حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایرتگ اپل از سال ۲۰۱۹ در دسترس بوده اما اپل عرضه آن را تا امروز به تعویق انداخت!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

حدود ۲ هفته گذشته و در رویداد بهاری اپل، این شرکت، ردیاب ایرتگ خود را به طور رسمی معرفی کرد. با این حال و طبق بررسی های صورت گرفته، مورد عجیبی یافت شده است که نشان می دهد،‌ با توجه به بسته بندی این دستگاه، ایرتگ ها از حدود یک سال گذشته موجود بوده اند اما اپل بنابر دلایلی تصمیم گرفته بود تا عرضه آن ها را به تاخیر بیندازد.

ایرتگ اپل از ۲۰۱۹ موجود بوده است!

به گزارش macrumors، افشاکننده Daniel از کانال یوتیوبی خود تصاویری را بارگذاری کرده است که نشان می دهد در جعبه خود ایرتگ ها، به سال 2020 و در جعبه حلقه چرمی آن به سال 2019 اشاره شده است.

در همان حدود ها بود که برای اولین بار گفته شد دستگاه ردیابی از سمت اپل در دست ساخت است و MacRumors اسنادی را کشف کرده بود که نشان می داد کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، این دستگاه را بین ماه های جولای و نوامبر 2019 تایید کرده است.

عرضه ایرتگ اپل متعلق به سال ۲۰۲۰

عرضه ایرتگ اپل متعلق به سال ۲۰۲۰

این بدان معناست که این محصول از اواخر سال 2019 آماده عرضه بود و حتی می توانست در کنار سری آیفون 11 معرفی شود، اما اپل در تمام این مدت بر روی جزئيات آن سرپوش گذاشته بود. با این حال، در مورد دلیل تأخیر در عرضه ایرتگ اپل چند نظریه وجود دارد.

دلیل این تصمیم اپل چه بوده است؟

یکی از این احتمالات، اینست که اپل در گذشته دلیلی نمی دید که دستگاهی را به عنوان ردیاب ارائه کند، در حالی که اکثر آیفون ها از تراشه U1 بهره نمی برند که از فناوری باند فوق گسترده (UWB) برای مکان یابی سایر دستگاه های مجهز به U1 مانند ایرتگ استفاده کنند. این امر اما، با ورود آیفون 12 تغییر کرد، چراکه این سری مانند آیفون 11 از فناوری UWB پشتیبانی می کند.

عرضه ایرتگ اپل متعلق به سال ۲۰۱۹

عرضه ایرتگ اپل متعلق به سال ۲۰۱۹

احتمال دیگر این است که اپل در سال 2020 نمی خواست حواس ها را به سمت سیاست های انحصار طلبانه خود جلب کند. دستگاه های داخل شبکه Find My اپل می توانند به ردیابی ایرتگ گمشده کمک کنند، حال آنکه غول ساکن کوپرتینو، تنها چند روز قبل از عرضه آن، کد های این سرویس را در اختیار شرکت های شخص ثالث قرار داده و ردیابی بلوتوث را برای آنان ممکن کرده بود. عرضه ایرتگ پیش از این مورد، می توانست انتقاداتی را به رفتار ضد رقابتی اپل وارد کند.

در حال حاضر، ایرتگ های اپل در دو نوع و به صورت تکی با قیمت 29 دلار و همچنین پک چهار عددی از آن ها با قیمت 99 دلار به فروش می رسند. عرضه این ردیاب ها از اوایل هفته جاری آغاز شده و هم اکنون در حال ارسال برای مشتریان می باشد.

اپل AirTag در تمام مناطق از قابلیت ردیابی دقیق پشتیبانی نمی‌کند!

نظر شما راجع به تصمیم عجیب اپل برای تاخیر در عرضه ایرتگ هایی که از سال ۲۰۱۹ موجود بوده اند، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی هم خوب 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی