حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش‌های جلوگیری از ضرر در فارکس

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بازار بین المللی فارکس بزرگترین بازار مالی جهانی است که ظرفیت بسیار بالایی برای کسب سود دارد و به همین دلیل, بسیاری از تریدرها را تشویق به حضور در تبادلات مالی ارزهای خارجی کرده است.

از تازه واردهایی که به اصطلاح تازه شروع کرده‌اند و در این عرصه شاخ درآورند، تا افراد حرفه‌ای که برای سال‌ها در فارکس فعالیت کرده و دارای تجربه بسیار زیادی هستند در این بازار دیده می‌شوند.

دیده می‌شود که به دلیل آسانی ورود به این بازار بسیاری از افراد در جامعه علاقه مند به حضور در این بازار هستند، اما از سوی دیگر بسیاری از آن‌ها پس از تحمل ضرر به سرعت عقب نشینی می‌کنند. ما در این جا نکاتی را بیان خواهیم کرد که در حد امکان از متحمل شدن ضرر در بازار تبادلات مالی فارکس پیشگیری خواهد کرد.

 

سعی کنید در مورد فارکس بیشتر بیاموزید

این که ورود به بازار فارکس آسان است به این معنا نیست که به سرعت وارد تبادلات مالی آن شد. بلکه باید تلاش نمود تا به خوبی در مورد این بازار مالی و تاثیرات جغرافیایی و فاکتورهای اقتصادی در مبادلات روزانه و تغییرات نرخ ارزهای خارجی اطلاعات کسب نمود.

زیرا که بسیاری از فاکتورهای اقتصادی مانند نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم و … روی ارزش بسیاری از ارزهای متعلق به کشورهای دیگر تاثیر خواهند گذاشت و باید به خوبی از آن ها آگاهی داشته باشید.

اگر قصد فعالیت در فارکس را دارید، توجه داشته باشید که:

  • بهترین بروکرها را انتخاب کنید.
  • از یک اکانت تمرینی استفاده کنید تا با آنلاین شدن در بازار به تدریج مطمئن شوید که توان تحلیل فنی بازار را دارید.
  • از یک مقدار کم شروع کنید و سعی کنید به مدیریت دارایی خود بپردازید. پس از آن دارایی خود را افزایش دهید
  • سطح لوریج یا اهرم خود را کنترل نمایید. اهرم کمتر به معنی ریسک کمتر است.
  • به ترید به عنوان یک بیزینس نگاه کنید و به مالیات و سایر جنبه‌های آن توجه داشته باشید. برای این کار مشورت را فراموش نکنید.

 

یک بروکر یا کارگزاری معتبر پیدا کنید

صنعت فارکس از هر بازار دیگری کمتر قابل پیش بینی است و برای همین است که باید توجه داشته باشید که بیزینس خود را با یک بروکر معتبر شروع کنید.

به دلیل نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، به عنوان مثال در امریکا یک تریدر فارکس تنها باید حساب کاربری خود را در بروکری که عضوی از NFA باشد و در CFTC (یا هر نهاد معتبر دیگری که در هر کشور منطبق با قوانین آن کشور مجوز فعالیت داشته باشد) ثبت نام کرده باشد.

تریدرها همچنین باید تحقیق کنند تا در مورد مزایای باز کردن اکانت در هر بروکر، میزان اهرم، کمیسیون و سایر نکات مربوط به سپرده گذاری یا برداشت از حساب خود بیشتر اطلاعات کسب کنند.

 

یک اکانت تمرینی ایجاد کنید.

یک اکانت تمرینی (که با نام اکانت دمو نیز شناخته می‌شود)، به شما این امکان را خواهد داد تا بدون سرمایه گذاری واقعی بتوانید مهارت لازم را در بازار مالی فارکس برای شروع به سرمایه گذاری واقعی کسب کنید.

اگر میخواهید در مورد فارکس بیشتر بدانید, مقاله فارکس چیست؟ را مطالعه کنید

چارت خود را تمیز کنید

همین که فرد اکانت خود را در فارکس باز کند، ممکن است تلاش کند تا از همه ابزار تحلیل فنی در پلتفرم استفاده کند. در حالی که بسیاری از این ابزارها مفید هستند، اما به خاطر داشته باشید که استفاده از چند ا       می‌تواند کمی بیش از حد محسوب شده و سیگنال‌های نادرستی به شما بدهد.

برای همین باید هر ابزار تحلیل فنی که به طور معمول در تریدینگ استفاده نمی‌شود را از برنامه خود حذف کنید. علاوه بر این باید به فضای کلی بازار در کنار سایر اندیکاتورها توجه کنید.

 

از اکانت خود محافظت کنید

در حالی که تریدرها به دنبال سود بیشتر  هستند باید برنامه‌ای برای کاهش ضرر نیز داشته باشند، ابزار مدیریت پول می تواند کمک کند تا محیطی مساعدتر را برای رشد شما فراهم کند. باید سعی کنید که با پول کمتر کار خود را شروع کنید و پس از آن با رشد تدریجی سرمایه بیشتری را وارد بازار فارکس کنید.

بخشی از این کار قبول ضررها و ادامه دادن به راه است. همواره استفاده از یک استراتژی مشخص در هنگامی که امکان ضرر بیشتر وجود دارد با استفاده از استاپ لاس (Stop-loss order) و سفارش محدود (limit order) یک راهکار موثر برای کنترل میزان ضرر شما خواهد بود.

 

از اهرم معقول استفاده کنید

یک ویژگی منحصر به فرد فارکس در میزان اهرم برای افرادی است که در این بازار اقدام به مشارکت در تبادلات مالی ارزهای خارجی مانند دلار و یورو می‌کنند. یکی از دلایلی که فارکس تا این حد برای افراد مشارکت کننده جالب است نیز امکان به دست آوردن سود زیاد با میزان سرمایه اندک است.

گاهی اتفاق می‌افتد که با سرمایه‌ای در حدود 50 دلار که به درستی استفاده شده است، بتوان در بازار تبادلات مالی فارکس رشد کرده و به موفقیت رسید. زیرا که اهرم امکان رشد و موفقیت را برای شما فراهم خواهد نمود.

بگذارید در این زمینه مثالی بزنیم: برای یک تریدر که دارای حدود 10 هزار دلار دارایی در اکانت فارکس است، موقعیتی 100 هزار دلاری به معنی اهرم 10:1 , وجود دارد.

درست است که این فرد می‌تواند بسته به محدودیت‌های موجود, اهرم دیگری را نیز انتخاب کند اما پوزیشن بزرگتر به معنی حداکثر اهرم و افزایش ریسک خواهد بود و پوزیشن کوچک‌تر با کاهش اهرم به معنی کاهش ریسک در بازار فارکس است.

به گذشته توجه کنید

مطالعه یک ژورنال در زمینه تریدینگ یا یادداشت فعالیت‌های گذشته در فارکس و نگاهی به سودها و ضررهایی که کرده‌اید، روشی موثر برای آگاهی بیشتر در مورد ضررها و سودهایی است که در موقعیت‌های مختلف تجربه شده است.

در نظر گرفتن فعالیت‌ها، ابزار کسب سود، تاثیر احساسات بر سود یا زیان و نکات دیگر خواهد توانست به شما کمک کند تا بهتر بتوانید در این بازار به فعالیت بپردازید. اینشتین می‌گوید که دیوانگی, انجام یک کار مشابه برای بارها و انتظار گرفتن یک نتیجه متفاوت از انجام کار مشابه است.

 

در مورد مالیات تعلق گرفته بیشتر بیاموزید

به دلیل این که قوانین مالیاتی به طور معمول در حال تغییر هستند. به نظر عاقلانه است که با کسی که قابل اعتماد و در این حوزه حرفه‌ای باشد در ارتباط باشید تا شما را در مورد میزان مالیات و مسائل مرتبط با آن در بازار تبادلات ارزهای خارجی فارکس راهنمایی کند.

به طور حتم با در نظر گرفتن نکات گفته شده در بالا و با کمی دقت خواهید توانست بسیار بهتر در این بازار پر ریسک به فعالیت بپردازید.

سخن پایانی

بازار بین المللی فارکس برای بسیاری از تریدرها جذاب است. زیرا که نیاز به سرمایه کمی داشته و تمام طول روز امکان مبادلات مالی در آن وجود دارد. هم چنین شما می توانید در این بازار به اهرم بالایی دسترسی داشته باشید.

اگر به این بازار به عنوان یک بیزینس نگاه کنید می تواند برای شما سودآورد باشد. اما رسیدن به سطحی که توان کسب سود از این بازار را داشته باشید نیاز به زمان زیادی دارد و علاوه بر این بسیار چالش انگیز خواهد بود. برای پیشگیری از ضرر در بازار تبادلات مالی فارکس باید بیشتر مطالعه و پژوهش کنید و از اهرم‌های معقول استفاده نمایید.

به نظر می‌رسد که استفاده از روش‌های مدیریت پول در زمانی که ترید شما در فارکس به عنوان یک بیزینس محسوب می‌شود راهکار درستی برای کسب سود بیشتر باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

🔰تحلیل تکنیکال بایننس کوین ؛ (BNB)
یک شنبه 12 اردیبهشت

🔹بایننس کوین فعلا از حضور بسیاری از گاو ها در بازار خبر می دهد. قیمت بایننس کوین در این چرخه بازار تاکنون بالغ بر ۵۰۰۰٪ صعود کرده است. زنجیره هوشمند بایننس (BSC) نیز نقش مهمی در این صعود داشته و از هرگونه عقب نشینی قیمت  جلوگیری کرده است. درنتیجه خرس ها نتوانستند قیمت این رمزارز را کنترل کنند.

🔸ناحیه مقاومت اصلی در حدود ۶۴۰ دلار سطح قابل توجهی است. قیمت بایننس کوین باید بتواند این سطح مقاومتی را بشکند و خود را به رکورد قیمتی جدید برساند. اگر این سناریو حفظ شود ، انتظار می رود قیمت این رمزارز به اولین  هدف خود در ۷۰۷ دلار افزایش یابد و هدف بعدی قیمت در حدود ۷۷۲ دلار است.

🔹ناحیه حمایتی بایننس کوین در حدود ۵۹۷ دلار است. درصورتی که روند این رمزارز موفق به شکستن مقامت ۶۴۰ دلاری نشود ، قیمت در ابتدا به این سطح حمایتی کاهش می یابد. اگر این سطح نتواند به خوبی حمایت شود ، شاهد افت قیمت شدیدی تا محدوده حمایتی از ۵۲۶ تا ۵۵۰ دلارخواهیم بود. در اطراف این محدوده ، اندیکاتور میانگین متحرک(MA) و همچنین یک خط روند بلند مدت قابل رویت است. اگر بایننس کوین نتواند در این ناحیه نیز حمایت شود، سقوط قیمت بسیار بزرگتری درانتظار است.

🔸هفته گذشته ، اندیکاتور MACD در یک رنج قیمت محدودی حرکت می کرد. در زمان نوشتن این تحلیل ، این اندیکاتور در حال صدور سیگنالهای صعودی بود. همین طور اندیکاتورRSI به طور مشابه در رنج محدودی حرکت می کند. اگر RSI نیز بتواند از سطح ۷۰ عبور کند ، می توانیم از روند صعودی و دست یابی قیمت به اهدف بعدی ، اطمینان حاصل کنیم. 

🔹سطوح روزانه بایننس کوین
اسپات ریت: ۶۲۰ دلار
روند: صعودی
نوسان: زیاد است
سطح حمایتی: ۵۹۷ دلار
سطح مقاومتی : ۶۴۰ دلار

منبع:coingape

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات