حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی Jump در کره جنوبی رونمایی شد: تقریباً همان Galaxy A32 5G

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، مدیاتک

سامسونگ گوشی‌های خود را در سری‌های مختلفی عرضه می‌کند. ممکن است در برخی از مواقع، شاهد نام‌های خاص نیز در این سری‌ها باشیم. به طور مثال، سامسونگ گوشی جدید خود را با نام سامسونگ گلکسی Jump رونمایی کرده است. این گوشی، در واقع همان گلکسی A32 5G است که عملاً تغییر نام پیدا کرده است. در ادامه، از قیمت این دستگاه مطلع می‌شویم و مروری بر آن خواهیم داشت.

سامسونگ گلکسی Jump: گلکسی A32 5G با لباسی جدید

سامسونگ حدوداً ۴ ماه پیش از گلکسی A32 5G خود پرده برداشت. از آن زمان، گلکسی A32 5G، لقب ارزان قیمت‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ را به خود اختصاص داد. این دستگاه، در ابتدا با قیمت پایه ٢٧٩ یورویی روانه بازار شده بود. سامسونگ دستگاه مذکور را در کشورهای مختلفی عرضه کرد.

 

سامسونگ گلکسی A32 5G با قیمت ۲۸۰ یورو و طراحی جذاب معرفی شد

 

اما در کشور کره جنوبی، خبری از گلکسی A32 5G نبود. این گوشی، در کشور مادری سامسونگ عرضه نشد اما در نهایت، این امر نیز تحقق یافت. به گزارش Phablet.jp، سامسونگ از گوشی هوشمند جدید خود رونمایی کرده است. این دستگاه هوشمند تازه وارد، گلکسی Jump نام دارد. این گوشی، در واقع نسخه‌ای موازی یا تغییر نام یافته از گلکسی A32 5G است.

اساساً، تمامی مشخصات فنی گلکسی A32 5G و گلکسی Jump یکسان هستند. اما ممکن است تفاوت‌های کوچکی در بین این گوشی نیز وجود داشته باشد. به عنوان مثال، گلکسی Jump این بار با یک رنگ قرمز رونمایی شده است. این در حالی است که گلکسی A32 5G از چنین رنگی بهره مند نبود. در مقابل، گلکسی Jump از رنگ آبی و بنفش گلکسی A32 5G برخوردار نشده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز در کره جنوبی به فروش می‌رسد. اما بیایید به صورت جداگانه‌، نگاهی به مشخصات فنی و قیمت سامسونگ گلکسی Jump داشته باشیم. پیش از این، در مورد رونمایی از گلکسی Jump، به عنوان نسخه تغییر نام یافته Galaxy A32 5G برایتان گفته بودیم.

 

گلکسی جامپ در کنسول گوگل پلی دیده شد

 

مشخصات فنی گلکسی Jump

گلکسی Jump سامسونگ، یک مدعی جدید در بازار میان رده‌های کره جنوبی است. مهم‌ترین فاکتور این گوشی، پشتیبانی از اینترنت 5G است. این گوشی از امروز در کره جنوبی قابل خریداری است.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

رنگ بندی گلکسی جامپ

رنگ بندی گلکسی جامپ سامسونگ

همان طور که گفتیم، این گوشی از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. این گوشی، از باندهای SA/NSA/Sub-6 پشتیبانی می‌کند. وای فای دو بانده و بلوتوث نسل ۵.٠، در این گوشی وجود دارند. وزن و ضخامت این گوشی، به ترتیب برابر با ٢٠۵ گرم و ٩.١ میلی‌متر می‌باشند. جنس قاب پشتی و فریم میانی گلکسی جامپ، پلاستیکی می‌باشد. کیفیت ساخت این گوشی، تعریف خاصی ندارد و در این بخش، نمی‌توان گلکسی جامپ را گوشی قابل توجهی دانست. دوربین سلفی این گوشی در ناچ قطره‌ای تعبیه شده است. در قاب پشتی نیز شاهد وجود دوربین اصلی چهارگانه‌ هستیم. این سیستم دوربین، هیچ ماژول مشخصی ندارد و محل قرارگیری سنسورها به صورت دایره‌های جداگانه است. حسگر تشخیص اثرانگشت گلکسی جامپ، با دکمه پاور ادغام شده است و بر روی فریم میانی قرار گرفته است. درگاه Type-C و جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون نیز در سمت پایین فریم میانی واقع شده‌اند.

