حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخچه ساعت هوشمند : از دیروز تا به امروز

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این مقاله از اولین ساعت های ساخت بشر شروع می کنیم و به مدرن ترین آنها یعنی ساعت های هوشمند خواهیم رسید و در نهایت به مقایسه فاکتور های مختلف جهت خرید اپل واچ یا خرید ساعت سامسونگ خواهیم پرداخت. اولین ساعت ها در حدود 5000 سال پیش در آسیای میانه و شمال آفریقا برای محاسبه تقویم های اولیه و اندازه گیری زمان در واحد هایی کوچکتر از واحد های طبیعت مانند روز ماه و سال ساخته شدند.

از ابتدای شروع ساخت ساعت تا زمان پیدایش اولین ساعت های مچی چند هزار سال طول کشید. روندی که از ساعت های قدیمی مانند ساعت شنی، ساعت شمعی، ساعت آبی، ساعت پاندولی شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. آنچه در تاریخ در مورد اولین ساعت مچی ذکر شده مربوط به ساعت مچی الیزابت اول انگلیس می باشد که در سال 1571 از طرف رابرت دادل به او هدیه شده است. ساعت های مچی تا اوایل قرن بیستم انحصاری توسط زنان استفاده می شد و برای مردان طبق عرف جامعه، ساعت های جیبی طراحی می شد. با گذشت زمان و مخصوصا در قرن اخیر، ساعت مچی شاید به یکی از فراگیرترین ابزار های استفاده شده توسط انسان ها تبدیل شده است. ساعت های مچی در عصر تکنولوژی در مسیر تکامل خود سرعت پیشرفت بالایی داشته اند. در این مقاله نگاهی به ساعت های هوشمند امروزی خواهیم داشت. ساعت های هوشمند دیگر فقط وسیله ای برای نشان دادن زمان نیستند. تکنولوژی باعث شده ساعت های مچی هم مانند بسیاری از ابزارهای ساخت بشر، در مسیر تکامل خود به دنیای دیجیتال و هوشمند سازی وارد شوند. به طوری با خرید ساعت های پرچمدار بازار مانند خرید اپل واچ و یا خرید ساعت سامسونگ از اکثر امکانات یک گوشی تلفن همراه در قالب یک ساعت مچی کوچک لذت خواهید برد.

خرید اپل واچ یا خرید ساعت سامسونگ؟ یکبار برای همیشه

از بهترین تولید کنندگان ساعت های هوشمند که در چند سال اخیر تحول بزرگی در این محصول به وجود آورده اند می توان از شرکت های معتبر اپل و سامسونگ نام برد. شرکت اپل با محصول اپل واچ و سامسونگ با گلکسی واچ، بازار ساعت های هوشمند را در دست گرفته اند. محصولاتی که با امکانات بالا و طراحی هایی جذاب خود، اکثر خریداران را به سمت خرید اپل واچ یا خرید ساعت سامسونگ می کشانند. در ادامه بحث چند مشخصه  این ساعت های هوشمند را که باعث افزایش علاقه کاربران به خرید اپل واچ و یا خرید ساعت سامسونگ می شود را بررسی می کنیم.

بررسی ساعت های هوشمند اپل و سامسونگ 

برای شروع جالب است که بدانید قیمت پرچمداران این دو شرکت تقریبا با هم برابر است. یعنی برای خرید اپل واچ و یا خرید ساعت سامسونگ شما مبلغ 400 دلار پرداخت خواهید کرد. حال که از لحاظ قیمتی نمی توانیم در مورد خرید اپل واچ یا خرید ساعت سامسونگ تصمیم بگیرم وقت آن رسیده که به جزئیات و امکانات این دو محصول بپردازیم. اپل واچ و گلکسی واچ هر دو امکانات جالبی مانند:  GPS، حسگر اپتیکال ضربان قلب، ژیروسکوپ و ارتفاع‌سنج را برای کاربران فراهم کرده اند. حسگر الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب و سنسور پایش اکسیژن خون نیز در هر دو محصول ارائه می‌شود. هر دو ساعت از نمایشگرهای 41 و 45 میلیمتری استفاده میکنند. شارژدهی ساعت هوشمند اپل به 18 ساعت می رسد. این در حالی است که سامسونگ در باتری های نسل جدید گلکسی واچ پیشرفت خوبی از خود نشان داده است. به طوری که عمر باتری های گلکسی واچ به 2 روز هم میرسد. این دو ساعت با چند گرم اختلاف حدود 50 گرم وزن دارند. شاید حافظه ذخیره سازی بالاتر اپل و ضخامت کمتر آن دلیلی برای خرید اپل واچ باشد ولی باید در نظر داشت اگر درصد خطا را کمی بالاتر ببریم این دو محصول تفاوت چندانی با هم ندارند. قبل از خرید اپل واچ بهتر است بدانیم که اپل در طراحی ساعت های هوشمند خود از طرح چهارگوش استفاده میکند در حالی که سامسونگ نمایشگر های دایره ای را ترجیح می دهد.

اپل در طراحی ساعت های خود از طرح چهارگوش استفاده میکند در حالی که سامسونگ نمایشگرهای دایره ای را ترجیح می دهد.

دو ساعت هوشمند پرچمدار

در نهایت می توان گفت قابلیت های این دو ساعت هوشمند به حدی بالا و برابر است که  نمی توان برای خرید اپل واچ یا خرید ساعت سامسونگ تفاوتی قائل شد. تنها می توان گفت که اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید هیچ وقت از خرید اپل واچ یا خرید ساعت سامسونگ پشیمان نخواهید شد. سایت آترامارت با محصولات جامع خود در شاخه ساعت های هوشمند می تواند هر دو این محصولات را با شرایطی منصفانه به شما عرض کند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ساعت های هوشمند به نسبت چند سال قبل حسابی جای خودشون را بین کاربرا باز کردن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات