حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل WatchOS 8: از نسل بعدی سیستم عامل اپل واچ چه می‌دانیم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند، شایعات

سیستم عامل ساعت‌های هوشمند اپل، WatchOS نام دارد. این سیستم عامل، به گونه‌ای است که شما می‌توانید با استفاده از آن، قابلیت‌های جدیدی را در دیگر وسایل خود داشته باشید. به طور مثال، در یکی از آخرین به روزرسانی‌های مهم این سیستم عامل، می‌توانید با استفاده از اپل واچ خود، آیفون‌تان را حتی با ماسک نیز باز کنید. به همین دلیل، WatchOS بخشی مهم از اپل واچ‌ها است. اما این بار، سیستم عامل WatchOS 8 در راه است. به همین دلیل، قصد داریم تا به جزئیات رونمایی از آن بپردازیم. این جزئیات، از تاریخ رونمایی احتمالی، ویژگی‌ها و دستگاه‌های پشتیبانی شده تشکیل می‌شوند.

سیستم عامل WatchOS 8

سیستم عامل WatchOS، یک قابلیت منحصر به فرد در اپل واچ‌ها است. بسیاری از قابلیت‌های این سیستم عامل، برای کاربران اپل جذاب هستند و به همین دلیل، این کاربران کم‌تر مجاب به خرید ساعت‌های هوشمند از دیگر کمپانی‌ها می‌شوند. البته که یکپارچه‌تر شدن اکوسیستم دستگاه‌ها با استفاده این ساعت هوشمند، بی تأثیر نیست.

اما به بحث اصلی باز می‌گردیم. به نظر می‌رسد که اپل به زودی قصد رونمایی از WatchOS 8 را داشته باشد. بر اساس گزارشی از Phonearena، اپل به زودی از نسخه جدید سیستم عامل ساعت‌های هوشمند خود پرده بر می‌دارد. به همین ترتیب، نگاهی به چند مشخصه مهم این سیستم عامل خواهیم داشت.

تاریخ رونمایی دستگاه‌های دریافت کننده نسخه هشتم واچ او اس

لیست دستگاه‌های دریافت کننده نسخه هشتم سیستم عامل WatchOS، طولانی نیست. با این حال، دستگاه‌های مهمی در آن جای گرفته‌اند. امکان تغییر دستگاه‌های این لیست، بعید به نظر می‌رسد. دریافت کنندگان مورد اشاره، همان دریافت کنندگان آپدیت سیستم عامل WatchOS 7 هستند. بنابراین، می‌توانیم انتظار حضور این دستگاه‌ها را در پروژه آپدیت WatchOS 8 داشته باشیم:

– اپل واچ سری ٣

– اپل واچ سری ۴

– اپل واچ سری ۵

– اپل واچ سری ۶

– اپل واچ اس ای

اما نوبت به تاریخ رونمایی احتمالی از نسخه جدید سیستم عامل WatchOS می‌رسد. بر اساس شایعات اخیر، اپل قصد دارد که در مراسم WWDC 2021 خود، از سیستم عامل iOS 15 رونمایی کند. پیش‌تر، در مورد سیستم عامل iOS 15 و شایعات مربوط به آن نیز صحبت‌هایی کرده بودیم.

 

سیستم عامل iOS 15 و هر آنچه که از آن انتظار داریم + دریافت کنندگان

 

به نظر می‌رسد که اپل قصد ندارد که تنها از نسخه جدید iOS در مراسم WWDC سال میلادی جاری خود رونمایی کند. نسخه هشتم WatchOS، دیگر غافلگیری اپل برای این مراسم است. نسخه اول بتای WatchOS 8، احتمالاً همین ماه یا ماه بعدی، توسط اپل در دسترس قرار می‌گیرد. عرضه عمومی و نهایی سیستم عامل WatchOS 8، احتمالاً در پاییز امسال به وقوع خواهد پیوست. ماه سپتامبر و حوالی مهر، برای انجام این عمل، محتمل به نظر می‌رسد. حال به امکانات احتمالی WatchOS 8 می‌رسیم.

امکانات احتمالی واچ او اس ٨

قابلیت پایش کیفیت خواب، یکی از قابلیت‌هایی بود که غیبت آن در اپل واچ‌ها، آزار دهنده بود. اما نهایتاً، امکان استفاده از این قابلیت، همراه با WatchOS 7 به ارمغان آمد. اما هم اکنون، این قابلیت در WatchOS 8 پیشرفته‌تر از قبل شده است. به گونه‌ای که شما می‌توانید با نصب این آپدیت در اپل واچ واجد شرایط خود، نحوه و جهت خواب خود را در کنار پایش‌های انجام شده و توصیه‌های مربوط به نحوه خواب اپل واچ مشاهده کنید! یکی دیگر از قابلیت‌هایی که پیش از این شایعاتی در مورد آن وجود داشته است، وجود قابلیت تشخیص میزان قند خون در نسل جدید اپل واچ و WatchOS است. قبلاً در ترنجی با جزئیات بیشتری شایعه پشتیبانی اپل واچ نسل جدید از قابلیت تشخیص قند خون را شرح داده بودیم.

قابلیت استفاده از ایرتگ به وسیله ویجت مخصوص در WatchOS 8

قابلیت استفاده از ایرتگ به وسیله ویجت مخصوص در WatchOS 8

دیگر ویژگی‌های احتمالی WatchOS 8، بیشتر بر روی قابلیت‌هایی که می‌بایست حضور داشته باشند اشاره دارند. به طور مثال، قابلیت استفاده از قابلیت‌های ایرتگ اپل در سیستم عامل WatchOS 8، جذابیت بالایی دارد. همان طور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید، ویجت‌های مخصوص ایرتگ اپل می‌توانند بسیار کارآمد و مهم باشند.

ویجت‌های جدید در WatchOS 8

ویجت‌های دیگری که قابلیت شخصی سازی نیز دارند، یکی دیگر از قابلیت‌های احتمالی WatchOS 8 هستند. این ویجت‌ها، توانایی متمایز کردن نسل جدید WatchOS را از تمامی نسل‌های قبلی دارند. یک ویژگی دیگر که انتظار افزوده شدن آن را به WatchOS 8 داریم، قابلیت استفاده از Assistive Touch برای معلولان است. به گونه‌ای که این افراد می‌توانند از قابلیت‌های مختلف اپل واچ خود، از جمله سنجش ضربان قلب، رصد فعالیت‌ها و مواردی از این قبیل، بدون نیاز به لمس نمایشگر استفاده کنند.

پایش خودکار قند خون برای بیماران مبتلا به دیابت، یک ویژگی فوق العاده است که با اضافه شدن آن، پیشرفت عظیمی را در اپل واچ‌ها و سیستم عامل آن‌ها شاهد خواهیم بود. اما تحقیق این مورد، خیلی محتمل نیست و چالش‌هایی برای انجام این عمل سد راه اپل شده است. فروشگاه واچ فیس تغییر یافته، بهبود در سیستم پیام رسانی و مکالمه و حالت‌های تمرینی جدیدتر نیز مورد استقبال کاربران واقع خواهد شد.

پتنت اپل در مورد استفاده از سیستم تشخیص قند خون در اپل واچ

پتنت اپل در مورد استفاده از سیستم تشخیص قند خون در اپل واچ

اما اپل ابتدا از همه، باید قابلیت‌های جدید را به تغییر ظاهر رابط کاربری سیستم عامل WatchOS 8 ترجیح دهد. چرا که طراحی کلی و ظاهر سیستم عامل WatchOS، تاکنون برای کاربران از جذابیت زیادی برخوردار بوده است. بنابراین، ایجاد یک نوآوری انقلابی مانند افزودن قابلیت استفاده پیشرفته از ایرتگ‌ها یا پشتیبانی از سیستم تشخیص قند خون، می‌تواند سر و صدای زیادی را ایجاد کند! برخی از پتنت‌های مربوط به اپل واچ، حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID را نیز در آینده‌ای نه چندان دور تأیید کرده‌اند. با این حال، احتمال استفاده از این حسگر در اپل واچ نسل جدید و پشتیبانی نسل جدید سیستم عامل WatchOS 8 از آن، نزدیک به صفر است.

نظر شما در مورد این قابلیت‌ها و گمانه زنی‌های مربوط به WatchOS 8 چیست؟ کدام قابلیت ذکر شده در این سیستم عامل، برای شما جذاب‌تر است؟ اضافه شدن چه قابلیتی شما را بیش از پیش رضایتمند خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️