نمایشگر این گوشی نیز به هیچ وجه حرفی برای گفتن ندارد. پنل این نمایشگر از نوع TFT LCD است و وضوح آن، +HD است. قطر نمایشگر گلکسی جامپ، ۶.۵ اینچ است. خبری از رفرش ریت بالاتر از ۶٠ هرتز در این گوشی نیست و شاهد یک اتفاق معمول هستیم.

پلتفرم

گلکسی جامپ، از یکی از جدیدترین نسخه نرم افزار‌های سامسونگ استفاده می‌کند. گلکسی جامپ، یک گوشی تازه وارد است و انتظار می‌رود این گوشی در بدترین حالت، حداقل تا نسخه سیزدهم سیستم عامل اندروید را به صورت به‌روزرسانی OTA دریافت کند. رابط کاربری OneUI 3 نیز به همراه این گوشی در دسترس قرار گرفته است. این رابط کاربری، طراحی، عملکرد و قابلیت‌های بهبود یافته‌ای نسبت به نسل قبل دارد.

اما به تراشه و مشخصات مرتبط با این بخش در Galaxy Jump می‌رسیم. این نسخه تغییر نام یافته از گلکسی A32 5G، از تراشه ٧ نانومتری دایمنسیتی ٧٢٠ به عنوان مغز متفکر خود استفاده می‌کند. این تراشه‌، از هسته‌‌های Cortex-A55 و Cortex-A76 بهره گرفته است. پردازنده‌ گرافیکی این تراشه‌ نیز Mali-G57 MC3 می‌باشد.

 

مدیاتک Dimensity 720 5G رسما معرفی شد: 5G حتی ارزان تر

 

همچنان یک سری تفاوت دیگر، در بین سامسونگ گلکسی Jump و همتای آن، یعنی گلکسی A32 5G وجود دارد. سامسونگ، نسخه‌های مختلفی را برای این دو گوشی در نظر گرفته است. در حالی که گلکسی A32 5G از نسخه‌هایی با ۶۴ گيگابايت حافظه داخلی یا ٨ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کرد. اما تنوع نسخه‌های قابل خریداری در گلکسی Jump، به شدت کاهش یافته است. به طوری که تنها شاهد عرضه یک نسخه از این گوشی هستیم. این نسخه، به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه‌ داخلی، در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. نوع حافظه داخلی، UFS 2.1 است. گلکسی جامپ همچنان از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

سیستم دوربین

دوربین سامسونگ گلکسی Jump

سامسونگ از یک سیستم دوربین نسبتاً عادی در گوشی میان رده ظاهراً جدید خود استفاده کرده است. آن طور که اشاره کردیم، این گوشی از دوربین اصلی چهارگانه‌ بهره می‌برد. این دوربین اصلی چهارگانه‌، از سنسور‌های ٢+۵+٨+۴٨ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه، در این گوشی کره‌ای، فراهم شده است. دوربین سلفی این دستگاه نیز وضوح ١٣ مگاپیکسلی دارد و تک سنسور است. این سنسور، در ناچ قطره‌ای V شکل واقع شده است.

باتری و شارژر

باتری و شارژر گلکسی جامپ

گلکسی جامپ سامسونگ، از یک باتری حجیم با ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می‌کند. انرژی این منبع تغذیه حجیم، توسط یک شارژر با توان ١۵ وات تأمین می‌شود. سرعت این شارزر خیلی زیاد نیست و بیش از ٩٠ دقیقه برای فول شارژ شدن این باتری، زمان لازم است. این‌ هم از مروری بر مشخصات فنی گلکسی جامپ که به نحوی، همان گلکسی A32 5G برای بازار موبایل کره جنوبی است. اما قیمت این گوشی چگونه است؟ چه میزان تفاوت قیمتی در بین نسخه جهانی و نسخه کره‌ای گلکسی A32 5G وجود دارد؟

قیمت سامسونگ گلکسی Jump

گلکسی جامپ، دستگاه جدیدی نیست و تنها در چند بخش با گلکسی A32 5G متفاوت است. اما این گوشی، در اصل نسخه کره‌ای گلکسی A32 5G است. سامسونگ این گوشی را در تک نسخه ۴/١٢٨ روانه بازار کرده است. این نسخه، قیمتی برابر با ٣٩٩,٣٠٠ وون کره جنوبی دارد. این برچسب قیمتی، معادل ٣۵۴ دلار آمریکا می‌باشد.

نظر شما در مورد گلکسی جامپ چیست؟ آیا به استراتژی تغییر نام‌های سامسونگ علاقه مند هستید؟ فکر می‌کنید این گوشی ارزش خرید دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

گلکسی قارچ بهتره 😶

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️