حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی BOE وظیفه تأمین پنل نمایشگر آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی را خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات

سری آیفون ١٣ یکی از مهم‌ترین محصولات امسال اپل است. اپل برای تأمین قطعات این سری، باید بیشترین تلاش خود را به کار بگیرد. زیرا به نظر می‌رسد که فروش گوشی‌های خانواده آیفون ١٣ به شدت بالا خواهد بود. اکنون، اخباری از تأمین کننده پنل نمایشگر آیفون ١٣ به گوش می‌رسد. ظاهراً تأمین کننده نمایشگر آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی، BOE می‌باشد!

پنل نمایشگر آیفون ١٣ و جزئیات آن

آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی، دو گوشی پایه و ارزان‌تر سری آیفون ١٣ هستند. این دو گوشی، با ابعاد و امکانات پایه‌تری ارائه خواهند شد. قبلاً در مورد رندرهای آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی صحبت‌هایی کرده بودیم. همچنین در مورد برخی از جزئیات این دو گوشی گفته بودیم.

 

رنگ بندی آیفون ١٣ را ببینید!

 

همان‌ طور که احتمالاً می‌دایند، پنل نمایشگر آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس، از نوع OLED و ساخت سامسونگ خواهند بود. اما به گزارش Realmicentral، آیفون ١٣ و آیفون ١٣ از چنین نمایشگری برخوردار نخواهند بود. در ادامه، جزئیات پنل نمایشگر آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی را خواهیم خواهند.

 

پنل نمایشگر OLED با رفرش ریت ۱۲۰ آیفون ۱۳ پرو ساخت سامسونگ خواهد بود

 

تأمین کننده پنل نمایشگر آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی BOE است

با توجه به گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده‌اند، کمپانی BOE هنوز نتوانسته است پنل‌های OLED با فناوری LTPO را برای سری آیفون ١٣ فراهم کند. این پنل‌ها، با تکنولوژی بک پلین LTPS در آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی به کار خواهند رفت. اما همچنان دو گوشی دیگر این سری، از نمایشگر OLED سامسونگ با فناوری LTPO روانه بازار خواهند شد.

بنابراین، به نظر می‌رسد که اپل بیش از ٢٠ میلیون پنل از BOE سفارش داده باشد. خط تولید گسترده BOE برای تولید این پنل، می‌تواند موجودی آیفون‌های مذکور را کافی نگه دارد. این موضوع با وجود کاهش قیمت کلی، سبب می‌شود که عمر باتری آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی به کلی، کم‌تر از دو مدل دیگر باشد. هنوز مشخص نیست که اپل چه نوع بهینه سازی را در دستگاه‌های جدید خود به کار خواهد گرفت. نمایشگرهای LTPS OLED، در تنظیم رفرش ریت تطبیقی، به خوبی پنل‌های LTPO OLED عمل نمی‌کنند.

البته اگر اپل، امکان استفاده از رفرش ریت تطبیقی را در نظر بگیرد! به گزارش یکی از تحلیلگران، اپل در نظر داشته است تا سفارشات پنل LTPS OLED در آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی را هم به سامسونگ بسپارد. اما BOE هم به عنوان دومین تولید کننده بزرگ این پنل در جهان و رتبه اول این زمینه در چین شناخته می‌شود. قیمت تمام شده این پنل‌ها نیز کم‌تر است. به همین شکل، تهیه پنل‌های آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی از BOE، منطقی‌تر است.

جزئیات استفاده از پنل BOE در آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی

آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی

این نوع پنل، در نسل قبل دو گوشی مذکور نیز استفاده شده بود. این موضوع، می‌تواند فرصت خوبی باشد که BOE خودش را به اپل و دیگر رقبای خود ثابت کند. بنابراین، این کمپانی باید بتوان زنجیره تأمین قطعات پنل نمایشگر آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی را فراهم کند. اپل قصد دارد این پنل را به رفرش ریت ١٢٠ هرتزی نیز مجهز کند. پنل نمایشگر LTPO OLED که در دو گوشی گران قیمت‌تر این سری استفاده می‌شود، قابلیت تنظیم رفرش ریت را به صورت خودکار خواهد داشت. این پنل، احتمالاً رفرش ریت تطبیق پذیر ١ تا ١٢٠ هرتزی را به ارمغان می‌آورد. در مقابل، پنل آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی با حداکثر رفرش ریت ١٢٠ هرتزی ارائه می‌شوند. اما این تطبیفق رفرش ریت احتمالاً در چنین بازه منعطفی نخواهد بود. حتی امکان تطبیق پذیر نبودن رفرش ریت نیز وجود دارد.

این دو دستگاه، یعنی آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی، از نمایشگرهایی با ابعاد مشابه نسل قبل خود بهره مند هستند. با این تفاوت که حاشیه‌های دور نمایشگر کاهش قابل توجهی یافته است. این کاهش حاشیه، می‌تواند به دلیل کوچک‌تر شدن ناچ و بهبود طراحی اپل رخ داده باشد. بنابراین، با این کار، اپل حس کاربری بهتری را هنگام کارکرد با این دستگاه‌ها، به کاربر القا می‌کند. احتمال وجود حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر نیز در این سری وجود دارد.

با این حال، عرضه این گوشی با چنین قابلیتی، کمی دور از ذهن است و شاید در چند نسل دیگر اپل این قابلیت را در گوشی‌های خود به کار ببرد. کالیبره رنگ و عملکرد نمایشگر در این سری نیز نسبت به نسل‌های سابق بهتر خواهد بود.

به نظر شما، ایده استفاده مجدد از پنل‌های LTPS OLED ساخت BOE در آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی چیست؟ آیا پنل نمایشگر آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد؟ منتظر رونمایی از کدام گوشی در سری آیفون ١٣ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

تا 1 هفته پیش خبر از این دادید که سامسونگ به غیر از تامین پنل برد آیفون های 13 رو تامین میکنه بعد حالا میگید bon

لطفا یه خبر مینویسید یه خبر بنویسید که حداقل برای یه ماه رو پایدار باشه و ازش اطمینان حداقلی حاصل کرده باشید

صدرا مخملی

آها اگه کار اپله که خب معلومه اپل کلا سیاست عجیب الغریبه ای داره !!

Milad7

BOE پیشرفت خیلی خوبی داشته ولی هنوز با سامسونگ فاصله داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️