حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا هک شدن صرافی والکس واقعیت دارد؟ + بیانیه رسمی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، رمزارز

روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی درحال دست به دست شدن است مبنی بر اینکه صرافی ارز دیجیتال والکس هک شده است و اطلاعات کاربران این پلتفرم لو رفته است. گروهی که بانک ملت را پیشتر هک کرده بود مدعی شده که این هک را انجام داده است. اما آیا این خبر صحت دارد و کاربران باید نگران اطلاعات و دارایی های خود باشند؟

هک صرافی والکس

گروهی که ادعای هک پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال والکس را کرده اند، با انتشار این خبر در تلگرام خود مدعی شده است که ۱۴ گیگ اطلاعات کامل کاربران شامل: کد ملی، نام و نام خانوادگی، تلفن همراه، شماره کارت و شماره شبا، تمامی معاملات مشتریان اعم از ایمیل و رمز عبور آن ها در این سایت، کیف پول و تراکنش های مشتریان و عکس های سلفی احراز هویت آن ها را طی این هک به دست آورده است.

هک شدن صرافی والکس

هک شدن صرافی والکس

اما مدیر صرافی والکس این خبر را رد می کند و می گوید: این هک در صرافی آن ها رخ نداده و ادعاها دروغین است. مدیر والکس اعلام کرد یک هفته قبل ایمیلی دریافت کرده اند که تهدید به هک شدند و اگر که مبلغی را پرداخت نکنند دیتا کاربران منتشر می شود. وی در این خصوص اعلام کرد که طبق بررسی های انجام شده، هیچ دیتایی از والکس هک نشده و اطلاعاتی که هکر در دست دارد، داده های مربوط به این صرافی نیست.

منتشر شدن اطلاعات کاربران سایت والکس

طبق گفته های مدیر این صرافی آن ها به زودی بیانیه ای را در مورد ادعای هک اطلاعات کاربران و شفاف سازی در این خصوص منتشر خواهند کرد و به کاربران اطمینان داد که اطلاعات و دارایی های آن ها امن است و هیچ گونه نشر اطلاعات صورت نگرفته است.

ترنجی در صورتی که اطلاعات جدیدی در این رابطه منتشر شود، آن را به اطلاع شما کاربران خواهد رساند.

بیانیه رسمی والکس به ترنجی

زمان آپدیت مطلب: ۱۰:۵۸ دقیقه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

متأسفانه در روزهای اخیر، شاهد ادعاهایی بدون اساس در خصوص افشای اطلاعات کاربران والکس در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم که به‌نظر از جانب افراد مغرضی صورت گرفته است که با توسعه و جلب اعتماد روزافزون کاربران به این شرکت، به دنبال تخریب والکس از طریق انتشار شایعات و ادعاهای کذب هستند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر افشای اطلاعات بانکی و هویتی از سیستم‌های پرداخت کشور در رسانه‌های مختلف منتشر شده است. با بررسی اطلاعات منتشر شده در مورد والکس توسط شرکت و نهاد‌های ذی‌صلاح، پر واضح است که داده‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی که به این شرکت نسبت داده شده است، داده‌های جمع‌آوری شده و مونتاژ شده از داده‌هایی از منابع مختلف  مانند منابع بانکی و ثبت احوالی کشور است و هیچگونه ارتباطی با افشای اطلاعات والکس نداشته است. از طرفی، اطلاعات ادعایی، به هیچ وجه شامل اطلاعات محرمانه کاربران مانند رمز عبور آنها نیست.
لازم به ذکر است، داده های تصویری ذخیره شده توسط کاربران به صورت اختصاصی واترمارک شده و داده هایی که بدون واترمارک در رسانه ها در والکس در حال پخش است به هیچ عنوان مربوط به والکس نیست.
والکس به طور جد هرگونه افشای اطلاعات کاربران خود را رد کرده و همچنین به منظور آرامش خاطر کاربران عزیز، تست‌ نفوذهای دقیق و متعددی را با استفاده از شرکت‌های معتبر امنیتی داخلی، در ماژول‌های متنوع سامانه والکس انجام داده است. نتایج این تست‌ها نیز به طور کامل، تأییدی بر نبود مشکل امنیتی مبنی بر افشا اطلاعات در سیستم والکس و امنیت مناسب شبکه و نگهداری امن اطلاعات کاربران است. لازم به تاکید است که داده‌های کاربران این شرکت کاملا به صورت امن ذخیره‌سازی می‌شود. همچنین داده‌های اختصاصی کاربران شامل مدارک احراز هویت، رمز عبور، موجودی، معاملات و … به صورت رمزنگاری شده و با رعایت تمامی پروتکل‌های امنیتی ذخیره‌سازی شده است.
لازم به ذکر است که سیستم ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال کاربران به صورت تکنولوژی ذخیره‌سازی سرد بوده است و هیچ‌گونه دسترسی به این دارایی وجود نخواهد داشت.
این شرکت اعلام می‌دارد که هیچ‌گونه نفوذ و نشت در اطلاعات کاربران والکس وجود نداشته و ساختگی بودن داده‌های نسبت داده شده به والکس، به راحتی قابل سنجش و اثبات است، همچنین این شرکت اعلام می‌دارد که کاربران گرامی می‌توانند بدون هیچ نگرانی و بدون توجه به شایعات اشاره شده، به معاملات خود در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال والکس بپردازند و اخبار مرتبط را صرفاً از کانال‌های رسمی والکس و یا رسانه‌های معتبر و مراجع رسمی دریافت کنند.
والکس یکی از بزرگترین بازارهای معاملاتی ارزهای دیجیتال در ایران است که توانسته اعتماد به بیش از چهارصد هزار کاربر عزیز را به خود جلب نموده و در تبادلات مالی ارزهای دیجیتال همراه‌شان باشد. والکس این موهبت را ارج نهاده و از هیچ امری، جهت بهبود آسودگی خیال کاربرانش در این عرصه فروگذار نخواهد بود. این شرکت حق خود را به منظور پیگیری قضایی منتشرکنندگان اخبار کذب محفوظ دانسته و در فرصت مقتضی اقدامات لازم را به این منظور انجام خواهد داد. همچنین ادعای کذب مطرح شده از طریق پلیس فتا، مراجع قانونی و قضایی در حال پیگیری است.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی