حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند Realme بیشترین رشد فصلی را در بازار موبایل چین و در چارک اول سال ۲۰۲۱ ثبت کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Realme

پیش از این برای شما نوشتیم که ریلمی تلاش اوپو برای تصاحب بازار با نامی دیگر است. پیش از این با هم مرور کردیم که فروش ریلمی در سال اول به ۱۵ میلیون دستگاه موبایل هوشمند رسید. پس از آن ریلمی طی ۲ سال به چهارمین برند بازار هند تبدیل شد. پس از گزارش های متعدد درباره رشد فوق العاده ریلمی اما یک ماه پیش به شما گفتیم که استراتژی ریلمی در سال ۲۰۲۱ فروش ۲۰ میلیون گوشی هوشمند در چین است. حالا و طبق جدیدترین آمار می بینیم که برند Realme بیشترین رشد فصلی را در بازار موبایل چین و در چارک اول سال ۲۰۲۱ ثبت کرده است.

رشد برند Realme

از زمان تحریم هواوی توسط ایالات متحده، بازار تلفن های هوشمند چین (و حتی جهان) دستخوش تغییراتی است. در ابتدا، سهم بازار غول مخابرات به دلیل افزایش میهن پرستی افزایش یافت. با این وجود، بدون دسترسی به تأمین کنندگان مهم، سهم این شرکت به تدریج کاهش یافت. علاوه بر این هواوی برای زنده ماندن، مجبور به فروش آنر یعنی زیربرند موفق خود شد. در حال حاضر، بازار موبایل چین توسط OPPO و vivo مدیریت می شود، اما سریعترین رشد برای Realme است.

بازار موبایل چین چارک اول سال ۲۰۲۱

بازار موبایل چین چارک اول سال ۲۰۲۱ – رشد سالانه برندها

طبق تحقیقات موسسه Counterpoint باید گفت که بازار تلفن های هوشمند چین در چارک اول سال ۲۰۲۱ توانسته رشد ۵ درصدی را تجربه کند. با این وجود، به دلیل سقوط هواوی و آنر، فروش تلفن های هوشمند برندهای دیگر شد قوی داشته است.

بالاتر از همه، Realme که در رتبه ۷ قرار دارد، سریعترین رشد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ را تجربه می کند. فروش این برند با رشد ۴۵۱ درصدی سالانه و ۸۲ درصد فصلی واقعا تحسین برانگیز است.

یانگ وانگ، تحلیلگر ارشد Counterpoint می گوید که موفقیت Realme در استراتژی بازاریابی موثر آن نهفته است. محصولات این برند “مشتریان نسل Z” را که قیمت برای آن ها مهم است و ویژگی های برتر را برای رسانه های اجتماعی، عکاسی و بازی ها ترجیح می دهند، هدف قرار گرفته است. درک بهتر مشتریان، به Realme کمک کرد تا سال گذشته و خیلی سریع (سریع ترین برند با این عنوان) به فروش ۵۰ میلیون دستگاه برسد.

طبق Counterpoint، پرفروش ترین تلفن های Realme در چین در ۱۲ ماه گذشته دستگاه های زیر است:

  1. ۱- ریلمی Q2
  2. ۲- ریلمی V3
  3. ۳- ریلمی V5
  4. ۴- ریلمی V15

ویوو وی ۱۵ (Vivo V15) رسما معرفی شد

قیمت این گوشی ها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار است. با توجه به موفقیت این تلفن های هوشمند و همچنین تلفن های هوشمند مشابه 5G که متوسط قیمت مصرف کننده آن ها در بازار چین می تواند در سه ماهه آینده به زیر ۲۰۰ یا حتی ۱۵۰ دلار برسد، انتظار رشد بیش از پیش برای این برند را داریم.

آقای وانگ خاطرنشان می کند که بخشهای میانی و اقتصادی در چند ماه آینده “میدان اصلی جنگ” خواهد بود. از آنجا که Realme در حال حاضر تعداد زیادی دستگاه در این بخش قیمت (100 تا 500 دلار) می فروشد، از مزیت رقابتی برخوردار است.

نظر شما درباره عمکلرد Realme چیست؟ فکر می کنید چرا برندهای سنتی قدیمی نمی توانند این چنین عمل کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

حالا ما یه ساله داریم میگیم ریلمی واقعا برند با کیفیتی هست ولی متهم میشیم به دشمن شیائومی بودن 😐
ریلمی یکمی روی رابط کاربریش کار کنه واقعا میترکونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)