حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هواوی هشدار “نزدیک بودن گوشی به صورت” دارد!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

قابلیت Smart Stay گلکسی اس ۳ سامسونگ را به یاد دارید؟ این ویژگی بعدا در گلکسی S4 توسعه پیدا کرد و به Smart Scroll و Smart Pause هم رسید و سپس سامسونگ تصمیم گرفت دیگر نباشد! در حالی که آپدیت HarmonyOS 2.0 با حجم بالای ۶ گیگابایت برای لیست اولیه دستگاه های مجاز هواوی ارایه شده است، یک ویژگی جالب درباره آن به چشم می خورد. سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هشدار “نزدیک بودن گوشی به صورت” دارد.

هشدار “نزدیک بودن گوشی به صورت” در HarmonyOS 2.0

ویژگی خاص HarmonyOS

ویژگی خاص HarmonyOS

سیستم عامل HarmonyOS قطعا به ویژگی هایی نیاز دارد که کمی آن را سر زبان ها بیاندازد. ویژگی های هر چند کوچک اما خاص می تواند توجه ویژه هواوی به توسعه سیستم عامل خود را نشان بدهد.

هواوی در سیستم عامل اختصاصی خود ویژگی ارایه کرده که “نزدیک بودن گوشی به صورت” کاربر را تشخیص داده به او هشدار می دهد. در تصویر متحرک (GIF) بالا این ویژگی مشخص است. برای تمرکز بهتر می توانید این ویژگی را در اسکرین شات زیر ببینید:

هشدار نزدیک بودن گوشی به صورت HarmonyOS 2.0

هشدار نزدیک بودن گوشی به صورت HarmonyOS 2.0

این ویژگی در تیزر رسمی اکانت توییتر هواوی منتشر شده است. دقیقا مشخص نیست که این ویژگی برای چه دستگاه هایی از Huawei عمل می کند. مثلا آیا نیازی به حسگر 3D و سیستم تشخیص چهره دارد یا نه؟ آیا روی دوربین تکی سلفی هم عمل خواهد کرد؟ یا اینکه مثلا برای دستگاه های پرچمدار است یا روی محصولات اقتصادی هم قابل استفاده خواهد بود. چون فاکتور سنجش فاصله در این ویژگی دخیل است، می توان حدس زد که سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی نیاز است.

همچنین نحوه عملکرد و سنجش نزدیک بودن مشخص نیست. اینکه در چه شرایط نوری کار می کند و آیا برای بزرگسالان هم هست یا فقط برای کودکان در نظر گرفته شده است.

به هر صورت می توان گفت که هواوی با این ویژگی به وضوح می خواهد کاربران بدانند آن ها به فکر زندگی هوشمند هستند. این را در حباب های گفتگو سمت چپ هم می بینید. در حال حاضر هیچ سیستم عاملی (چه اندروید و یا iOS) یا رابط کاربری شخصی سازی شده اندروید (One UI یا غیره) این ویژگی را ندارند.

لیست دستگاه هایی که آپدیت HarmonyOS را دریافت می کنند: از هواوی Mate 9 و P10، سری اقتصادی به صورت محدود

فکر می کنید این ویژگی چقدر برای شما کارا است؟ آن را می پسندید؟ فکر می کنید باید در پلتفرم های دیگر هم موجود باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلیم عالی چیزی که تو اندروید متاسفانه نمیبینیم.
ظاهرا هوآوی اومده تا با گوگل و اندروید یه رقابت داغ داغ ایجاد کنه.

Sarnevesht

به نظرم با دوربین سلفی هم بتونه کار کنه… با تکنیک هایی که دوربین ها برای تشخیص فاصله و انجام فوکوس انجام میدن فک کنم بتونه فاصله رو تشخیص بده. البته ممکنه تو تاریکی عملکردش مختل بشه. یا اینکه از سنسور مجاورت هم کمک بگیره

ali.reza.9821

خیلی خوبه . فکر کنم بازار حسابی رقابتی بشه چون چیزی که من توی ویدئوی معرفی هارمونی دیدم حسابی پتانسیل داره و برای نمونه نشون داد که مدیریت رم محشری داره و برنامه ها از جایی که بودن باز میشن . UIشیک و ساده ای هم داره در عین حال مدل ویجت هاش و فولدربندی باحالی داره

Sarnevesht

👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)