حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Reno 5A اوپو با تراشه‌ Snapdragon 765G رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اوپو

اوپو سری میان رده‌ای با نام Reno دارد. این سری از گوشی‌های اوپو، معمولاً در کشورهای مختلفی عرضه می‌شوند و طرفداران کمی هم ندارند. در نهایت، گوشی جدیدی از این برند تحت سری رینو معرفی شده است. این گوشی Reno 5A اوپو است که به تازگی در ژاپن رونمایی شده است.

گوشی اوپو Reno 5A به صورت رسمی در ژاپن رونمایی شد

گوشی‌های سری Reno، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اوپو هستند. یکی از آخرین گوشی‌های سری Reno 5 اوپو، رینو 5Z است که با تراشه‌ Dimensity 800U و نمایشگر AMOLED عرضه شده بود.

 

اوپو Reno5 Z با مدیاتک Dimensity 800U و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی رسما معرفی شد

 

اما این عنوان، به یکی دیگر از اعضای این سری، یعنی Reno 5A منتقل شده است. این گوشی که به تازگی در ژاپن رونمایی شده است، عنوان جدیدترین گوشی سری Reno 5 اوپو را دارد. در گزارشی از مجموعه Gizmochina، این گوشی هم اکنون در دسترس است.

مشخصات فنی گوشی Reno 5A اوپو

رنگ بندی رینو ۵A

رنگ بندی گوشی Reno 5A اوپو

اوپو این گوشی را با مشخصات فنی جالب و جذابی روانه بازار می‌کند. اما برخی از جزئیات این گوشی همچنان اعلام نشده است.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

این گوشی، از اینترنت 5G به صورت SA/NSA پشتیبانی می‌کند. بلوتوث نسخه ۵.١ و وای فای ۵ دو بانده نیز در Reno 5A وجود دارد. تراشه NFC نیز در این گوشی قرار گرفته است. طراحی این گوشی، خیلی جدید نیست و نوآوری خاصی در آن مشاهده نمی‌شود. در قاب پشتی، ماژول دوربین چهارگانه‌ مستطیلی و حسگر تشخیص اثرانگشت خازنی قرار گرفته‌اند. بر روی فریم این دستگاه، جزئیات خاصی به جز دکمه پاور کلیدهای تنظیم صدا دیده نمی‌شود. حفره نمایشگر سمت چپ در بالای نمایشگر نیز میزبان سنسور تکی دوربین سلفی است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز در حد معمول هستند. وزن ١٨٢ گرمی به همراه ضخامت ٨.٢ میلی متری، از دیگر مشخصات این گوشی در بخش طراحی است.

طراحی Reno 5A

رینو 5A، به نمایشگری ۶.۵ اینچی با مشخصات زیر مجهز شده است:

– پنل LTPS IPS LCD

– وضوح +FHD

– رفرش ریت ٩٠ هرتزی و نرخ حساسیت لمسی ١٨٠ هرتز

– کنتراست ١۵٠٠:١

– بیشینه نوری ۵۵٠ نیتی

– قابلیت نمایش ١۶.٧٧ میلیون رنگ (گستره رنگی ٨ بیت)

– پشتیبانی از ٩۶ درصد طیف رنگی NTSC

– پشتیبانی از ١٠٠ درصد طیف رنگی DCI-P3

گواهینامه‌های IP68 نیز به این گوشی اعطا شده‌اند. نمایشگر این گوشی توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

پلتفرم

در بخش پلتفرم، اوپو از مشخصات یک میان رده در این گوشی تازه وارد خود بهره گرفته است. رینو 5A، از رابط کاربری ColorOS 11.1 بر پایه سیستم عامل اندروید ١١ استفاده می‌کند. دریافت حداقل یک آپدیت اساسی توسط این گوشی، مورد انتظار است. اما در بخش مشخصات سخت افزاری، اوپو گوشی Reno 5A خود را به تراشه اسنپدراگون ٧۶۵ جی تجهیز کرده است.

 

کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ جی با ادرنو ۶۲۰ و Snapdragon X52 رسما معرفی شد

 

این گوشی در تک نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. به این معنی که Reno 5A، دارای ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 در کنار ۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X دو کاناله است. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز در این گوشی وجود دارد.

سیستم دوربین

دوربین Reno 5A اوپو

حال، به بخش سیستم دوربین می‌رسیم. جایی که اوپو در Reno 5A، از دوربین اصلی چهارگانه‌ با سنسورهای ٢+۲+٨+۶۴ مگاپیکسلی بهره گرفته است. این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارد. دوربین سلفی هم وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد و در همان حفره نمایشگر قرار گرفته است.

باتری و شارژر

شارژر رینو ۵A

گوشی رینو 5A، در این بخش ادعای خاصی میان رقبای خود ندارد. باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، وظیفه تأمین انرژی این گوشی را دارد که البته ظرفیت زیادی هم نیست. شارژر ١٨ واتی نیز برای این گوشی ارائه خواهد شد. در کل، Reno 5A در این بخش، تعریف چندانی ندارد. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C در این گوشی به کار رفته‌ است.

قیمت گوشی رینو 5A اوپو

متأسفانه اوپو همچنان هیچ جزئیات رسمی را از قیمت و زمان عرضه گوشی Reno 5A خود، به اشتراک نداشته است. اما این گوشی، به زودی در تک نسخه ۶/١٢٨ وارد بازار ژاپن و احتمالاً، دیگر بازارهای جهانی خواهد شد.

نظر شما در مورد Reno 5A چیست؟ کدام مشخصه این گوشی برای شما از جذابیت بیشتری برخوردار است؟ آیا ارزش خرید گوشی Reno 5A اوپو کافی است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

نمره دوربین tcl 20 pro 5g اومد ۱۱۷

ali_s

از طراحیش خوشم نیومد باید قیمتو دید

ali karimi

سلام، تعجبه از چیپست سال قبل اسنپ استفاده کرده خب ازاسنپ 750 یا 775 استفاده میکرد، بقیه مشخصاتشم بدک نیست چون هرچی باشه میانرده هست، البته خب IP68 هم داره که خیلی عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️