حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – کدام روش بکاپ گرفتن از اطلاعات را بیشتر می‌پسندید؟

پنجشنبه و راس ساعت ۲۱ فرا رسید تا با تقدیم یک قسمت دیگر از سری نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها، به موضوعی جدید بپردازیم. این هفته قصد داریم به موضوع پشتیبان‌گیری از فایل‌های حساس موجود در سیستم بپردازیم و ببینیم که شما همراهان همیشگی ترنجی کدام روش را برای این کار بیشتر می‌پسندید. در ادامه با ما باشید.

در نظرسنجی هفته‌ی گذشته به موضوع استفاده از دوربین دوگانه در اسمارت‌فون‌ها پرداختیم و این سوال را از شما عزیزان پرسیدیم که آیا با استفاده از دوربین دوم در کنار دوربین اصلی یک گوشی موافق هستید؟ با اتمام مهلت شرکت در نظرسنجی، نتیجه‌ی نهایی حاکی از آن است که نسبتا بیشتر کاربران با استفاده از چنین فرآیندی در بخش تصویربرداری اسمارت‌فون موافق هستند.
capture
اکنون با مختومه اعلام کردن مهلت شرکت در نظرسنجی، به موضوع پشتیبان‌گیری از فایل‌های حساس موجود در سیستم می‌پردازیم و می‌خواهیم بدانیم که شما عزیزان بیشتر تمایل به کدام روش برای تهیه بکاپ از فایل‌های حساس روی سیستم، گوشی و یا هر گجت الکترونیکی خود دارید.

این روزها با گسترش روزافزون نرم‌افزارهای کاربردی و همچنین دنیای تصویربرداری دیجیتال، فایل‌های حساس و البته پرشمار مهم به مراتب بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته در کامپیوتر خود ذخیره می‌کنیم و طبیعتا هر فردی نیز یک گروه از فایل‌ها برای وی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخی افراد بیشتر به عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره شده در سیستم اهمیت می‌دهند و این دسته برایشان بسیار مهم است و برخی دیگر از افراد بنابه مقتضیات شغلی، فایل‌ها و مستندات پروژه‌ها و کارهای حساسشان در اولویت‌های نخست قرار می‌گیرند.

بدون شک در شرایط طبیعی این فایل‌ها در امنیت به سر می‌برند اما حوادثی پیشبینی نشده مانند سرقت اطلاعات، ویروسی شدن، گم کردن حافظه، دزدیده شدن رایانه و… می‌توانند خود عوامل مهمی در از دست دادن این اطلاعات باشند و لازم است که افراد فارغ از حافظه‌ی ذخیره‌سازی اصلی که معمولا حافظه‌ی داخلی کامپیوتر یا گوشی می‌باشد، از حافظه‌های جانبی دیگری به عنوان بکاپ در کنار آن استفاده کنند تا در صورت از دست دادن بخشی از اطلاعات، بتوانند بدون دغدغه فکری نسبت به بازآوری آنها اقدام کنند.

از ابتدایی‌ترین روشها می‌توان به رایت کردن اطلاعات روی CD، دی وی دی یا سایر لوح‌های فشرده اشاره کرد که با توجه به آسیب پذیر بدون این لوح‌ها، تا حدودی امنیت اطلاعات درون آنها به صورت ۱۰۰ درصد تضمین نیست و احتمال از بین رفتن آنها در اثر شرایط سخت فیزیکی وجود دارد.

از دیگر روش‌ها می‌توان به کپی کردن اطلاعات بر روی فلش دیسک یا هارد خاجی اشاره کرد که این روش امروزه تبدیل به یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها جهت بکاپ‌گیری از اطلاعات مهم شده است و به دلیل در دسترس بودن و آسان بودن کپی اطلاعات بر روی آن‌ها، شدیدا فراگیر شده است.

google-drive-microsoft-onedrive-apple-icloud-or-dropbox-which-of-these-sui

اما سی‌دی، دی‌وی‌دی، فلش و یا حافظه‌ی خارجی تنها راه‌های پشتیبان‌گیری از اطلاعات نیستند و این روزها سرویس‌های ابری پرشماری در رقابت تنگاتنگ با همدیگر، فضای رایگان چشمگیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از جمله‌ی آنها می‌توان به وان‌درایو، گوگل درایو، دراپ باکس، iCloud و چند سرویس محبوب دیگر اشاره کرد.

استفاده از فضاهای ابری تقریبا امن‌ترین روش نگهداری اطلاعات به شمار می‌روند و شرکت‌های ارائه دهنده‌ تضمینی ۹۹٫۹۹ درصدی را برای حفظ امنیت دیتا ارائه می‌کنند که نسبت به میزان امنیت سایر روش‌ها، بدون شک بسیار قابل تامل بوده و تا زمانی که اکانت شخص هک نشده و یا رمز وی در دسترس دیگران قرار نگیرد، اطلاعات موجود در آنها در امنیت مطلق قرار خواهند داشت.

اینکه کدامیک از این روشها بهتر است خود نیاز به یک بررسی جامع و مفصل دارد که از حوصله‌ی این پست خارج است، منتها در این بخش قصد داریم که نظر شما عزیزان را در رابطه با این روش‌های بکاپ‌گیری جویا شویم و ببینیم که به عنوان نگهداری اطلاعات در خارج از حافظه‌ی اصلی دستگاه شامل کامپیوتر، اسمارت‌فون، تبلت و یا هر گجت الکترونیکی دیگر، کدام روش را برای بکاپ‌گیری از اطلاعات انتخاب می‌کنید؟

[poll id=”13″]

ما را از نظرات ارزشمند خود محروم نکنید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد

حافظه ابری مطمئن ترین راهه؛ من تمام فایل ها و اطلاعات شخصی مهمم رو با ۴G ایرانسل رو گوگل درایو و وان درایو آپلود کردم و خیالم از بابت اطلاعات حساسم راحته
واقعا دم ایرانسل گرم چیزایی که تا چند سال پیش برامون در حد رویا بود الان برامون عادی شده

siavash-t

یعنی واقعا دوستانی که به حافظه های ابری رای دادند، انقدر سرعت و حجم اینترنتشون بالا هستش که از این نوع سرویس ها استفاده می کنند؟

فرشاد

بله من با ۴G ایرانسل با سرعت حدود ۳ مگابایت (۲۴ مگابیت) در ثانیه فایل آپلود میکنم
در مورد حجم اینترنت هم از طرح نامحدود شبانه استفاده کردم، با یه طرح ۳ساعته نامحدود که قیمتش ۲هزارتومنه، حدود ۳۰ گیگ فایل آپلود میکنم

Alibitaraf

بله درسته ایرانسل ۴G الان بهترین و پرسرعت ترین ازنترنت ایرانه و با بسته های نامحدود شبانش بهتر هم شده!
ولی شما با همون نت خونه که اکثرا اپلود رایگان هستن (مثل شاتل و اسیاتک) میتونید یه شب تا صبح مقدار زیادی اپلود کنید در ضمن شما قرار نیست هر فایلی رو اپلود کنید فقط فایل های حساس و مهم که معمولا فایل های کم حجمی هستن (به غیر از فیلم ها و عکس ها)

siavash-t

جناب بی طرف، فقط محض یادآوری. شاتل آپلودش رایگان نیست. فقط آپلود فایل تو آپلودسنتر خودش رایگانه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...