حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدیو اشاره رئیسی به پینگ پایین بازی ها و فضای مجازی در مناظره اول انتخابات ۱۴۰۰ + چند تناقض و انتقاد

اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ دیروز پخش شد. مناظره ای که اوایلش تند و تیز بود ولی در نیمه دوم شاهد تغییراتی در رفتار آن ها بودیم. مناظره اول مربوط به اقتصاد بود. در این بین اشارات متعددی به فضای مجازی هم شد. در بخش قابل توجهی از صحبت های رئیسی اما اشاراتی وجود داشت که قابل توجه است. اشاره رئیسی به پینگ پایین بازی ها و فضای مجازی در مناظره اول انتخابات ۱۴۰۰ می تواند موضوع قابل توجهی باشد. رئیس قوه قضاییه که خود مسئول فیلترینگ سرویس های محبوبی چون تلگرام و غیره است، درباره “گرفته شدن حال بچه ها” در وضعیتی که او به عنوان “گیمْ بازی” (و نه: گیم، بازی می کنند) می شناسد، صحبت می کند. اینجا اما تناقضاتی وجود دارد و ما به آن منتقدیم.

اشاره رئیسی به پینگ پایین بازی ها

آپدیت پابجی ۰.۹.۵

پابجی ۰.۹.۵

در بخش دوم مناظره انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ و قسمت جمع بندی، سید ابراهیم رئیسی به فضای مجازی پرداخت. محور صحبت های او پیرامون موارد زیر بود:

  1. ۱- پینگ بازی ها
  2. ۲- مشکل ارتباطات با خارج
  3. ۳- نقص زیرساخت ها
  4. ۴- مشکل در تولید محتوای فضای مجازی
  5. ۵- تولید محتوا خانم خانه دار
  6. ۶- ۲ میلیون فالوور دارم

بخشی از این مناظره که شامل صحبت های بالاست را برای شما اینجا قرار می دهیم:

 

رئیسی در بخش جمع بندی پایانی مناظره دیشب گفت:

در مسئله فضای مجازی که آقایان مطرح میکنند، ما معتقدیم ما در فضای مجازی عقب هستیم، آنچنان کار بایسته نشده، زیرساخت ها مشکل دارد، از جوان ها در خانه ها سوال میکنم، از بچه ها سوال میکنم، شما دارید گیم بازی میکنید، دارید در واقع، بازی کودکانه، نوجوانانه بازی میکنید، چقدر وسط بازی حالتان گرفته میشود؟ معلومه زیرساخت ها درست نیست.

وی افزود:

پژوهشگر عزیز وقتی دارید پژوهش میکنید، میبینید کار پژوهشتان با مشکل مواجه شد، ارتباطات با یک کتابخانه در آن طرف دنیا قطع شد، این معلوم میکند زیرساخت ها کامل نیست، زیرساخت ها باید کامل بشود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مرحله از صحبت هایش در مناظره اول انتخابات ۱۴۰۰ گفت:

در تولید محتوای فضای مجازی مشکل داریم، حق بسیاری از خانم ها دارد ضایع میشود در این قضیه، حتی خانم خانه دار که تولید محتوا می کند، حقش ضایع می شود.

سید ابراهیم رئیسی گفت:

در ارتباط با مسئله فضای مجازی باید کار بسیار بشود. من خودم در این فضا هستم، دو میلیون فالور دارم، ارتباط دارم، خیلی از مسائل از این طریق دارد به من منتقل میشود، منتها، آقایون دارند خلط مبحث میکنند، بسیاری از این مسائل را، کارهایی که وظیفه شان هست انجام ندادند، (در ومقابل) یک سری مسائل را که فرعی هست به آنها توجه میکنند.

تمرکز روی فضای مجازی در مناظره اقتصادی انتخابات ۱۴۰۰

حذق پابجی از سایت های دانلود

حذف پابجی از سایت های دانلود

به جز آقای رئیسی، دیگر کاندیداها هم درباره فضای مجازی صحبت کردند. اینجا اما تمرکز بیشتری روی موضوعات بیشتری شد. این آیا به این معنی خواهد بود که قرار است واقعا در دولت احتمالی ایشان به مشکلات عنوان شده پرداخته شود؟

من از آینده خبر ندارم اما مسائل خیلی پایه ای درباره این مواردی که عنوان شده است وجود دارد.

درباره پینگ بازی ها صحبت می کنید؟ فیلترینگ شدید و اختلال در دسترسی به اینترنت بین المللی باید برطرف شود که من فکر نمی کنم اینطور شود. در حقیقت اگر اوضاع بدتر نشود، امیدی به بهتر شدن آن نیست. همین فیلترینگ تلگرام که مردم را مجبور به استفاده از پروکسی و فیلترشکن می کند به تنهایی فشار بالایی روش دسترسی به اینترنت دارد.

جناب آقای رئیسی، مثلا یکی از بازی های بسیار محبوب در کشور یعنی بازی PUBG، به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (تحت نظر دادستان کل کشور – زیرمجموعه شخص شما) از تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ از مراجع دانلود ایرانی (وب سایت ها و فروشگاه نرم افزاری بازار) حذف شده است. حالا شما در مناظرات درباره “گرفته شدن حال بچه ها وسط بازی صحبت” می کنید؟ یا به توصیف خودتان “گیمْ بازی”!

حذف پابجی موبایل از بازار و سایت های دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

درباره دسترسی پژوهشگر به کتابخانه ای  در آن طرف دنیا صحبت می کنید؟ شبکه ملی اطلاعات و محدودکردن دسترسی اینترنت بین الملل با این ادعا تناقض دارد.

مشکل تولید محتوا در فضای مجازی وجود دارد؟ خب باید بگویید که این “مشکل” با سلیقه شماست یا سلیقه مردمی؟

درباره کسب و کار کوچک و زنان خانه دار (البته لزوما کسب و کار کوچک نباید با اسم زن خانه دار گره بخورد) صحبت می کنید؟ چرا هر دم خبر از فیلترینگ بستر اینستاگرام می شود؟

۲ میلیون فالوور دارید؟ تلویزیون ملی مگر مکان رپورتاژ حساب اینستاگرام شماست؟

نظر شما درباره اظهار نظرات کلی ۷ کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در مناظره اول انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

به نظر میرسه وارد فضای سیاسی نشید بهتره در این سایت فناوری!

SAVATAR.K.G

زیاد موافقم با حرفت

ARMTIN

با اینکه نامزدهای انتخاباتی امسال آنچنان زیاد مورد پسند مردم نیست اما در این مناظره تنها کسی که با برنامه جامعه و بدون توهین و تپق بخشی از برنامه هاش ارائه دادند
❌اقای امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ❌ بود
.
.
.
بعید می‌دونم با رای ندادن ما دردی از مردم کم بشه ، امیدوارم از بین نامزدها کسی سواد بیشتر و دلسوز این مردم و ایران هست رای بیاره
بنظرم تمام مناظره ها ببینید و دیدنش خالی از لطف نیست …
بعد تصمیم با شماست رای بدید یا ندید

mobin7k

شماهم اصلا تبلیغات نکردی …

Amin B3DA

بعید می‌دونم با رای ندادن ما دردی از مردم کم بشه…………

خود آقای خامنه ای فرمودند وای به حال روزی که مردم پای صندوق ها نرن

خود آقای روحانی هم فرمودند کمتر از 50 درصد مشارکت ینی پایان انقلاب

تقلب بهتر از این؟ 😂😂 باز میخواید رای بدید؟؟
حتی تو سطح شهر بنر هست از رهبر نوشته هر رای=یک آری به این دولت و انقلاب

بازم خود دانید…. به نسلای آینده خیانت نکنید

samouelkarter

اتفاقا خیانت یعنی اینکه رای ندیم تا رئیسی بشه رئیس جمهور بعد هم بکننش رهبر!
اون وقت دیگه چجوری می خواهیم این آدم را تحمل کنیم؟
بعد از رئیس جمهور شدن رئیسی دیگه فاتحه اینترنت خوانده است چون از نظر این ها اینترنت ام الفساد است و باید دسترسی بهش قطع بشه همین ها تلگرام را فیلتر کردن همین ها دیگر با شبکه ملی اطلاعات می خواهند دسترسی ما را برای همیشه قطع بکنند
توجه کنید که با شبکه ملی اطلاعات دیگر تمامی آدرس های درخواستی ما ثبت میشود و دیگر نیازی به فیلتر کردن سایت های وی پی ان نیست خیلی راحت می تونن بگیرنت و به جرم استفاده از اون که یعنی دور زدن قانون بندازنتون زندان!
چجوری می خواهید جلوی اینا اون زمان بیاستید همون جوری که تو قضیه بنزین ایستادید؟ تو همین قضیه 18 آذر 98 شبکه 4 برنامه رو در رو ببینید چه چیزی در مورد شبکه ملی اطلاعات میگفتند که اگر اون بود راحت بودن و نیازی به بستن اینترنت برای همه نبود!
حواستان باشه اینا رای بیارن یعنی ما بازنده هستیم!

Amin B3DA

ن ایران کلا هیچ کشوری رییس جمهورش را مردم انتخاب نمی کنند. ایران هم به همین منوال جلو میره و مطمئن باشید که آقای رئیسی رای میاره. بابت بقیه حرفا و مشکلاتی هم که زدید مطلعم و متاسفانه لیاقتمون بدتر از ایناست. خوده من برای قضیه بنزین اعتراض کردم (نه اختشاش) اما کلی باتوم و شوکر شد نصیبم. جلوی طرف را گرفتم (سمند) گفتم چرا خاموش نمیکنید ماشیناتونا. چرا مشارکت نمیکنید؟ گف طوری نی 2 تومن چیزی نیس حوصله این اعتراضاتو ندارم و اندازه خودم بدبختی دارم. جالبه که جز اون 4 درصد هم نبود و این حرفا زد. این یه مثال کوچیکا زدم بفمی منظورم از اینک میگم لیاقتمون بدتر ایناس چیه. 4 نفرم که حالیشون میشه و معترض میشن یا باید از این جهنم برن یا باید با خشکا باهم بسوزن

david2arc

میخواسم نظر سباسی ندم ولی چتد جمله میگم میگذرم. داداش من، سیاست همینه با آدرس غلط دادن به افراد بفرستیشون خونه و کار خودت رو پیش ببری. مشارکت پنجاه درصدی در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ثبت شده و کوچکترین خللی در کار بوجود نیومده
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA_%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_(%DB%B1%DB%B3%DB%B7%DB%B2)
الانم اینبار نبود منو شما به نفعشون هست که اینجوری چیدمان انجام شده
الان میگی نه، ولی مدتی بعد میفهمی اونا باهوش و با تجربه‌ترن

mobin7k

من به عنوان مشترک قدیمی ترنجی نویسنده رو دوست دارم و بش حق میدم اظهار نظر کنه.
همچنین ترنجی روهم دوست دارم و نمیخوام مثل نارنجی تبدیل به خاطره بشه .

لطفا اگه مطلبی کار میکنید خیلی محتاط تر باشه

simonb

نویسنده محترم خیلی زور زدی بی طرف باشی ولی آخرش همه حرفاتو زدی ادای بی طرفا رو لطفا در نیارید به بی طرفی واقعا اعتقاد داشته باشید تو حرفاتون وگرنه اسمتون میشه بوقچی که کارشون احساساتی کردن مردمه. من نمی خوام طرفداری آقای رئیسی رو بکنم اما شما نحوه نگارش مقاله تون خیلی بچه گونه بود امیدوارم تفاوت این دو رو درک کنید.

M.Y

توقع دارید نگیم؟
بله چون جاش اینجا نیست!
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!

samouelkarter

آدم هایی با تفکرات رئ.ی.س.ی فقط موقع ان.ت.خ.ا.ب.ا.ت به فکر فضای مجازی هستند در حالت عادی دقیقا همین افراد با تفکراتشان تماس تصویری روی نسل 3 تلفن همراه را مسدود کردن !
دقیقا همین دوستان ایشان هستند که در م…ج.ل.س به دنبال ج.ر.م انگاری استفاده از ابزار های ضدف.لت.ر هستند! همین دوره یه عده قول شفافیت دادن بعد خودشان به شفافیت رای ندادن این نشان میده فقط دنبال منافع خودشان هستند!

از من گفتن بود فقط این دسته از آدم ها نباید رای بیارن وگرنه همان بلایی که سر ما تا الان آمده با شبکه م.ل.ی اطلاعات بیشتر خواهد شد! دیگه اون موقع بحث سر استفاده از وی.پی.ان داخلی است که به چه کسانی دسترسی بدهند!
حالا شماها می خواهید بنشینید بیخیال این خطر باشیدو ر.ا.ی ندهید پس حواستان باشد که در آینده تاوانش را خواهید داد!

AŁɪ

خخخ کور خوندی با پرداختن به این سری موضوعات بخوای رای جمع کنی 🤨….

این برنامه ای که من دیروز دیدم مناظره نبود.
مبارزه بود.
بگذریم نمیخوام چیزی بگم چون پاک میشه و حرف دلم میمونه.
به جای اینکه به سوالاشون پاسخ بدن باهم داشتن مجادله میکردن این که نشد.
تو برنامه هم منطقی ترین کسی که به سوالا جواب میداد آقای ر.ئ.ی.س.ی بود.

یکیم به قول دوستمون اینجا سایت تکنولوژیه بهتره در مورد تکنولوژی بحث کنیم نه چیز دیگه ای.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)