حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ی کاشت موی سر به چه عواملی بستگی دارد؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ریزش مو یکی از مشکلات عدیده ای است که سبب نگرانی و ناراحتی افراد می شود. از آن جا که داشتن مو یکی از ارکان زیبایی به حساب می آید افرادی که دچار ریزش مو می شوند به تدریج گوشه گیر شده و اعتماد به نفسشان را از دست می دهند این امر خصوصاً در نوجوانان و بانوانی که دچار ریزش مو می شوند بیشتر به چشم می آید. درست است که ژنتیک عامل اصلی ریزش مو به حساب می آید اما استرس و تغذیه ی نامناسب ریزش مو را تشدید کرده و نقش مهمی در ظهور و بروز آن دارند، به همین دلیل است که در سال های اخیر ریزش مو شدیده تر شده است و افراد با سن کم هم گرفتار ریزش مو می شوند.

برای جلوگیری از طاسی مو و درمان ریزش مو روش های مختلفی وجود دارند یکی از بهترین و رایج ترین روش ها در عصر حاضر استفاده از گرافت های موی خود فرد و کاشت مو است. روش کاشت مو نسبت به سایر روش ها اثرگذار تر است و آسیب کمتری به مو وارد می شود به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرار دارد، همچنین نتایج کاشت مو نسبت به سایر روش ها دائمی تر هستند و درصد خطای کمتری دارند. به طور کلی کاشت مو عبارت است از برداشتن گرافت های مورد نظر از ناحیه ی بانک سر و قرار دادن در محل های مناسب برای کاشت. در سال های اخیر روش های مختلفی برای کاشت مو ابداع شده اند که هر کدام مزایا و معایب و قیمت خاصی دارند. در ادامه ی مقاله عوامل مختلف تأثیر گذار بر هزینه کاشت مو را بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم قصد کاشت مو دارید در ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

عوامل تأثیر گذار بر قیمت تمام شده ی کاشت مو

  • نوع روش انتخابی برای کاشت مو

همان طور که اشاره کردیم در سال های اخیر روش های مختلفی برای کاشت مو به کار برده می شوند. هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایب خاص خود هسستند. این که کدام روش برای شما مناسب است با توجه به میزان ریزش مو و نظر پزشک متخصص تعیین می شود. تفاوت اصلی روش های کاشت مو با هم در نوع کاشت و برداشت گرافت و  فولیکول های مو است. در ایران کاشت مو به سه روش FIT، FUT و SUT انجام می شود. هرکدام از این روش ها با توجه به میزان اثرگذاری و کیفیت دارای قیمت متفاوتی هستند. به طور عمده بدون در نظر گرفتن روش خاصی هزینه تمام شده ی کاشت مو بین 3 تا 10 میلیون تومان متغیر است.

هزینه کاشت مو روش FUT

برای انجام روش FUT به اتاق عمل نیاز است چرا که در ابتدا یک برش نواری از سطح پوست توسط جراح برداشته و برای جدا کردن فولیکول های مو از آن تکه تکه می شود. روش FUT نسبت به سایر روش ها تهاجمی تر است و به دلیل نیاز داشتن به اتاق عمل نوعی ترس در متقاضی کاشت مو ایجاد می کند علاوه بر این احتمال اینکه زخم ناشی از برداشتن پوست سر باقی بماند بسیار بالا است. هنگامی که پوست سطحی سر برداشته می شود نوعی زخم باز به وجود می آید به همین دلیل است که روش FUT دوره نقاهت طولانی تر و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. علاوه بر این اگر پوست سر درست برش داده نشود احتمال کشیدگی پوست در ناحیه ی گردن وجود دارد. هزینه کاشت مو به روش FUT حدود ۷ میلیون تومان می باشد.

هزینه کاشت مو به روش FIT

روش FIT راحت از روش FUT و نیاز به اتاق عمل ندارد به همین دلیل روش غیر تهاجمی برای کاشت مو به حساب می آید در این روش فولیکول های مو توسط پزشک متخصص به وسیله ی سوزن  های بسیار نازکی از سر برداشته می شوند و در ناحیه مورد نظر کاشته می شوند. برداشتن فولیکول های مو در این روش نیاز به وقت زیادی دارد به همین دلیل عمدتاً برای افرادی به کار برده می شود که نیاز به کاشت مو در فضای بسیار وسیعی ندارند. در کاشت مو به روش FIT تراکم موهای کاشته شده در یک جلسه کم است و برای رسیدن به تراکم دلخواه بیمار نیاز به تکرار جلسات بیشتری است. به دلیل اینکه در روش FIT گرافت ها و فولیکول های مو به صورت تک به تک و با دقت بالا توسط پزشک متخصص برداشته می شوند هزینه تمام شده کاشت مو نیز بیشتر از روش FUT است. کاشت مو به روش FIT حدود ۸ میلیون تومان هزینه دارد.

کاشت مو به روش SUT

روش SUT یکی از نوین ترین و جدید ترین روش ها برای کاشت مو در ایران است. در روش SUT گرافت ها کاملاً اتوماتیک و به کم دستگاه از پوست خارج می شوند به همین دلیل سرعت بالاتری نسبت به سایر روش ها در برداشت گرافت ها دارد. اما نکته ی اصلی در ارتباط با  روش SUT تراکم بالای موهای کاشته شده است، به کم این روش می توان تنها در یک بار برداشت 14000 گرافت مو را انتقال داد.  روش SUTبه دلیل اتوماتیک بودن در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر روش  ها انجام می شود و هزینه تمام شده ی آن نیز کمتر از دو روش FIT و روش FUT است. هزینه ی کاشت مو به روش SUT بین ۸ تا ۹ میلیون متغیر است.

کاشت مو  روش MFIT یا UFIT

روش MFIT یا UFITمشابه روش FIT و به تازگی در ایران رواج پیدا کرده است. در این روش موها با دقت و ظرافت بالا از پوست سر خارج می شوند به طوری که حداقل اسکار باقی می ماند. روش MFIT یا UFIT نیز به دلیل اینکه نیاز به برداشتن تک به تک گرافت ها دارد وقت گیر است اما نیازی به تراشیدن کل سر نیست. هزینه ی کاشت مو به روش MFIT یا UFIT بین ۹ تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است.

  • تعداد گرافت های برداشت و کاشته شده

در ایران کاشت مو قیمت مصوبی ندارد به همین دلیل کاشت مو در کلینیک های مختلف متفاوت است. به طور کلی در ایران مبنای قیمت گذاری برای کاشت مو تعداد گرافت های کاشته شده است به عنوان مثال اگر 3000 گرافت به روش FUT کاشته شده باشند هزینه تمام شده در حدود 6 میلیون تومان، در روش FIT حدود 8 میلیون تومان و در روش SUT 7 میلیون تومان می باشد.

  • ویژگی های کلینیک

مسلم است که هرچه دستگاه و تجهیزات موجود در یک کلینیک برای کاشت بهتر و منحصر به فرد تر باشند هزینه دریافتی نهایی برای کاشت مو نیز بیشتر می شود. این مسئله نمی تواند تضمین کننده ی این امر باشد که کاشت مو در کلینیکی گران  قیمت کیفیت بهتری دارد اما بررسی های انجام شده نشان می دهند کاشت مو در کلینیک هایی که کیفیت پایین تری دارند، درصد رضایت پایین تری دارد. یک کلینیک معتبر برای کاشت مو باید حداقل یک متخصص پوست و مو،  یک پزشک جراح، یک پزشک عمومی، پرستار و دستیار برای کاشت مو داشته باشد.

قبل از انتخاب کلینی کبرای کاشت مو به خوبی تحقیق کنید، با پزشکان مختلف مشورت کنید، روش های مختلف را بررسی  کنید تا در نهایت بهترین روش کاشت مو را برای جراحی انتخاب کنید.

برخی از افراد از سنین نوجوانی دچار ریزش مو می شوند و اقدام به کاشت مو می کنند ، این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که ریزش مو از سنین نوجاونی آغاز می شود و تا میان سالی ادامه پیدا می کند به همین دلیل ممکن است در آینده موهای اطراف ناحیه کاشته شده دچار ریزش بشوند که در این صورت باید برای کاشت مجدد اقدام کنند.برخی از افراد نیز برای صرفه جویی در هزینه تمام شده ترجحی می دهند کل موهایشان یا قسمت هایی که دچار ریزش شده است کاملا بریزد سپس برای کاشت مو اقدام می کنند.

کاشت مو یکی از روش های نوین برای درمان ریزش مو است. برای انجام فرایند کاشت مو روش های مختلفی به کار برده می شود این که کدام روش برای شما مناسب است کاملاً وابسته به نظر پزشک متخصص است، پزشک پس از بررسی و معاینات اولیه با توجه به نوع ریزش، تعداد گرافت و سایر عوامل روش مناسب برای کاشت مو را انتخاب می کند. عوامل مختلفی بر میزان قیمت تمام کاشت مو دخیل هستند که در این مقاله به مهم ترین عوامل تأثیر گذار در قیمت کاشت مو اشاره کردیم .

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ترنجی نیازمندی خانه ی شما 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات