های جدیدی پا به این دستگاه‌ها می‌گذارد.

به دلیل همین پیشرفت، کاربران تصمیم به به روزرسانی و تغییر دستگاه خود می‌گیرند. اما احتمالاً به همین دلیل، افراد نسبتاً زیادی از اکوسیستم iOS خارج خواهند شد. این موضوع، به دلیل هزینه بالای تهیه آیفون‌ها است. از سوی دیگر، دستگاه‌های اندرویدی گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای هستند. اندرویدی‌ها، با ارائه دستگاه‌هایی بسیار ارزان‌تر و حتی با قابلیت‌های جدیدتر، می‌توانند برگ برنده خود را وارد میدان کنند. یکی از فاکتورهای مهم در این امر، رفرش ریت نمایشگر است! اما به سؤال اصلی می‌رسیم.

چرا اپل به کوچ کاربران خود به سیستم عامل اندروید اهمیت نمی‌دهد؟

مدیر ارشد Counterpoint، می‌گوید که اپل در “گره زدن” کاربران خود به اکوسیستم اختصاصی‌اش، به کمال رسیده است. این موضوع، به دلیل سخت بودن مهاجرت کاربران به دیگر سیستم عامل‌ها است. به گونه‌ای، اپل در حال کمال گرایی و بالیدن به دستگاه‌های خود با این کار است. در نتیجه، حق انتخاب کاربران تا حدودی ضایع می‌شود. به هر حال، میزان وفاداری کاربران، متزلزل است. در سه ماهه سوم سال ٢٠٢٠ میلادی و پس از رونمایی سری آیفون ١٢، وفاداری کاربران به iOS تا حدودی افزایش یافت. البته این امر، تا حدودی طبیعی است. آیفون‌های سری ١٢، توانستند با ارائه برخی از قابلیت‌های کلیدی، وفاداری کاربران را افزایش دهند. به طوری که شاهد حضور گوشی‌های سری آیفون ١٢ در لیست پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان در فصل اول سال جاری میلادی بودیم.

 

پرفروش ترین گوشی ها در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی: سری آیفون ١٢ در صدر!

 

تعدادی از تحلیلگران، می‌گویند که استقامت اپل در طولانی مدت، زیاد است. کاربران، در آینده شاهد افزایش قابل توجه گوشی‌ها در این اکوسیستم خواهند بود. اما بسیاری از کاربران iOS، می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های خود، به خوبی با دیگر دستگاه‌های این اکوسیستم ارتباط برقرار کنند. بنابراین، در همین حین کاربران زیادی وجود دارند که با خرید آیفون، به فکر خرید محصولات دیگری نیز می‌افتند.

گوگل و تولید کنندگان دستگاه‌های اندرویدی نیز به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند. به همین دلیل، قدرت اتحاد اکوسیستم اندرویدی‌ها به اندازه اپلی‌ها، زیاد نیست. اپل می‌داند که کاربران آن، سرانجام با خرید آیفون، به فکر گسترش اکوسیستم خود از اپل خواهند بود. برای همین، اپل تلاشی برای بازگرداندن کاربرانی که فرار کرده‌اند، نمی‌کند.

نظر شما در مورد این استراتژی اپل چیست؟ آیا این کمپانی آمریکایی رویکرد خوبی در برابر کاربران مهاجر دارد؟ استراتژی اندرویدی‌ها را بیشتر می‌پسندید یا استراتژی اپل را؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

محدودیت!!
فرض کنید شما خارج از ایران بودید اون موقع کلمه محدودیت عجیب نبود براتون؟
به نظرم دلیل اصلی کوچ نزدیک تر شدن رقابت هست
و از طرفی اپل شده ی کالا لوکس حتی در خارج البته برای قشر کم درامد تر
در حال حاضر یه گوشی a52 5g تقریبا تمومی نیاز هارو برطرف میکنه مگر شما صرفا گوشی برا گیم بخاید
بنده با پرچمداران اکثر برند ها کار کردم ن ب صورت تک ساعتی
ولی جدای اینکه شخصا طرفدار برند اپل هستم
واقعا محصولات اپل بشدت با کیفیت و طول عمر بالایی دارن
این کوچ درسته ولی اگه شرایط مالی تمومی کشور ها مثلا در حد مردمان سوییس بود
نتایج قطعا برعکس بود اونم با اختلاف
بحث کرونا فشار اقتصادی ک حتی مردمان بهترین کشور ها هم دچار مشکل کرد همه و همه یکم تاثیر گذاشته
و البته یک نکته ک فکر کنم تاثیر در کوچ داره این نرم افزار آیتونز هست ک هرکجا هم باشید یکم حوصله بره
و گوشی های اقتصادی و تمایل مردم ب هزینه کردن تو بازار و ارزهای دیجیتالی همه تاثیر دارن
خودم ایفون ۷ دارم البته بیس باندش خرابه ولی خوشبختانه یک بارم ریست نشده بعد ۳ الی ۴ سال با اینکه اکثر اوقات حافظش پر بوده

تنها چیزی که اندروید رو از آی او اس متمایز میکنه شخصی سازی زیادشه به خاطر همین کاربراش به سمت اندریود میرن.
ولی آی او اس پایدار تره و به روزرسانی بیشتری میگیره.

اندروید اصلی و خام غیر قابل ویرایشه اون پوسته هایی هست که سامسونگو شیائومی درست میکنن قابل ویرایشه ولی رابط خود اپل هم جذابه و نیازی به ویرایش نداره

Mahdi

چرا نگران نیست؟ گهی زین به پشت گهی پشت به زین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️