حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گوشی های Galaxy S20 Fe 5G و Mi 10T Pro 5G

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

با توجه به بازار داغ این روزهای موبایل سایت هدیش شیراز تصمیم دارد دو گوشی بسیار پرطرفدار و به‌نوعی قاتل پرچمدار را در ادامه این مطلب با یکدیگر مقایسه کند.

هر دو این گوشی‌های بی‌نظیر در سال 2020 از شرکت‌های سامسونگ و شیائومی به بازار عرضه شده‌اند و از یک پردازنده  SnapDragon 865+ با معماری 7 نانومتری پلاس که در دیگر پرچمدارهای بازار به‌کار رفته‌است، بهره می‌برند.

حال به مقایسه دقیق‌تر گوشی‌های سامسونگ Galaxy S20 FE 5G و شیائومی Mi 10T Pro 5G از سایت هدیش شیراز خواهیم‌پرداخت.

 

مقایسه طراحی S20 FE 5G و Mi 10T Pro 5G

هر دو گوشی از طراحی بسیار جذابی بهره‌مند هستند. S20 FE 5G بارنگ‌های یاسی، سورمه‌ای، سبز روشن، سفید، قرمز و نارنجی روشن عرضه می‌شود، همچنین Mi 10T Pro با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و آبی تولید شده‌است.

در گوشی شیائومی Mi 10T Pro 5G از فریم آلومینیومی با کیفیت و صفحه‌نمایش و در پشت از جنس شیشه با محافظت Gorilla Glass 5 استفاده شده‌است که از این‌نظر در مقایسه با صفحه‌نمایش شیشه‌ای، در پشت پلاستیکی و فریم دور آلومینیومی گوشی سامسونگ Galaxy ،S20 FE 5G کیفیت بهتری از سوی شرکت شیائومی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

صفحه‌نمایش

در این بخش S20 FE 5G با وجود بهره‌گیری از صفحه‌نمایش 6.5 اینچی SuperAMOLED، با کیفیت 120 هرتزی، قابلیت HDR10+، روشنایی فوق‌العاده و حسگر اپتیکال زیر نمایشگر تمام نگاه‌ها را به سمت خود منعطف کرده‌است. اما در مقابل Mi 10T Pro 5G نیز از صفحه‌نمایش 6.67 اینچی IPS LCD با نرخ به‌روز رسانی 144 هرتزی و قابلیت HDR10+ یک صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت برای گیمرها در شرایط نوری مناسب فراهم کرده‌است.

با توجه به مشخصات ذکر شده درمورد صفحه‌نمایش این دو گوشی باید گفت که سامسونگ با کمی اختلاف صفحه‌نمایش با کیفیت‌تری را ارائه کرده‌است.

 

رم و حافظه داخلی

در این زمینه نیز همانند پردازنده یکسانی که در این دو گوشی استفاده شده‌است، هر دو گوشی با رم و حافظه داخلی 8/128 و 8/256 گیگابایت عرضه می‌شوند. البته سامسونگ یک نسخه ارزان‌تر از این گوشی 5G قدرتمند خود با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت نیز تولید کرده‌است.

هر دو گوشی از قابلیت UFS 3.1 در حافظه داخلی خود که باعث می‌شود سرعت انتقال‌داده سریع‌تر را به همراه داشته‌باشد بهره می‌برند.

اما تنها تفاوت و مزیت نسبتا بزرگ S20 FE 5G نسبت به Mi 10T Pro 5G بهره‌گیری از قابلیت ارتقاء حافظه داخلی از طریق کارت حافظه Micro SDXC است.

باید گفت‌که در این بخش Galaxy S20 FE 5G برتری خود را نسبت به Mi 10T Pro 5G نشان داد.

دوربین

در نگاه اول شاید Mi 10T Pro 5G از نظر دوربین پشت با توجه به بهره‌گیری از لنز اصلی واید 108 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی و لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو برتری قابل توجهی نسبت به دوربین پشت S20 FE 5G که از یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی واید، لنز 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال و لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید برتری بزرگی داشته باشد.

اما اگر این دوربین‌ها را دقیق‌تر مقایسه کنیم کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها تقریبا مشابه یکدیگر است و برخلاف انتظار دوربین S20 FE 5G با وجود برتری در قیمت تصویربرداری با زوم اپتیکال برتری محسوسی را از خود نشان می‌دهد.

حتی در زمینه زوم باتوحه به این‌که Mi 10T Pro 5G دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارد همانند S20 FE 5G مجهز به زوم دیجیتال 30 برابری است که در نتیجه عکس‌های گرفته شده با هر دو دوربین تفاوت چندانی در کیفیت نهایی عکس‌ها مشاهده نمی‌شود.

اما در زمینه فیلمبرداری با دوربین‌های پشت، Mi 10T Pro 5T قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K و 30 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد که این امکان برای کاربران فراهم می‌شود ویدیو‌های سینمایی ضبط کنند که این یک برتری نسبت به قابلیت فیلمبرداری 4K در گوشی S20 FE 5G است.

S20 FE 5G با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K برتری خود را نسبت به دوربین 20 مگاپیکسلی Mi 10T Pro 5G با قابلیت فیلمبرداری 1080 نشان می‌دهد.

در این زمینه انتخاب بسیار سخت خواهد بود، اما بطور کلی می‌توان S20 FE 5G را نیز برنده این بخش دانست.

باتری

S20 FE 5G از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ 25 واتی، شارژ وایرلس 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی بهره می‌برد، در مقابل Mi 10T Pro 5G دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ 33 واتی است.

با وجود اینکه باتری هر دو گوشی عملکرد نسبتا یکسانی دارند، انتخاب در این مورد کمی سخت خواهد بود. اما اگر طرفداری شارژ سریع بی‌سیم و شارژ معکوس هستید، Galaxy S20 FE 5G انتخاب بهتری خواهد بود.

 

جمع‌بندی

دو گوشی Mi 10T Pro 5G و Galaxy S20 FE 5G از جهات مختلفی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. اما با توجه به تفاوت‌های ذکر شده کسانی‌که علاقمند به خرید یک گوشی تمام عیار با ویژگی‌های کاربردی فراوان و پشتیبانی آپدیت نرم‌افزاری تا حداقل 2 سال دیگر هستند، می‌توانند گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE 5G را خریداری نمایند.

البته باید به‌این نکته توجه داشت در بازار حال حاضر موبایل در کشور عزیزمان ایران Galaxy S20 FE 5G با قیمتی حدودا 2 میلیون تومان بیشتر از Mi 10T Pro 5G به‌فروش می‌رسد.

لازم به‌ذکر است علاقمندان به این دو گوشی قدرتمند، می‌توانند هر دو این گوشی‌ها را با بهترین قیمت از سایت هدیش شیراز با گارانتی معتبر شرکتی در سریع‌ترین زمان ممکن و خدمات پس از فروش عالی خریداری نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اگه فقط واسه گیم بخوای بگیری سری می ۱۰ تی بهتره وگرنه در مجموع اس ۲۰ اف ای فایو جی بهتره .

V800B

بررسی بود 🙄
یکم تخصصی تر

Mahdi

صفحه نمایش فکر کنم می۱۰تی پرو بهتر باشه درسته ال‌سی‌دی هست ولی کیفیت عالی داره ، باتری می۱۰تی‌پرو بهتره و جنس بدنه هم باز می۱۰تی‌پرو ، رابط کاربری و ضدآب بودن سامسونگ بهتره

Mahdi

قیمت اس۲۰‌اف‌ای فایوجی هم که بالاتر از می۱۰تی‌پرو هست

Mahdi

اس۲۰‌اف‌ای ۱۲۸ رم ۸ قیمتش ۱۳۸۰۰
می۱۰تی‌پرو ۱۲۸ رم ۸ قیمتش ۱۱۷۰۰

AŁɪ

مهدی گوگل کالا بنظرت سایت معتبریه؟

Mahdi

آره معتبره

Mahdi

نسخه اسنپدراگون گوشی های سامسونگ رو هم گاهی میاره ولی گرونترن

Alien

این مقایسه بود یا تبلیغ سامسونگ S20 Fe؟! :/
از لحاظ طراحی که سلیقه ای هست اما 10T pro بخاطر شیشه و فلز بودن حس لوکس و پرچمدار بودن میده نسبت به بدنه پلاستیکی سامسونگ
از لحاظ صفحه نمایش با مقایسه ای که من داشتم تقریبا برابر هستن تفاوتی باهم ندارن فقط بستگی به سلیقتون داره که امولد 120 دوست داشته باشید یا IPS 144 هرتز
توی بخش دوربین هم 10T pro تقریبا بهتره هم از لحاظ رزولوشن هم کیفیت عکاسی و قابلیت فیلمبرداری 8k 30 فریم
حافظه ها و رم هم هر دو برابر هستن هیچ فرقی ندارن نسخه 256 گیگ 10T pro جبران نبود میکرو اس دی رو میکنه البته با تفاوت قیمتی 1 میلیونی نسبت به نسخه 128 نیازی هم نمیشه به کارت حافظه
و از همه مهمتر قیمت گوشی که 10T pro نسخه 128 گیگ 11.500 اما S20 Fe نسخه 128 گیگ 14 تومن 2.5 میلیون اختلاف قیمت دارن!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات