حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران فعال سری آیفون ١٢ رشد بیشتری نسبت به سری قبل داشته است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

سری آیفون ١٢، آخرین آیفون‌های پرچمدار اپل هستند. این سری، بازه قیمتی نسبتاً گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. به همین دلیل، چهار گوشی عضو خانواده آیفون ١٢، یعنی آیفون ١٢ مینی، آیفون ١٢، آیفون ١٢ پرو و آیفون ١٢ پرو مکس، از گزینه‌های اصلی کاربران بازار گوشی‌های رده بالا و پریمیوم است. اما به تازگی، طی یک گزارش از مؤسسه آماری Counterpoint، کاربران فعال سری آیفون ١٢، نسبت به نسل قبل شاهد افزایش رشد بوده است. در ادامه، به عملکرد فروش این سری و پیشرفت‌های آن در بحث بازاریابی می‌پردازیم.

سری iPhone 12 ، محبوب‌تر از نسل قبل

گوشی‌های سری آیفون ١٢، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. البته، آیفون ١٢ مینی جزوی از این قافله نیست. با این وجود، سه عضو دیگر محبوبیت بسیار بالایی دارند و فروش آن‌ها، میزان بالایی دارد. قبلاً در مورد پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند صحبت کرده بودیم. در آن لیست، گوشی‌های سری آیفون ١٢، حرف اول را می‌زدند.

 

پرفروش ترین گوشی ها در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی: سری آیفون ١٢ در صدر!

 

اکنون گزارش جدیدی در مورد تعداد کاربران فعال سری آیفون ١٢ در حال دست به دست شدن است. این گزارش توسط مؤسسه Counterpoint تهیه شده است. گزارش مورد اشاره، در مورد رشد تعداد کاربران فعال سری آیفون ١٢ نسبت به گوشی‌های سری آیفون ١١ می‌باشد. به نقل از Apple Insider، آیفون ١٢ پر فروش‌ترین گوشی هوشمند با فناوری 5G در ماه اکتبر سال میلادی گذشته بوده است. اما اکنون، مؤسسه مذکور اظهارات جدیدی را ثبت کرده است. گزارشات مؤسسه آماری Counterpoint، در مورد تعداد کاربران فعال سری آیفون ١٢ است. بازه زمانی مورد نظر، مربوط به سه ماهه اول سال جاری میلادی است.

تعداد کاربران فعال سری آیفون ١٢

اپل هیچ گزارش رسمی را در مورد میزان فروش خود از سال ٢٠١٨ میلادی منتشر نکرده است. در مقابل، مؤسسه Counterpoint این کار را انجام داده است. بررسی فرضیات و احتمالات در مورد میزان فروش این کمپانی سخت می‌شود. اما مؤسسه Counterpoint، همواره این آمار و ارقام را در مورد کوپرتینویی‌ها منتشر کرده است. به همین ترتیب، مؤسسه آماری Counterpoint، تخمین می‌زند مه تعداد کاربران فعال سری آیفون ١٢، نسبت به نسل قبل و مدت مشابه سال گذشته، ٢ درصد افزایش یافته است.

از لحاظ کلی، سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی را نمی‌توان با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرد. با این حال، نشانه‌هایی حاکی از رشد تعداد کاربران فعال نسل جدید آیفون‌ها منتشر شده‌اند. در کل، گوشی‌های سری آیفون ١١، ١۵ درصد از تعداد کل کاربران فعال گوشی‌های این کمپانی را تشکیل داده بودند. این بار، تعداد کاربران فعال در سری آیفون ١٢، به ١۶ درصد نیز رسیده است. یکی از محققان ارشد مؤسسه آماری Counterpoint گفته است:

“تاریخ رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ١٢، حدوداً یک ماه دیرتر از گوشی‌های سری آیفون ١١ است. در ادامه، گوشی ارزان قیمت‌تری به نام iPhone SE 2020 نیز در میانه بازار وجود شده است. به همین ترتیب، عملکرد آیفون ١٢ و محبوبیت آن، مثال زدنی است.”

مقایسه آمار و ارقام مربوط به تعداد کاربران سری iPhone 12

اما این مؤسسه، اعلام نکرد که در فصل اول سال ٢٠١٩، چه تعداد کاربر برای سری آیفون XS وجود داشته است. با این حال، ظاهراً عملکرد اپل در فروش گوشی‌های سری آیفون ١١، بهتر بوده است. به همین صورت، هر ساله شاهد پیشرفت تعداد کاربران فعال در آیفون‌ها هستیم. سهم گوشی‌های سری آیفون ١١ در سه ماهه اول سال ٢٠٢٠ میلادی، حدوداً ۴ درصد بیشتر از گوشی‌های سری آیفون XS بوده است.

همچنین این مؤسسه، ادعا کرده است که کاربران به جای خریداری بیشتر آیفون ١٢ پرو، ترجیح می‌دهند تا آیفون ١٢ پرو مکس را خریداری کنند. آیفون ١١ پرو مکس، به تنهایی ۴۴ درصد از سهم تعداد کاربران فعال سری آیفون ١١ را در بر گرفته بود. اما دو گوشی آیفون ١٢ پرو و آیفون ١٢ پرو مکس، در سه ماهه اول سال جاری میلادی، موفق شدند تا حدود ۵۴ درصد از سهم کل سری خود را تصاحب کنند.

در نهایت، به نظر می‌رسد که آیفون ١٢ و دیگر گوشی‌های این سری، مشخصات جذاب‌تر و کاربردی‌تری را نسبت به سری قبل و زمان خود ارائه داده‌اند. تنوع مدل‌ها و امکانات، از دیگر دلایل این رخداد است. در کل، اپل موفق شده است تا با آوردن برخی از ویژگی‌های کلیدی به پرچمداران خود، فروش هر نسل را نسبت به نسل قبل، بیشتر کند. انتظار می‌رود که رفرش ریت ١٢٠ هرتزی در سری آیفون ١٣ استفاده شود. به همین ترتیب، رشد مجدد تعداد کاربران، دور از ذهن نیست.

نظر شما در مورد این آمار چیست؟ آیا واقعاً سری آیفون ١٢ شایسته این پیشرفت بوده است؟ کدام یک از گوشی‌های سری آیفون ١٢ برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️