حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink خیلی متغیر است، شهرهای شلوغ سرعت کمتر

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اینترنت

سوال های زیادی درباره اینترنت ماهواره ای Starlink وجود دارد. مهم ترین آن ها این است که سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است. با گذشت مدت زمانی از ارایه این سرویس در مناطق مختلف، باید گفت که فعلا شرایط خیلی پایدار نیست. در حقیقت سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink خیلی متغیر است. شهرهای شلوغ سرعت کمتری دارند و این سرویس بیشتر برای مناطق با چگالی کم سازه ها مناسب است.

سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink

ایلان ماسک می خواهد صورت فلکی ماهواره ای Starlink اینترنت را به مناطقی که بیشتر شرکتهای مخابراتی در آن غایب هستند، ارائه دهد. این سرویس باید اینترنت را به طیف گسترده ای از کاربران مناطق محرومی که تقریبا فقط ماهواره ها به آنها دسترسی دارند، ارائه دهد.

استارلینک قول داد که سرعت آن از متوسط سرعت اینترنت DSL (حال ADSL یا VDSL) یا فیبر نوری ​​شما بیشتر باشد. با این حال Ookla (مالک Speedtest) می گوید این ادعا فقط برای مناطق خاصی صحیح است. در برخی دیگر از مناطق اما سرعت اینترنت استارلینک در واقع بدتر از آن چیزی بود که مصرف کنندگان قبلاً داشتند.

همیشه بنچمارک ها را خیلی جدی نگیرید و احتمال خطا در آن ها را از یاد نبرید. Speedtest هم برای برخی از روشهای سنجش یا نتایج خود، بیش از یک بار بازخواست شده است. با این حال با تعدد تست های مختلف توسط کاربران مختلف می توان گفت که احتمال خطا پایین است.

اینترنت استارلینک

اینترنت استارلینک

متوسط سرعت دانلود استارلینک در امریکا و کانادا ​​بین ۴۰ تا ۹۳ مگابیت بر ثانیه است

با توجه به ادعای ایلان ماسک مبنی بر رسیدن به سرعت ۳۰۰ مگابیتی اینترنت ماهواره ای استارلینک، خیلی ساده است که از نتایج Speedtest در مناطق تحت پوشش خدمات استارلینک در ایالات متحده و کانادا ناامید شوید. سرعت متوسط دانلود استارلینک در امریکا و کانادا ​​بین ۴۰ تا ۹۳ مگابیت بر ثانیه است که با سرعت ادعایی اولیه ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه خیلی متفاوت است. آنچه اوضاع را بدتر می کند این است که ممکن است در بعضی مناطق حتی سرعت آن ​​از سرعت اینترنت ثابت کمنر باشد.

با این اوصاف، اگر نتایج خوب و بد استارلینک را بررسی کنید، در واقع کمی قابل انتظار هستند. بدترین آنها در شهرهای متراکم با ساختمانهای بلند ثبت شده بود که طبیعتاً مانع از عبور سیگنالهای ماهواره با تمام قدرت می شد. به هر حال اینترنت ماهواره ای در فضاهای باز و گسترده بهتر کار می کند.

این نتایج سوالات مهمی را در مورد اینکه آیا Starlink در طولانی مدت یک تجارت مناسب خواهد بود، ایجاد می کند. افرادی که از چنین ارتباطی اینترنتی بیشترین بهره را می برند ممکن است در مکان هایی باشند (منظور شهرهای کوچک و کم تراکم است) که واقعاً هزینه چنین خدماتی را نتوانند پرداخت کنند.

به هر صورت باز هم باید یادآور شد که، هنوز صورت فلکی ماهواره های استارلینک کامل نیست و شاید با بهبود زیرساخت ها شاهد عملکرد بهتر باشیم. البته این را هم از من داشته باشید، این سرویس هنوز به بهره برداری گسترده نرسیده است و اصلا مشخص نیست که با لود کامل مشتریان بتواند با زیرساخت بهتر، سرعت بهتری ارایه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اصلی ترین دلیل خرید اینترنت ماهواره ای چه چیزی باشد؟ سرعت یا دسترسی بدون محدودیت به اینترنت (یا به عبارت صحیح تر، دسترسی تحت محدودیت های امریکا به اینترنت!)

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ما را از چی میترسونی ما هنوز درگیر 3G هستیم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)