حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افت قیمت بیت کوین پس از توییت ایلان ماسک مبنی بر نپذیرفتن این رمزارز برای خرید خودروهای تسلا

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | رمزارز

بازاری که با صحبت ایلان ماسک رشد می کند، با صحبت او هم افت می کند. اگر به یاد داشته باشید یک ماه و نیم پیش برای شما نوشتیم که خرید خودرو تسلا با بیت کوین از امروز آغاز می شود. امروز اما خیلی سریع و غیرمنتظره و با علم کردن پرچم نگرانی محیط زیستی، نظر مرد پرحاشیه این روزهای دنیای رمزارزها ها کاملا تغییر کرده است. در نتیجه این تغییر نظر، شاهد افت قیمت بیت کوین پس از توییت ایلان ماسک مبنی بر نپذیرفتن این رمزارز برای خرید خودروهای تسلا هستیم.

افت قیمت بیت کوین پس از توییت ایلان ماسک

توییت ایلان ماسک مبنی بر نگرانی های محیط زیستی او درباره ماینینگ بیت کوین و تغییر تصمیمش برای پذیرفتن این رمزارز در جهت خرید خودورهای برقی تسلا، شوک بزرگی به بازار رمزارزها وارد کرد.

در تصویر زیر می توانید توییتر ایلان ماسک را ببینید:

توییت ایلان ماسک مبنی بر نپذیرفتن بیت کوین برای خرید خودرو تسلا

توییت ایلان ماسک مبنی بر نپذیرفتن بیت کوین برای خرید خودرو تسلا

همچنین تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط این توییت را پایین تر می بینید:

نظر بیت کوین درباره نگرانی های محیط زیستی ماینینگ بیت کوین

نظر بیت کوین درباره نگرانی های محیط زیستی ماینینگ بیت کوین

رابطه تسلا و بیت کوین

و ترجمه صحبت بالا که ایلان ماسک از آن به عنوان رابطه (فعلی) تسلا و بیت کوین یاد کرده است:

تسلا خرید خودرو با استفاده از بیت کوین را به حالت تعلیق درآورده است. ما نگران افزایش سریع استفاده از سوخت های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین هستیم، به ویژه ذغال سنگ که دارای بدترین میزان انتشار (موارد نامناسب برای محیط زیست) نسبت هر نوع سوخت دیگر است.

ارز رمزنگاری شده در بسیاری از سطوح ایده خوبی است و ما معتقدیم که آینده امیدوار کننده ای دارد اما این امر نمی تواند هزینه زیادی برای محیط زیست داشته باشد.

تسلا هیچ بیت کوینی نمی فروشد و ما قصد داریم به محض تغییر انرژی مورد نیاز ماینینگ به انرژی پایدارتر، از آن برای معاملات استفاده کنیم. ما همچنین در حال بررسی ارزهای رمزپایه دیگری هستیم که از 1٪ “انرژی به ازار هر معامله” Bitcoin استفاده می کنند.

این توییت صحبت های زیادی دارد. بیاید از آخر آن آغاز کنیم. جایی که شاید ایلان ماسک می خواهد رمزارز (تقریبا مورد حمایت خود) DogeCoin را قوی تر کند. چندی پیش توییتی مبنی بر پرسش ایلان ماسک از کاربران برای پذیرفتن دوج کوین برای خرید خودروهای تسلا وجود داشت.

تصویر این توییت و نتیجه نظرسنجی را می توانید اینجا ببینید:

نظرسنجی ایلان ماسک درباره پذیرش دوج کوین برای خرید خودروهای تسلا

نظرسنجی ایلان ماسک درباره پذیرش دوج کوین برای خرید خودروهای تسلا

به هر حال جدیدترین توییت ایلان ماسک (که تصویرش را بالاتر دیدید) سبب شد که قیمت بیت کوین حدود ۱۷ درصد افت کند. البته قیمت این رمزارز در حال نوسان است و میزان افت قیمت پس از انتشار این توییت حدودا برابر این عدد بود. این در حالی است که وقتی ایلان ماسک اعلام کرد فروش خودروهای تسلا با بیت کوین امکان پذیر شده است، شاهد رشد ۲۰ درصدی قیمت آن بودیم.

چرا استخراج بیت کوین نگرانی های محیط زیستی ایجاد کرده است؟

بیت کوین زمانی ایجاد می شود که رایانه های پرقدرت برای حل معماهای پیچیده ریاضی، در مقابل سایر ماشین ها به رقابت بپردازند. این یک فرآیند انرژی زا است که در حال حاضر اغلب به برق تولید شده با سوخت های فسیلی، به ویژه ذغال سنگ متکی است.

آخرین داده های موجود از دانشگاه کمبریج و آژانس انرژی بین المللی نشان می دهد که بر اساس نرخ فعلی، “استخراج” بیت کوین به صورت سالانه تقریبا همان مقدار انرژی را می خواهد که کل کشور هلند در سال ۲۰۱۹ مصرف کرده است!

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت تجارت ارز OANDA، گفت:

“تأثیرات زیست محیطی ناشی از استخراج بیت کوین یکی از بزرگترین خطرات برای کل رمزارزها بود.”

Meltem Demirors ، مدیر ارشد استراتژی در CoinShares گفت:

 بعید بود تسلا تعداد زیادی اتومبیل را با استفاده از بیت کوین به فروش برساند. با این حال فرآیندهای پرداخت ساده است می تواند تبلیغات مثبتی ایجاد کند.

دمیرورس گفت:

“ایلان سوالات و انتقادات زیادی را به خود جلب می کرد و این بیانیه به وی اجازه می دهد تا ضمن حفظ بیت کوین در ترازنامه خود به منتقدان هم پاسخ بدهد.”

مارک همفری-جنر، دانشیار مالی در دانشگاه نیو ساوت ولز گفت که او بیشتر نگران تصمیم گیری “بسیار عجولانه” مدیریت تسلا است.

ماسک در اظهار نظرهای خود در توییتر نگفت که آیا اصلا خودرویی از تسلا با بیت کوین خریداری شده است یا نه. تسلا هم به این پرسش به صورت بلادرنگ پاسخ نداده است.

به هر حال در این توییت به وضوح مشخص است که ماسک مجدداً تأکید کرد که وی همچنان معتقد به ارزهای رمزپایه است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بازار رمزارزها به چه سمت و سویی پیش برود؟ فعلا که بازار بسیار متاثر از توییت های اشخاصی مانند ایلان ماسک است. همچنین به تازگی گزارش شد که مبالغ زیادی به دلیل معرفی رمزارز شیبا در توییتر ایلان ماسک به سمت آن هدایت شد که به دلیل نوسان های شدید، بسیاری از خریداران آماتور ضررهای بزرگی داشتند.

شما وارد بازار رمزارزها شده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

اینم حالش خوش نیست

Amin B3DA

کاش این ایلان خفه میشد. همش مایه ضرره. 3.8 میلیارد دلار بخاطر این توئیت لیکویید شد. بعد از مصاحبه اش هم دوج دامپ کرد و… کلا متنفرم از این بشر و از بشریت که با یه توئیت میتونن زندگی خیلیارو نابود کنند و زندگی خودشونا آباد

Milad7

دوستان عزیز ارزها از بیت جهت میگیرن

فعلا هم نگران نباشید تا زمانی بیت کانال ۴۰۰۰۰ رو از دست نده هیچ نگرانی براش نیست

mgsa

حمایت 47000 از دست بره فاتحه این بول ران خوندس

Milad7

🔰ایلان ماسک از زمان حضور در برنامه SNL تاکنون 20میلیارد دلار ضرر کرده
است‼️

🔹گفته می شود که ایلان ماسک از زمان حضور خود دربرنامه زنده 8 می(18 اردیبهشت) شنبه شب ، 20 میلیارد دلار ضرر کرده است و اخبار توقف پذیرش تسلا برای پرداخت بیت کوین برای خودروهای تسلا نیز باعث شوک در بازار شد.

🔸در 7 ماه می(17 اردیبهشت) ، یک روز قبل از حضور ماسک در SNL ، سهام تسلا به قیمت 669 دلار رسید اما در هفته جاری سهام تسلا 14٪ کاهش یافته است و به حدود 573 دلار رسیده است. طبق برآوردهای Forbes ، این افت ناگهانی باعث شده از 166 میلیارد دلار دارایی خالص ماسک 20 میلیارد دلار کاهش یابد و به حدود 145.5 میلیارد دلار برسد.

🔹افت 14 درصدی این هفته به روند کلی نزولی سهام تسلا طی 30 روز گذشته اضافه می کند. در 14 آوریل (25 فروردین) سهام TSLA با قیمت 784 دلار معامله شد. بر اساس داده های Tradingview ، قیمت امروز 573 دلار است و در این مدت 26.91 درصد کاهش نشان می دهد.

🔸الکس مشینسکی(Alex Mashinsky) ، مدیر عامل شبکه وام دهنده دارایی های دیجیتال Celcius ، گفت که صنعت ارز دیجیتال به دوستانی مانند ماسک احتیاج ندارد و ادامه داد:
“بیت کوین در دهه گذشته 20،000،000٪ افزایش یافته است ، بهترین کلاس دارایی در دهه گذشته با بهترین عملکرد است و این صنعت بدون ایلان عملکرد خوبی خواهد داشت.”

🔹وی خاطرنشان کرد که تسلا از فروش بخشی از بیت کوین خود 300 میلیون دلار سود کسب کرد و گزارش مالی سه ماهه اول خود را به طور چشمگیری بهبود بخشید . وی گفت: “بنابراین بدیهی است که استفاده از بیت کوین در ارائه گزارش مالی سه ماهه بسیار مهم است.” “بنابراین شما نمی توانید آن را به هر دو صورت داشته باشید. نمی توانید بگویید بیت کوین برای من خوب نیست. بیت کوین به تسلا احتیاج ندارد. “

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)