حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G ساخت اپل در آیفون های ۲۰۲۳ این شرکت استفاده خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

اپل پیش تر خبر توسعه پردازنده و پردازشگر گرافیکی اختصاصی خود را منتشر کرده و حداقل از سال 2019، شایعاتی مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد مودم های 5G خود را طراحی کند، مطرح بود. در آن زمان اعتقاد بر این بود که اولین مودم های سیلیکونی اپل، در آیفون های 2022 ظاهر می شوند، اما آخرین گزارش سرمایه گذاران که توسط توسط مینگ چی کو منتشر شده، اصلاح می کند که مودم 5G ساخت اپل، در آیفون های ۲۰۲۳ این شرکت استفاده خواهد شد.

مودم 5G ساخت اپل

به نقل از وب سایت macrumors، این گزارش با گزارشات قبلی که توسط یک گروه از تحلیلگران در Barclays ارائه شده بود، همخوانی دارد. طبق گفته این منابع، مودم 5G توسعه داده شده توسط اپل، در سال ۲۰۲۳ آماده شده و در آیفون های همان سال مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این مودم هم از sub-6 و هم mmWave 5G پشتیبانی می کند.

اپل برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ رسماً تأیید کرد که کار خود را بر روی یک مودم اختصاصی آغاز کرده است. چند ماه پیش نیز اعلام شد، این شرکت 1 میلیارد یورو برای ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در مونیخ آلمان سرمایه گذاری کرده است که هدف اصلی آن، توسعه مودم 5G و فناوری های بی سیم در آینده می باشد، اما فناوری های دیگر را نیز در دستور کار قرار می دهد.

مرکز تحقیق و توسعه اپل در مونیخ برای توسعه مودم 5G ساخت این شرکت

مرکز تحقیق و توسعه اپل در مونیخ برای توسعه مودم 5G ساخت این شرکت

با وجود تمایل اپل برای کنترل کامل مجموعه سخت افزار و نرم افزار محصولات خود، تجارت مودم این شرکت اما، کاملاً بحث برانگیز بود؛ چراکه این اقدام باعث شد که اپل تأمین کننده با سابقه مودم های پیشین خود، کوالکام، را کنار بگذارد و از سال 2018 به شرکت های دیگر مانند اینتل روی آورد. با این حال، بخش مودم اینتل نتوانست موفقیت آنچنانی برای کسب سود بدست آورد، بنابراین این شرکت از بازار آن خارج شد و بخش خود را به قیمت 1 میلیارد دلار در سال 2019 به اپل فروخت.

رقابت مستقیم با کوالکام

این حرکت به عنوان پایه اپل برای توسعه مودم های 5G خود کافی بود. اما در حال حاضر این شرکت به کوالکام بازگشته است، زیرا اسناد دادگاه نشان داد که سری آیفون 12 از مودم X55 5G کوالکام استفاده می کند و تا سال 2023 نیز، معامله ای بین این دو شرکت برای استفاده از مودم های X65 و X70 در آیفون های 13 و 14 وجود دارد.

این بدان معناست که اپل در صورت عدم آماده بودن مودم 5G خود برای عرضه در سال 2023، جایگزین مناسبی دارد و ازین بابت زیاد نگران نیست. اما در طرف مقابل، با بهره گیری اپل از مودم های خود، کوالکام میلیون ها سفارش خود را از دست می دهد. سال گذشته تجارت محصولات اپل، میزان فروش و سود غول تراشه سازی را به سطح چشمگیری رسانده بود.

کو معتقد است که این امر، کوالکام را مجبور می کند تا برای جبران فروش از دست رفته، مودم های 5G خود را بیشتر به بخش های میان رده و حتی پایین رده وارد کند. مسئله دیگر این است که کمبود تراشه فعلی قدرت چانه زنی زیادی را به این شرکت می دهد، اما در نهایت این مورد رفع شده و کوالکام (و حتی مدیاتک) فشار زیادی را برای پایین آوردن قیمت های خود احساس خواهند کرد.

مودم 5G آیفون ۱۳ به روزترین نمونه موجود نخواهد بود

نظر شما راجع به استفاده اپل از مودم های 5G ساخت خود در آیفون های سال ۲۰۲۳ و کنار گذاشتن کوالکام از زنجیره تامین این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بسیار عالی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی