حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشد فروش ساعت های هوشمند در فصل اول ۲۰۲۱: اپل همچنان با اختلاف در صدر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، عملکرد تجاری شرکت ها

آخرین گزارش بازار توسط Counterpoint Research نشان می دهد که عرضه جهانی ساعت های هوشمند در سه ماه منتهی به ماه مارس، 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد فروش را تجربه کرده است که بیان کننده تقاضای قوی مصرف کنندگان برای این گروه می باشد. در همین مدت، بازار شاهد تراکم بیشتر در میان برند های برتر است که پس از ادغام اخیر بین سیستم عامل WearOS گوگل و TizenOS سامسونگ، سرعت بیشتری نیز، خواهد گرفت.

رشد فروش ساعت های هوشمند و صدرنشینی مقتدارنه اپل

به نقل از techspot، اپل واچ همچنان یک نقطه روشن در این آمار است، زیرا در سه ماهه نخست سال جاری، یک سوم از کل فروش ساعت های هوشمند را به خود اختصاص داده است. در مدت مشابه سال گذشته، این میزان 30.3 درصد از سهم بازار بود، بنابراین ما در مورد افزایش متوسط فروش، ​​نسبت به سال گذشته صحبت می کنیم. Sujeong Lim از Counterpoint می گوید اپل به لطف تقاضای زیاد اپل واچ سری ۶ و معرفی به موقع اپل واچ SE، به رشد خود ادامه داده است.

سامسونگ که سالهاست پس از اپل، در بازار ساعتهای هوشمند به مقام دوم تکیه زده، شاهد رشد 27 درصدی عرضه سالانه خود بوده است که عمدتاً به دلیل محبوبیت گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو می باشد. با این حال، غول فناوری کره ای در طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، سهم بازار خود را از دست داده، زیرا یک جایگزین میان رده برابر برای تقابل با اپل واچ SE ندارد.

رشد فروش ساعت های هوشمند

رشد فروش ساعت های هوشمند

همکاری گوگل و سامسونگ

WearOS و Tizen نیز در سهم بازار اندکی زیان دیده اند، اما گوگل و سامسونگ اخیراً اعلام کرده اند که این دو سیستم عامل را با هم ادغام خواهند کرد. این شرکت ها برای ایجاد یک سیستم عامل مخصوص ساعت های هوشمند و برپایه اندروید، در تلاشند تا توسعه دهندگان را برای ایجاد برنامه های بیشتر و تقویت اکوسیستم WearOS تقویت کنند.

گوگل در حال حاضر صاحب Fitbit است و قصد دارد از تجربه خود در زمینه پوشیدنی های تناسب اندام و پزشکی از راه دور نیز، استفاده کند. در اصل، این تلفیق سه اکوسیستم محسوب می شود: Fitbit ،Tizen و WearOS. به طور جداگانه، آنها سهم بازار نسبتاً متوسطی داشتند و در مقایسه با اپل واچ، سود کمتری به دست آوردند.

جالب خواهد بود که ببینید آیا ادغام آنها برای جلب توجه بیشتر مصرف کنندگان به سمت WearOS کافی خواهد بود یا خیر؛ اما این موضوع بیشتر به این بستگی دارد که گوگل به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از تجربه اندروید، از آن استفاده کند نه یک گزینه اختیاری.

گلکسی واچ ۴ از Wear OS استفاده خواهد کرد : خداحافظی با Tizen روی ساعت های هوشمند؟

نظر شما راجع به رشد فروش ساعت های هوشمند و حفظ جایگاه اپل به عنوان رهبر این بازار چیست؟ به نظر شما گوگل و سامسونگ می توانند با مشارکت جدید خود، اپل را از تخت پادشاهی به زیر بکشانند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی