حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی هارد اکسترنال WD My Passport 4T : ارزنده ترین هارد اکسترنال اردیبهشت ۱۴۰۰

این روزها کیفیت همه چیز بالاتر رفته است. از فیلم ها و عکس ها بگیرید و بیاید تا موزیک ها. خب این خیلی خوب است اما حافظه ذخیره سازی آن ها به یک معضل تبدیل می شود. من اخیرا با این مشکل رو به رو بودم و تصمیم به خرید یک هارد اکسترنال گرفتم. انتخاب من و با توجه به نیازهای خودم به هارد اکسترنال WD My Passport 4T رسید. حالا که اینجاست، دوست دارم تجربه خود را با شما در میان بگذاریم. محصولی که به راحتی می توان گفت ارزنده ترین هارد اکسترنال اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

بررسی هارد اکسترنال WD My Passport 4T

شما می توانید بررسی ویدیویی این هارد اکسترنال را اینجا ببینید:

 

همچنین بررسی متنی آن در ادامه برای شما ارایه می شود:
سری My Passport وسترن دیجیتال یکی از سری های اقتصادی و محبوب آن در بازار است. این سری با طراحی ظاهری مینیمال و قیمت ارزنده ارایه می شود. این ارزنده بودن در بخش طراحی به نداشتن هیچگونه مقاومت در برابر شوک، آب و ضربه منجر می شود.

به این معنی که اگر این هارد را می خرید در مراقبت از آن باید تلاش خوبی داشته باشید و مثلا به عنوان یک گزینه بک آپ همیشه در دفتر شما و دور از لبه های میز (!)‌ باشد.

بررسی هارد اکسترنال WD My Passport 4T

بررسی هارد اکسترنال WD My Passport 4T

با وجود ظرفیت بالای ۴ ترابایتی اما این نمونه از وسترن دیجیتال نیازی به اتصال مستقیم به برق ندارد. همچنین ابعاد و وزن آن در اعداد خوبی حفظ شده است. ابعاد 107.2x75x19.15 میلی‌متر و وزن آن ۲۱۰ گرم است. وزن احتمالا در ابتدا برای شما قابل توجه باشد، من با نمونه ۲ ترابایتی قدیمی خود که مقایسه می کنم و وزن ۱۷۰ گرمی دارد، اینجا به وضوح وزن بیشتر احساس می شود. همچنین به دلیل ابعاد جمع و جورتر این نمونه، کمی چگال تر هم هست.

البته این اصلا بد نبوده و شرایط به شکلی نیست که فکر کنید در استفاده از آن به مشکل می خورید.

در طراحی یک الگوی برجسته خاص را روی قاب پشتی و جلویی می بینید. من این طرح مینیمال را دوست دارم و علاوه بر زیبایی که به دستگاه می بخشد، به سُر نخوردن آن در دست کمک می کند. طبیعات بدنه این هارد اکسترنال پلاستیکی است.

My Passport 4T

My Passport 4T

همچنین وسترن تلاش کرده تا با الگوی خاص قاب رویی و کمی شکسته بودن زوایای آن در لبه های دستگاه، ضخامت را به صورت بصری کمتر جلوه دهد. تا حدود زیادی می توان گفت که موفق بوده و خیل به ضخامت نزدیک به ۲ سانتی متری آن فکر نمی کنید.

پورت رابط این حافظه خارجی قابل حمل از نوع USB 3.0 است که روی خود هارت Mirco USB استفاده شده است. کابل حاضر درون جعبه (از سرپورت تا پورت دیگر) طول ۴۶ سانتی متری دارد یک سر این کابل USB A و دیگری میکرو USB است.

از نظر رنگ بندی شما انتخاب های مشکی، مشکی مات، آبی و قرمز را خواهید داشت. من قرمزش را خرید که کمی خاص تر است.

سرعت WD My Passport 4T چقدر است؟

خب این حافظه خارجی از نوع HDD بوده و ۵۴۰۰ دور در دقیقه است. معمولا انتظار داریم که این نمونه ها سرعتی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه را ارایه دهند. در تست من میانگین سرعت ۲۰۳ مگابایت برثانیه برای این هارد اکسترنال ۴ ترابایتی ثبت شد که عملکرد خیلی خوبی است.

سرعت WD My Passport 4T

سرعت WD My Passport 4T

سرعت WD My Passport 4T

سرعت WD My Passport 4T

همچنین اگر می خواهید بدانید که حجم این هارد به “ترابایت” معمول و مورد نظر کاربران چقدر است، باید بگویم ۳.۶۳ ترابایت به صورت مفید در دسترس شما خواهد بود.

قیمت WD My Passport 4T

من این هارد اکسترنال را با قیمت ۲.۵۰۰ خریدم اما در حال حاضر تا ۲.۶۰۰ هم برخی فروشگاه های اینترنتی قیمت زده اند. اگر پیگیر باشید شاید با اعدادی پایین تر هم آن را پیدا کنید. به هر صورت باید گفت در مقابل یک هارد اکسترنال ۱ ترابایتی ساده با قیمت ۱.۲ میلیون تومانی یا ۲ ترابایتی ۱.۸ میلیون تومانی، این هارد ۴ ترابایت با قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان واقعا جذاب است.

جمع بندی

در مجموع باید بگویم اگر مقاومت اضافی برای شما اهمیت ندارد، این هارد اکسترنال با حجم ۴ ترابایت (دقیقا ۳.۶۳ ترابایت) و سرعت خواندن بالای ۲۰۰ مگابایت برثانیه در قیمت ۲.۵ میلیون تومان واقعا شایسته لقب ارزنده ترین هارد اکسترنال در اردیبهشت ۱۴۰۰ را دارد. البته که محافظت دربرابر آب، شوک و ضربه یا مثلا پورت USB C می توانست این محصول را بهتر کند اما قطعا قیمتش ۲ برابر عدد فعلی می شد.

نظر شما درباره این هارد اکسترنال چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون 😇

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)