حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عقب نشینی واتس اپ: فعلا برنامه ای برای محدودیت کاربران در صورت عدم کسب مجوز آنها نداریم

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | امنیت، پیام رسان

تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp انتقادات بسیاری را در سراسر جهان به دنبال داشته است. این شرکت سیاست جدید خود را در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ارائه داد. یک هفته قبل از آن، برنامه متعلق به فیس بوک اعلام کرد که در صورت عدم پذیرش خط مشی جدید، هیچ حساب کاربری را حذف نمی کند، اما دائماً به آنها یادآوری می کند که آن را بپذیرند. واتس اپ در آن زمان همچنین گفت که پس از “چند هفته” و در صورت عدم پذیرفتن این رویه، عملکرد خاصی از پیام رسان خود را برای کاربران محدود می کند. اکنون، در بیانیه جدید، شرکت واتس اپ عقب نشینی کرده و بیان می کند که پس از صحبت با دولتها و طرفداران حریم خصوصی، هیچ عملکردی را محدود نمی کند، حتی اگر کاربران، سیاست حریم خصوصی جدید را قبول نکنند.

عدم محدود کردن عملکرد کاربران در عقب نشینی واتس اپ از سیاست حفظ حریم خصوصی

واتس اپ در بیانه جدید خود اعلام می کند:

با توجه به بحث های اخیر با مقامات مختلف و کارشناسان حریم خصوصی، می خواهیم روشن کنیم که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای محدود کردن عملکرد نحوه کار WhatsApp برای کسانی که هنوز مجوزها را قبول نکرده اند نداریم. در عوض، ما هر از چند گاهی در مورد بروزرسانی و همچنین زمانی که افراد تصمیم می گیرند از ویژگی های اختیاری مربوطه مانند برقراری ارتباط با مشاغل دریافت کننده پشتیبانی از فیس بوک استفاده کنند، به آنها یادآوری خواهیم کرد.

عقب نشینی واتس اپ از سیاست حفظ حریم خصوصی

عقب نشینی واتس اپ از سیاست حفظ حریم خصوصی

در آینده اما، این روند ممکن است تغییر کند؛ با این حال، واتس اپ در تلاش است تا پایگاه کاربران خود و دولت های سراسر جهان را راضی نگه دارد. پس از اینکه این خط مشی برای اولین بار در ژانویه منتشر شد، تعداد زیادی از کاربران به سمت پیام رسان های دیگر مانند تلگرام و سیگنال کوچ کردند.

به گزارش thenextweb، هفته گذشته، دولت هند از واتس اپ خواست سیاست حفظ حریم خصوصی خود را پس بگیرد. این اطلاعیه به WhatsApp ارسال شد و گفت که سیاست جدید مغایر با قوانین کشور است.

در پاسخ، این شرکت امروز اعلام کرد که همچنان به “تعامل با دولت ادامه می دهد و ما آنچه را قبلاً گفتیم تأیید می کنیم که این بروزرسانی حریم خصوصی، بر روی پیام های شخصی هیچ یک از کاربران تأثیری نمی گذارد.” این گزارش اضافه کرد که هیچ کاربری در کشور، هیچ قابلیتی را از دست نمی دهد، حتی اگر هنوز این سیاست را قبول نکرده باشند.

در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه، مقامات آلمانی، واتس اپ را از پردازش اطلاعات کاربران در این کشور منع کردند. در آن زمان فیس بوک اعلام کرد که به این ممنوعیت اعتراض خواهد کرد. این شرکت همچنین مجبور شد تا بروزرسانی خود را در ترکیه متوقف کند.

واتس اپ را چه کنیم؟ اعمال شرایط استفاده جدید Whatsapp از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظر شما چیست؟ آیا از این تصمیم واتس اپ مبنی بر عقب نشینی از سیاست حفظ حریم خصوصی خود، رضایت دارید؟ شما پیش از این، مجوز دریافت اطلاعات خود به این پیام رسان را داده بودید یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاها قلی پور

خوب ضایع شد انصافا 😀

Mahdi

اخه تو که جرئت نداری هر دفعه هی میای میندازی عقب پس غلط اضافه نکن که می بندم واتسابتونو 😠😠

iTroll 2nd Gen

بیچاره من که قبول کردم ://

Mahdi

من که بوسیدم گذاشتمش کنار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی