حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

TSMC به دنبال احداث ۶ کارخانه جدید در ایالت آریزونا آمریکا می باشد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها

به تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان (TSMC) قصد دارد به منظور افزایش نرخ تولید تراشه های خود، چندین کارخانه ساخت تراشه در ایالت آریزونا آمریکا احداث کند.

احداث کارخانه TSMC در ایالت آریزونا

به نقل از وب سایت techspot، تولیدکننده تایوانی تراشه پیش تر و در ماه مه سال 2020 اعلام کرده بود که قصد دارد 12 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه جدید در آریزونا هزینه کند. پس از اتمام این پروژه عظیم، پیش بینی می شود که این کارخانه ماهانه تا 20،000 عدد تراشه با فرآیند 5 نانومتری تولید کرده و حدود 1600 شغل تخصصی ایجاد کند.

این اطلاعات توسط منابع ناشناس منتشر شده است که در ادامه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده اند که TSMC در حال آماده سازی برای ساخت پنج کارخانه دیگر در آریزونا می باشد. متاسفانه این منابع اشاره نکرده اند كه كارخانه هاي جديد چه حجمی از ظرفيت توليد بيشتر را به ارمغان مي آورند و همچنين از چه تكنولوژي ساختي برای تولید تراشه استفاده خواهند كرد.

احداث کارخانه TSMC

احداث کارخانه TSMC

دو منبع مورد اشاره به رویترز گفتنده اند که هدف TSMC در واقع، احداث شش کارخانه جدید می باشد. یکی از این منابع اشاره می کند که این ساخت و ساز طی سه سال آینده اتفاق خواهد افتاد، اما این نشریه نتوانست به طور صریح این جدول زمانی را تأیید کند (مشخص نیست که منظور آن ها ۶ کارخانه جدید است یا مجموعا شش کارخانه از جمله آنچه قبلا اعلام شده بود).

ماه گذشته بود که TSMC اعلام کرد قصد دارد 100 میلیارد دلار طی سه سال آینده در پروژه های تحقیق و توسعه خود هزینه کند و روز گذشته نیز اینتل اعلام کرد 3.5 میلیارد دلار برای بروزرسانی امکانات تولید تراشه خود در نیومکزیکو هزینه خواهد کرد.

وقتی از TSMC توسط رویترز برای این اظهار نظر سوال شد، آن ها گفتند: “هرگاه تصمیم رسمی در این مورد گرفته شود، ما آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند.”

تصمیم TSMC بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولاتش می تواند گران شدن قیمت جهانی موبایل ها را سبب شود

دیدگاه شما راجع به این تصمیم TSMC مبنی بر احداث ۶ کارخانه جدید در خاک ایالات متحده چیست؟ این اقدام بیش از همه،‌ خشم چین را برانگیخته خواهد کرد،‌ چرا که همین دیروز بود که بیان کردیم، این کشور حاضر است برای در دست گرفتن کنترل بازار جهانی تراشه، متمرکز بر تایوان شده و این کشور را در اختیار خود درآورد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

the best 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی