حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک : نگاهی به زندگی ثروتمندترین فرد جهان

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | چهره ها

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ ایکس و تسلا موتورز، با پیشی گرفتن از جف بزوس، بنیان گذار آمازون، ثروتمندترین فرد جهان شد. ایلان ماسک 50 ساله تنها یک سال زمان نیاز داشت تا خود را از رتبه 50 مین فرد ثروتمند به رتبه اول برساند!

ارزش دارایی های خالص ایلان ماسک از مرز 185 میلیارد دلار عبور کرده است و حالا در سال 2021 باید او را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان بشناسیم. با ترنجی همراه باشید تا بیشتر با این مرد شگفت انگیز آشنا شویم.

رسیدن به رتبه اول از رتبه پنجاهم؛ فقط در یک سال :

ایلان ماسک سال 2020 را با ارزش دارایی حدود 27 میلیارد دلار آغاز کرد و به سختی پنجاهمین فرد ثروتمند دنیا بود. در پی صعود 4.8 درصدی ارزش سهام تسلا موتورز در بورس آمریکا در روز پنج شنبه، او توانست در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ جایگاه نخست را از آن خود کند.

قیمت سهام  به صورت نجومی رشد کرد؛ در طول سال گذشته، سهام این کمپانی بیش از 9 برابر افزایش یافته است. بعد از شیوع کرونا در ماه مارس 2020 (اسفند 98)، قیمت سهام تسلا نزدیک به 70 دلار بود. در سال 2021 سهام این کمپانی تا 800 دلار رشد کرد. ارزش سهام تسلا موتورز اکنون به تنهایی از مجموع ارزش تویوتا، فولکس واگن، هیوندای، جنرال موتورز و فورد بیشتر است!

 

ایلان ماسک بالاتر از جف بزوس :

دارایی خالص این مهندس متولد آفریقای جنوبی، به 188.5 میلیارد دلار رسید که 1.5 میلیارد دلار بیشتر از ثروت جف بزوس، فردی که از اکتبر 2017 رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود، است.

در طول سال گذشته، ثروت خالص ماسک بیش از 150 میلیارد دلار افزایش یافته که احتمالا رکورد سریع ‌ترین رشد ثروت در طول تاریخ را نیز زده است.

ایلان ماسک

ایلان ماسک

ایلان ماسک : سیگنال را نصب کنید

 

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ریو ماسک  مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو 10 شخصیت تأثیرگذار در فناوری است.

وی بنیان ‌گذار شرکت‌ هایی همچون تسلا موتورز، پی ‌پال (که اکنون به ای ‌بی تعلق دارد) و اسپیس ‌ایکس است. او هم‌ اکنون مدیر عامل و مدیر فنی اسپیس‌ ایکس است.

ماسک همچنین در حال توسعه یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ شناخته می شود.

ایلان ماسک

ایلان ماسک

دوران کودکی تا جوانی :

ایلان ریو ماسک در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او فرزند ارشد یک خانوادهٔ ۵ نفره بود. پدر او، اِرول ماسک متولد آفریقای جنوبی و بزرگ شدهٔ انگلیس، مهندس و مادر کانادایی انگلیسی او به نام مِی ماسک مدل بود. ایلان ماسک دوران کودکی خود را در آفریقای جنوبی سپری کرد. ماسک ۱۰ ساله بود که پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند و ایلان اغلب اوقات را با پدرش در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرد.

در سن ۱۰ سالگی اولین کامپیوتر شخصی خود را خرید. ایلان به برنامه‌ نویسی علاقه ‌مند شد و به تنهایی شروع به یادگیری برنامه ‌نویسی کرد.

در سن ۱۲ سالگی با فروش بازی کامپیوتری Blastar که به تنهایی آن را طراحی کرده بود، ۵۰۰ دلار به دست آورد بعد از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان ماسک تصمیم گرفت که بدون حمایت خانواده به آمریکا مهاجرت کرده و خانه را ترک کند.

 

مهاجرت به کانادا و آمریکا :

ایلان ماسک در سال ۱۹۸۹ از طریق بستگان مادرش به کانادا نقل مکان کرد. در ابتدا به هر شغل کم درآمدی راضی بود و کار می‌ کرد و تقریباً یک سالی بود که با فقر دست و پنجه نرم می‌کرد. در سن ۱۹ سالگی در دانشگاه کوئینز پذیرفته شد. ایلان ماسک به مدت دو سال در انتاریو مشغول تحصیل بود و پس از آن، در نهایت در سال ۱۹۹۲ رویای خود را به واقعیت تبدیل و به ایالات متحده نقل مکان کرد؛ در واقع پس از دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه پنسیلوانیا توانست زندگی خود را در ایالات متحده آغاز کند. او مدرک کارشناسی را در رشتهٔ فیزیک به دست آورد اما سال بعد تصمیم گرفت که در مدرسهٔ وارتون دانشگاه پنسیلوانیا مدرک کارشناسی در رشتهٔ علوم اقتصادی را نیز به دست آورددر سال ۲۰۰۰ با جاستین همسر اول خود آشنا و ازدواج کرد. رابطه ایلان با جاستین، بعد از ۸ سال (سال ۲۰۰۸) به هم خورد و در سال ۲۰۱۰ برای دومین بار و این‌ بار با بازیگر بریتانیایی به نام تلولاه ریلی ازدواج کرد؛ اما این ‌بار هم بعد از ۴ سال زندگی با او، در سال ۲۰۱۴ از همسر خود جدا شد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک و همسرانش

تاسیس اسپیس‌ ایکس :

در سال 2002، ایلان ماسک شرکتی را در زمینه فناوری‌ های اکتشاف فضایی با نام اسپیس‌ ایکس تأسیس کرد.  ماسک مدیرعامل اجرایی و مدیر فناوری شرکت شد. اسپیس ‌ایکس توسعه دهنده و تولیدکننده وسایل نقلیه فضایی با تمرکز بر پیشرفت فناوری موشکی است. اولین وسیله‌ های نقلیه این شرکت موشک‌های فالکن ۱ و فالکن ۹ و اولین سفینه فضایی این شرکت دراگن (فضاپیما) است.

تاسیس اسپیس ایکس از ایده بلند پروازانه کاهش هزینه ‌های حمل و نقل فضایی برای ترغیب مردم به منظور مهاجرت و ساکن شدن بر روی مریخ نشات گرفت. اسپیس‌ ایکس در سال 2002 تأسیس شد و در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا مستقر شده ‌است.

 

تسلا موتورز :

تسلا موتورز در سال 2003 توسط مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس شد.

این شرکت از همان ابتدای کار، خود را به عنوان اولین سری تولیدکننده وسایل نقلیه الکتریکی معرفی کرد. بنیان ‌گذاران آن در رویای بی‌نیاز ساختن مشتریان از سوخت بنزین به سر می‌بردند. ایلان ماسک از حامیان چنین اقدامات آرمانی بود.

بالاخره در سال ۲۰۰۴ با سرمایه‌ گذاری در این استارت آپ و با سهم شخصی ۷۰ میلیون دلاری خود در این پروژه شریک شد. او در ابتدا به عنوان مدیر اجرایی و طراح محصول مشغول به کار شد. ماسک در طراحی اولین اتومبیل الکتریکی مشارکت کرد که در واقع یک خودروی اسپورت تسلا رودستر بود.

تسلا بیش از نیم میلیون خودرو در سال 2020 تولید کرد

تسلا

تسلا

رشد و پیشرفت تسلا موتورز :

دلیل اصلی موفقیت مالی تسلا، یک مدل پریمیوم تسلا مدل اس بود. تولید تسلا مدل اس در سال 2012 آغاز شده است. زمان ارائهٔ مدل اس، ماسک قاطعانه اعلام کرد که در 20 سال آینده بیش از نیمی از خودروهای تولیدی، از نوع الکتریکی خواهند بود. با این وجود حتی خوشبین‌ ترین تحلیل گران هم پیش ‌بینی می‌کنند که این تخمین ماسک تحقق نخواهد یافت. اما ایلان ماسک توانایی خود را تا به اینجای کار به خوبی نشان داده ‌است و باید منتظر بمانیم تا شاهد تحولاتی که ممکن است در آینده رخ دهد، باشیم

خودرو تسلا

خودرو تسلا

ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال :

ثروتمندترین فرد جهان با دنیای ارزهای دیجیتال نیز بیگانه نیست. ماسک در یکی از اظهاراتش که اردیبهشت 99 منتشر شده بود، گفته بود که فقط 0.25 بیت کوین دارد! به تازگی یکی از شرکتت های سرمایه گذاری بیت کوین فاش کرد که به ایلان ماسک پیشنهاد داده است تا برای برای تسلا مقداری بیت کوین خریداری کند و او نیز این پیشنهاد را پذیرفته است!

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

جالبه در نوجوانی تونست بازی بسازه اونم به تنهایی

Mohammadr

ثروتش 185 میلیارد دلاره
بعد حساب من صبح 3 دلار داشت، نت تموم شد ، نت خریدم، باقیمانده شد 50 سنت😐💔

Milad7

امبر هرد کوفتت بشه خخخ

Mahdi

ظاهرش رو نبین خیلی وحشیه

دیدی دیگه چه بلایی سر جانی دپ آورد😂😂

Auroro

چ ربطی به ایلان داره

صدرا مخملی

من الان بصورت نقدی تو کمد اتاقم تقریبا 85 سنت دارم و ایلان ماسک الان تقریبا 185 میلیارد دلار نه بابا زیادم بین پول نقدی که من الان دارم و ایلان ماسک سرمایه داره نیست فقط 184 میلیارد و 999 میلیون و 999 هزار و 999 و 15 سنت از پول نقد من سرمایش بیشتره همین 😱🤯

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی