حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتخاب کافی شاپ خوب

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تاریخچه کافی شاپ

قبل از معرفی ویژگی­های یک کافی شاپ خوب بهتر است کمی با تاریخچه قهوه آشنا شوید. همان طور که می‌دانید قهوه از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های گرم ایرانیان بوده است. قهوه در زمان صفویان از هند به ایران وارد شد و پس از مدتی به یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها تبدیل گشت. با افزایش مصرف قهوه مکان‌هایی به نام قهوه خانه شکل گرفت که در آن‌ها قهوه‌های مختلفی سرو می‌شد. این مکان‌ها کم کم به پاتوق تبدیل شد و افراد بسیاری برای گذارن وقت به قهوه‌خانه‌ها می‌رفتند.

سال‌ها بعد با پیشرفت دنیای مدرن مکان‌هایی با نام کافی شاپ تأسیس شد که همان قهوه‌خانه‌های مدرن بودند. این مکان‌ها محلی آرام و دلنشین با طراحی مدرن و آرامش بخش بودند که تبدیل به محلی برای قرارهای عاشقانه، کاری و غیره شد.

قبل از تأسیس کافی شاپ ، قهوه‌خانه‌ها تنها مکانی برای حضور مردان بود و خانم‌ها حق حضور در این مکان‌ها را نداشتند اما با ظهور کافی‌شاپ‌ها و ورود به دنیای مدرن، خانم‌ها نیز اجازه‌ی ورود به این مکان را پیدا کردند. امروزه با توجه به افزایش میزان مشتریان و علاقه‌مندان به قهوه تعداد کافی‌شاپ‌ها بسیار افزایش یافته است. به طوری که رقابت و ماندگاری در میان رقبا کار بسیار سختی برای کافه داران و صاحبان کافی‌شاپ‌ها است. در ادامه به بیان ویژگی‌های یک کافی شاپ خوب می‌پردازیم.

برای یافتن بهترین کافه ها در شهرهای مختلف میتوانید به سایت پی جو رجوع کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت مانند لیست بهترین کافی شاپ ها در شیراز و سایر شهرهای ایران که در پی جو در دسترس شما قرار دارد.

ویژگی‌های یک کافی شاپ خوب

همان طور که اشاره شد افزایش رقبا در تأسیس کافی شاپ می‌تواند کار صاحبان این مشاغل را سخت‌تر کند. برای ماندگاری در این حرفه باید متفاوت عمل کرد و حرفی برای گفتن داشت. اگر یک کافه ویژگی‌های خاص نداشته باشد به سرعت شناخته نمی‌شود و مخاطبان زیادی نخواهد داشت.

کافی‌شاپ‌ها تنها مکانی برای نوشیدن یک قهوه نیستند. این محیط‌ها می‌توانند مکانی برای استراحت، گفتگو، مطالعه، تدریس، قرار کاری، قرارهای دوستانه و عاشقانه و در نهایت گذراندن وقت در کنار خانواده و دوستان باشند. همان طور که می‌بینید کافی‌شاپ‌ها مخاطبان بسیار زیادی دارند؛ بنابراین برای موفق بودن در این کسب و کار تنها باید به خواسته‌های مخاطبان توجه کرد. از نظر مخاطبان یک کافی شاپ خوب مکانی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. رعایت نظافت و پاکیزگی محیط خارجی و داخلی کافه
  2. رعایت بهداشت در ظروف مورد استفاده
  3. نورپردازی زیبا، کافی و رؤیایی
  4. ویو و دید جذاب و خوب
  5. میز و صندلی‌ها و مبلمان راحت
  6. برخورد خوب پرسنل
  7. منوی متفاوت با تعداد گزینه‌های بالا برای افزایش بازه‌ی انتخاب مشتریان
  8. دکوراسیون زیبا و امروزی
  9. آرامش و سکوت فضای داخلی و فضای باز
  10. محیط دنج و به دور از استرس فضای شهری
  11. وجود قسمت جداگانه برای افراد سیگاری به منظور جلوگیری از آزار مشتریان دیگر با دود سیگار
  12. اجرای موسیقی آرامش بخش
  13. سرویس دهی منظم و بدون تأخیر
  14. طعم خوب قهوه و دیگر خوراکی‌ها
  15. کیفیت خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد
  16. وجود سرویس بهداشتی
  17. قیمت معقول
  18. وجود فضاهای اختصاصی دو نفره
  19. وجود فضای اختصاصی VIP برای برگزاری جشن تولد، سالگرد و مهمانی‌ها
  20. تصفیه هوای مناسب
  21. وجود سیستم گرمایش و سرمایش مناسب در فصول مختلف
  22. بوی مطبوع فضا
  23. فاصله‌ی مناسب میان میزهای مختلف

 

همانطور که می‌بینید کوچک‌ترین مسائل در انتخاب یک کافی شاپ خوب مؤثر هستند. در صورتی که یک کافه همه‌ی ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد تبدیل به پاتوقی برای گروه‌های مختلف خواهد شد. در این میان رعایت بهداشت، کیفیت خدمات، قیمت معقول و نحوه‌ی سرویس دهی از سایر ویژگی‌ها مهم‌تر هستند و در انتخاب یک کافه خوب باید مورد توجه قرار گیرند.

بهترین قهوه فروشی در شهرهای مختلف مانند قهوه فروشی ها در شیراز را در سایت پی جو ببینید.

همچنین وجود فضای سر باز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در انتخاب یک کافی شاپ خوب در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از افراد فضای بدون سقف را به فضای بسته ترجیح می‌دهند. اهمیت دکوراسیون هم در جذب مشتری بسیار زیاد است زیرا اولین چیزی که دیده می‌شود محیط و فضای یک کافه است. رنگ‌های استفاده شده در رنگ آمیزی محیط و وسایل هم می‌تواند آرامش بخش یا بر عکس باشد. رفتار درست و احترام پرسنل به مخاطبان نیز از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند در انتخاب آن کافی شاپ برای بار دوم روی مشتری تأثیر بگذارد.

 

سایت پی جو یکی از مراجع معرفی کننده کافی شاپ و قهوه فروشی در شهرهای مختلف است. برای انتخاب بهترین کافی شاپ در شهرهای مختلف به سایت پی جو مراجعه نمایید مانند کافه در شیراز که می‌توانید به سایت پی جو مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات