حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus مشخص شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اوپو، دوربین

اوپو یکی از چند برند مطرح در زمینه دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند است. گوشی‌های اوپو تنوع زیادی دارند و به دلیل همین تنوع زیاد، فروش این برند افزایش زیادی یافته است. اخیراً بررسی یکی از گوشی‌های اوپو در تست‌های دگزومارک منتشر شده است. در ادامه نگاهی به امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus خواهیم داشت. آیا این گوشی توانسته است عملکرد خوبی را در بخش دوربین اصلی ارائه دهد؟

رینو ۵ پرو پلاس

اوپو معمولاً میان‌ رده‌ها و بالا‌ رده‌های زیادی را طی سال‌های مختلف عرضه کرده است. گوشی‌های نسل جدید سری Reno نیز حدود هر ۶ ماه عرضه می‌شوند. گوشی Reno 5 Pro Plus، برترین گوشی و به نوعی، پرچمدار سری Reno 5 است. این گوشی با مشخصات برجسته‌ای مانند نمایشگر ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED و تراشه اسنپدراگون ٨۶۵ ارائه شده بود.

 

گوشی اوپو رینو ۵ پرو پلاس رسما معرفی شد

 

در جدیدترین مطلب منتشر شده از مجموعه DxOMARK، بررسی عملکرد دوربین اصلی رینو ۵ پرو پلاس را شاهد هستیم. امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus در این بررسی اعلام شده است.

مشخصات دوربین اصلی گوشی Oppo Reno 5 Pro Plus عبارتند از:

– سنسور اصلی با وضوح ۵٠ مگاپیکسل / ساخت سونی (IMX766) / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.8

– سنسور ١۶ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض با ضریب گشودگی دیافراگم F/2.2

– سنسور ١٣ مگاپیکسلی برای لنز تله‌فوتو با ضریب گشودگی دیافراگم F/2.4

– سنسور ٢ مگاپیکسلی برای لنز ماکرو با ضریب گشودگی دیافراگم F/2.4 (عملکرد این سنسور در تست دگزومارک حساب نشده است.)

– مجهز لرزشگیر اپتیکال

– فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه / اسلوموشن ۴٨٠ فریم بر ثانیه با وضوح 720p

– مجهز سنسور دمای رنگ

دگزومارک می‌گوید برای بررسی و اعلام نتایج این گوشی، بیش از ٣٠٠٠ عکس را ثبت کرده است. همچنین برای بخش فیلم‌برداری، بیش از ٢.۵ ساعت زمان برای ضبط فیلم صرف شده است. حال ببینیم عملکرد دوربین اصلی رینو ۵ پرو پلاس چگونه است. آیا امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus با مشخصات فنی آن مطابقت دارد؟

امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus

ریز امتیازات عملکرد دوربین Reno 5 Pro Plus در DxOMARK

ریز امتیازات عملکرد دوربین Reno 5 Pro Plus در DxOMARK

بالا رده اوپو امتیاز عجیبی را نسبت به مشخصاتی که روی کاغذ دارد، کسب کرده است. امتیاز نهایی ١١٢، برای چنین سیستم دوربینی تعجب آور است. آن هم با وجود سنسور ۵٠ مگاپیکسلی IMX766 با پیکسل‌های ١ میکرو متری! قابل توجه است که این سنسور در گوشی‌هایی مانند OnePlus 9 Pro یا Find X3 Pro هم به کار گرفته شده است.

شاید امتیاز کلی ١١٢ برای این سیستم دوربین، مهر تأییدی بر اعتماد نکردن به مشخصات روی کاغذ باشد. از چنین سیستم دوربینی انتظارات بسیار بیشتری را داشتیم. امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus از Reno 10X Zoom هم کم‌تر است. این گوشی پیش‌تر امتیاز ١١۵ را در تست‌های DxOMARK به دست آورده بود.

حال می‌خواهیم نگاهی بر دیگر امتیازات دوربین اصلی رینو ۵ پرو پلاس داشته باشیم. در بخش زوم، این گوشی امتیاز ۶٣ را کسب کرده است. رینو ۵ پرو پلاس در بخش عکاسی و فیلم‌برداری نیز به ترتیب نمرات ١١۵ و ١٠٢ را کسب کرده است. عملکرد این گوشی در بخش عکاسی، رضایت‌ بخش‌تر از عملکرد آن در بخش فیلم‌برداری است. اگر بخواهیم نگاهی به نمرات دیگر گوشی‌ها داشته باشیم، مجدداً رینو ۵ پرو پلاس نسبت به این سیستم دوربین دارد. گلکسی S20 FE با تراشه‌ اگزینوس، نمره ١١۵ را کسب کرده است. گوشی پیکسل ۴ هم به نمره ١١٣ دست یافته است.

عملکرد کلی دوربین اصلی این گوشی در تراز گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت ٢٠ نسخه اسنپدراگون یا هواوی P40 قرار می‌گیرد. در مقابل، امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus از اکسپریا ۵ مارک ٢ یا ال‌جی وینگ بیشتر است. اما مشکل این گوشی در کدام قسمت است؟

هنگامی که امتیاز دوربین این گوشی را مشاهده کردیم، متعجب شدیم. ببینیم DxOMARK در چه بخش‌هایی از این گوشی تعریف کرده است و در چه بخشی از آن ایراد گرفته است. دگزومارک می‌گوید دوربین اصلی این گوشی اکسپوژر و نوردهی خوبی را در عکس‌ها ایجاد می‌کند. همچنین جزئیات و دقت فوکوس این گوشی در نور مناسب، رضایت بخش است. زاویه دید بالای دوربین فوق عریض یکی دیگر از این نقاط قوت است.

نمونه عکس ثبت شده توسط Reno 5 Pro Plus

نمونه عکس ثبت شده توسط Reno 5 Pro Plus با داینامیک رنج و دقت رنگ عجیب

در مقابل، DxOMARK به نویز داشتن عکس‌ها در اکثر شرایط ایراد وارد کرده است! دقت رنگ‌ها و داینامیک رنج در نور کم، در حد خوبی قرار ندارد. از این موارد که بگذریم، دگزومارک گفته است که لرزشگیر اپتیکال Reno 5 Pro Plus در عملکرد، تأثیری ندارد. این موارد، بسیار عجیب هستند و شاید اوپو باید در مورد گوشی بالا رده خود، آپدیتی را برای بهینه سازی شرایط دوربین اصلی ارائه دهد.

نظرتان در مورد امتیاز DxO دوربین Reno 5 Pro Plus چیست‌؟ آیا از این سیستم دوربین انتظار بیشتری دارید؟ فکر می‌کنید مشکلات این گوشی از سمت اوپو است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

😂 انگار با گوشی چند سال پیش عکس گرفته

Milad7

نمونه عکسش که در حد k750 اس 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️