حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ یک صفحه نمایش امولد با تراکم پیکسلی 1000ppi تولید خواهد کرد!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ، شایعات، نمایشگر

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می دهد، سامسونگ در حال کار بر روی فناوری تولید نمایشگر های امولد با تراکم پیکسلی باورنکردنی 1000ppi می باشد. همچنین انتظار می رود شاهد عرضه اولین نمونه از چنین پنل هایی تا سال 2024 باشیم.

صفحه نمایش جدید سامسونگ با تراکم پیکسلی 1000ppi

به گزارش sammobile، کمپانی سامسونگ در این فناوری برای دستیابی به تراکم پیکسلی بالا، از بستر پیشرفته TFT استفاده می کند. از آنجا که تکنولوژي‌ های OLED و TFT به هیچ وجه با هم ارتباطی ندارند، درست تر آنست که بگوییم هنوز در مورد فناوری AMOLED صحبت می کنیم. گزارش شده است که ماتریس TFT در نمایشگر های جدید توسعه یافته، “ده برابر” سریعتر از گزینه های موجود در بازار خواهد بود. در عین حال، این شرکت انتظار دارد که صفحه نمایش با وضوح بالا، مقرون به صرفه تر و ارزان تر از مدل های موجود مبتنی بر ترانزیستور های نازک باشد. اینکه سامسونگ چگونه قصد دارد به این مهم دست یابد، هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد!

از نظر تئوری، یک نمایشگر با تراکم پیکسلی 1000ppi برای هدست های واقعیت مجازی(VR) بهینه است، اما سامسونگ تاکنون علاقه خاصی به این دسته از محصولات نشان نداده است. با این وجود، این شرکت چهار سال پیش، از هدست Gear VR رونمایی و آن را عرضه کرده بود. در فناوری جدید، به واسطه چگالی و سرعت بالای ماتریس، از وقوع سرگیجه های احتمالی و بروز سایر اثرات منفی در هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی جلوگیری می شود.

تراکم پیکسلی 1000ppi

تراکم پیکسلی 1000ppi

رشد نرخ استفاده از پنل های اولد در گوشی های هوشمند

کارشناسان TrendForce گزارشی از نتایج یک مطالعه جدید در بازار جهانی تلفن های هوشمند منتشر کرده اند. این مقاله بیان می کند که سهم مدل های دارای نمایشگر های امولد در سال جاری، افزایش 39 درصدی را تجربه خواهد کرد. بنابراین، سهم تلفن های هوشمند با نمایشگر LCD کاهش می یابد. اما در مدل های میان رده و پایین رده تر، تقاضا برای این نوع از پنل ها، در سطح بالایی باقی خواهد ماند. انتظار می رود سهم LCD های LTPS تا 33 درصد کاهش یابد، اما سهم نمایشگر های اولد LTPS، در حال افزایش باشد.

تحلیلگران بر این باورند که حجم خرید قطعات برای تولید گوشی های هوشمند، همچنان در طول سال بالا خواهد بود. این بدان علت است که انتظار می رود تقاضا برای تلفن های هوشمند در سال 2021 رشد چشمگیری پیدا کند؛ به خصوص با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر منفی در رشد فروش گوشی های هوشمند و تقاضای کمتر از حد خرید آن ها در سال گذشته.

در مورد نمایشگرهای استاندارد امولد، استفاده از آن ها در دستگاه های پرچمدار، کماکان مانند قبل ادامه خواهد داشت. به همین دلیل سهم حضور آن ها در سطح بالایی باقی خواهد ماند. در عین حال، پنل های انعطاف پذیر اولد، عمدتا برای تولید مدل های فوق پیشرفته با طراحی های مدرن، استفاده خواهد شد. تحلیلگران معتقدند که نمایشگرهای امولد به تدریج سهم بازار پنل های LCD را جذب کرده و با توجه به افت قیمت قابل توجه نسبت به سال های گذشته، شاهد استفاده از آن ها در اکثر گوشی های هوشمند خواهیم بود.

جایزه بهترین نمایشگر سال به پنل Dual AMOLED گلکسی فولد رسید

نظر شما راجع به نمایشگر امولد جدید سامسونگ با تراکم پیکسلی 1000ppi چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

مصرف باتری بیهوده

Milad7

♨️ آغاز همکاری لایکا و شیائومی با افول هواوی

شرکت آلمانی و معروف لایکا که در ساخت بخش دوربین گوشی‌های هواوی با این شرکت همکاری می‌کرد، ظاهراً بعد از سری جدید پرچم‌داران هواوی به این همکاری پنج ساله خاتمه خواهد داد. با توجه به افول هواوی و اوج گیری شیائومی، لایکا قصد تمدید همکاری‌ خود را با هواوی ندارد و به فکر جایگزینی هواوی با شیائومی است. پس به زودی باید منتظر همکاری لایکا و شیائومی در بخش دوربین گوشی‌های این شرکت بزرگ چینی باشیم.

صدرا مخملی

این واقعا عالیه بهترین صفحه نمایش گوشی دنیا واقعا عالی میشه

Chalton

پادشاه مطلق دنیای موبایل و صفحه نمایش،برندی که از سال 2009 برند اول دنیای موبایل هست.

آدم با چشم مسلح هم نمیتونه ببینه چه با چشم غیرمسلح
ولی تو کیفیتش غرق میشی و پشم ها میریزه😅
درضمن سامسونگ اگه میخواد همچین چیزی درست کنه باید حال و هوای باتری رو داشته باشه چون این همه تراکم پیکسل دشمن باتریه.

Milad7

به نظرم این تراکم پیکسلی جز فشار زیاد روی باتری و پردازنده کاربرد خاصی نداره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی