حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ١٣ پرو مکس در ویدئوی Unbox Therapy دیده شد

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل

با اخباری که هر روز از آیفون‌های ٢٠٢١ منتشر می‌شود، جذابیت این سری بیشتر و بیشتر می‌شود. اما همچنان ماه‌ها تا رونمایی این سری فاصله داریم. به نظر می‌رسد اپل در سری آیفون ١٣، اطلاعات بیشتری را به افشاگران لو داده است. به طوری که شاهد ساخته شدن ماکت نهایی آیفون ١٣ پرو مکس با جزئیاتی بالا هستیم. به تازگی، آیفون ١٣ پرو مکس در ویدئوی Unbox Therapy نمایش داده شده است. در ادامه مطلب، به بررسی جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

ماکت آیفون ١٣ پرو مکس در ویدئوی Unbox Therapy

آیفون ١٣ پرو مکس، سر گروه گوشی‌های سری آیفون ١٣ است. این گوشی، امسال به عنوان پرچمدار اپل نیز رونمایی خواهد شد.

همچنان اخبار ضد و نقیضی از iPhone 13 Pro Max به گوش می‌رسد. از قرارگیری این گوشی در یک فروشگاه آنلاین تا طرح‌های مفهومی این گوشی، همگی مهر تأییدی بر این موضوع هستند.

حال، بحث ما چیز دیگری است. به تازگی، کانال یوتوبی Unbox Therapy، اقدام به بررسی طراحی ماکت iPhone 13 Pro Max کرده است. گفته می‌شود که این ماکت، شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی و نهایی خواهد داشت. بنابراین، می‌توان گفت که ماکت مذکور، قابل اتکا است. در ادامه، نگاهی به این ماکت پیش تولید شده خواهیم داشت.

ماکت iPhone 13 Pro Max

ماکت منتسب به iPhone 13 Pro Max

بررسی ماکت iPhone 13 Pro Max: همان کالبد با چند تغییر

آیفون ١٢ پرو مکس در برابر iPhone 13 Pro Max

آیفون ١٢ پرو مکس در برابر iPhone 13 Pro Max

مجری معروف کانال یوتوبی Unbox Therapy، اعلام کرده است که طراحی ماکت iPhone 13 Pro Max مشابه نسخه اصلی آن است. این مدل، یک نمونه‌ اولیه نیست و تنها ماکتی برای نمایش طراحی است. بنابراین، جزئیات سخت‌افزاری دقیق این گوشی در دسترس نیست.

قاب پشتی آیفون ١٣ پرو مکس

خب، بیایید شروع کنیم. اول قاب پشتی را بررسی می‌کنیم. در این قاب، به جز ماژول دوربین، همه چیز نسبت به نسل قبل، یکسان به نظر می‌رسد. لوگوی اپل در مرکز قرار گرفته است. رنگ این ماکت نیز خاکستری مانند است.

لوگو خارج از مرکز یک آیفون ۱۱ پرو آن را ۳ برابر قیمت معمولش به فروش رساند!

 

اما بیایید نگاهی به تفاوت‌های ماژول دوربین در آیفون ١٢ پرو مکس و نسل جدید آن بیاندازیم. این گوشی نسبت به نسل قبل، لنزهای بزرگ‌تری دارد، بیرون زدگی دوربین بیشتر است و ابعاد ماژول نیز بزرگ‌تر است. ضخامت آیفون ١٢ پرو مکس با احتساب بیرون‌زدگی دوربین‌ها، حدود ١۴.١ میلی‌متر است. در حالی که این رقم در iPhone 13 Pro Max به حدود ١٧ میلی‌متر رسیده است که مقداری زیاد است! این موضوع، می‌تواند به دلیل افزایش اندازه سنسور این گوشی باشد.

فریم میانی آیفون ١٣ پرو مکس

فریم میانی iPhone 13 Pro Max

در فریم میانی اما تفاوت خاصی به نظر نمی‌رسد. همان چینش، درگاه لایتنینگ و فریمی از جنس استیل ضد زنگ، همچنان در iPhone 13 Pro Max موجود هستند. ضخامت نیز در همان حد است. گویا کالبد اصلی آیفون ١٢ پرو مکس همچنان حفظ شده است.

ناچ iPhone 13 Pro Max

ناچ iPhone 13 Pro Max

به تفاوت کلیدی دیگری در بین این دو گوشی می‌رسیم. این تفاوت کلیدی چیزی نیست جز سایز ناچ! در اکثر اطلاعات لو رفته، کاهش سایز ناچ در نسل جدید آیفون ١٢ پرو مکس پیش بینی شده بود. ظاهراً، این موضوع کاملاً حقیقت دارد.

طبق اندازه‌ گیری‌های انجام شده، سایز ناچ در این گوشی، به طرز چشمگیری کاهش یافته است. در آیفون ١٢ پرو مکس، سایز ناچ چیزی در حدود ٣۴.۶٢ میلی‌متر است. در حالی که این عدد در آیفون ١٣ پرو مکس، به حدود ٢۶.٣١ میلی‌متر کاهش یافته است. دلیل این اتفاق نیز، انتقال اسپیکر مکالمه به بالای گوشی است. همچنین سنسورهای مربوط به فناوری FaceID نزدیک‌تر به هم واقع شده‌اند. احتمال می‌رود در نسل‌های بعد، این حسگرها به زیر نمایشگر منتقل شوند. همچنان خبری از حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID در این گوشی نیست.

نمایشگر iPhone 13 Pro Max

قاب جلویی iPhone 13 Pro Max

جزئیاتی از سری آیفون ١٣

گوشی‌های سری آیفون ١٣ در اواخر ماه سپتامبر امسال رونمایی خواهند شد. این تاریخ مصادف با ماه شهریور-مهر خواهد بود. گویا آیفون ١٣ و مدل‌های گران‌تر از آن، دارای نسخه‌ای با حافظه ١ ترابایتی نیز خواهند بود. به نظر نمی‌رسد که اپل بخواهد تکنولوژی انقلابی جدیدی را در این سری رونمایی کند. اما شاهد پیشرفت‌های زیادی در برخی بخش‌ها خواهیم بود.

نظرتان در مورد این ماکت چیست؟ فکر می‌کنید این ماکت معتبر است؟ اگر طراحی iPhone 13 Pro Max این گونه باشد، آن را می‌پسندید؟ منتظر رونمایی از سری گوشی‌های آیفون ١٣ هستید یا خیر‌؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

اپل نسبت به گذشته ( آیفون x) کمتر ریسک میکنه و تغییرات رو در مدت زمان بیشتری نسبت به قبل توی آیفون ها انجام میده وگرنه همین تغییر جایگاه اسپیکر مکالمه به فریم بالایی گوشی کار سخی نبود و اپل میتونست این کار رو سال قبل یا دو سال قبل انجام بده تا ناچ کوچکتر بشه.
من خودم ناچ اپل رو بیشتر از هول پاچ گوشی های اندرویدی میپسندم ولی این تغییرات اندک در سایز ناچ و سایز حاشیه آیفون ها به ضرر اپل تموم میشه.
الان از زمان آیفون x تا آیفون های سری 12 (به جز آیفون xr و آیفون 11 که حاشیه بیشتری داشتند) اپل 7 تا گوشی با همون سایز ناچ و همون سایز حاشیه های آیفون x سال 2017 ساخته و خب اگر کسی آیفون x یا آیفون xs داشته باشه با این تغییرات اندک تمایل زیادی نسبت به خرید آیفون های جدید نداره چون تا الان فقط ارتقاهای سخت افزاری معمول مثل افزایش کیفیت دوربین و شارژدهی باتری و پردازنده و …… داشتن.

Mahdi

من تغییر ظاهری زیاد واسم مهم نیست من فقط افزایش قدرت پردازنده و شارژدهی واسم مهمه

صدرا مخملی

خب اون رو برای کسی میگه که طراحی براش خیلی مهمه

مثل من

Mahdi

خب گفتی کسی که آیفون ایکس‌اس داره گوشیش رو عوض نمیکنه ، ولی بنظرم بهتر شدن باتری ، پردازنده جدید و همچنین مودم ایکس۶۰ واسه فایوجی و البته دوربین های جدید دلیل زیادی واسه عوض کردن گوشی هست

صدرا مخملی

وای این عالیه اونم تو این مدت زمان منتشر شدن یه فیلم ازش فقط یخرده بیرون زدگیش رو از جلو نگاه میکنی رو اعصابه 3 تا دایره زده بیرون ولی خدایی طراحیش باحال تر شده خیلی جذاب تر از اون چیزیه که من تصور میکردم

صدرا مخملی

بیرون زدگیش مثل تلسکوپ میمونه !!

خب این یه رندر یا ماکت از گوشیه هنوز در مورد قضاوت زوده.

Sarnevesht

اپل جان بنظرت وقتش نرسیده یکم طراحی پشت و جلو رو عوض کنی؟؟؟؟ 🤔🤔

قشنگ معلومه با سری ۱۲ مقایسه کنی اتدازه دوربینا بزرگ شده بازم خدارو شکر اون ناچ در حال کوچیکتر شدنه.

Mahdi

اپل دیگه بیش از حد تو طراحی دوربین ثبات داره وقتی به یه طراحی میرسه دیگه ول نمی کنه

Milad7

داخل ایران زیاد ازش استقبال نمیشه چون در نگاه اول معلوم نیست گوشیی که خریدی آیفون 11 یا 12یا 13 اس خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️