حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تا اواخر سال جاری با مشکل کمبود آیپد دست و پنجه نرم می کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

همان طور که دیروز به شما اطلاع دادیم، اپل گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ خود را با درآمد ۶۵.۵ درصدی آیفون و فروش مثبت ۷۹ درصدی آیپد نسبت به سال گذشته منتشر کرد. پس از انتشار این گزارش، این شرکت اعلام کرد که ممکن است تا پایان سال جاری میلادی، با مشکل کمبود آیپد مواجه باشد.

مشکل کمبود آیپد

به گزارش appleinsider، تیم کوک، مدیر عامل اپل، به تازگی اعلام کرده که ممکن است در نیمه دوم سال جاری، مشکلات مربوط به آیپد و مک وجود داشته باشد. این مقام اجرایی خاطر نشان کرد که این مسئله دامن گیر عرضه خواهد بود و نه تقاضا. کوک در پاسخ به این سوال که کمبود تراشه جهانی چه تاثیری بر روی اپل دارد، اذعان داشت: “انتظار ما اینست که بتوانیم موج عرضه را در کنترل خود داشته باشیم و نه موج تقاضا.”

موضوع کمبود تراشه مورد تایید مدیر مالی اپل، لوکا مائستری، نیز می باشد. در حالی که Maestri بیان می کند كه اپل انتظار دارد “رشد دو رقمی قوی” در سه ماهه فعلی داشته باشد، اما به طور پی در پی انتظار می رود كه کمپانی اپل، كاهش های بیشتری نسبت به میزان عادی درآمد از سه ماهه دوم مالی تا سه ماهه مالی سوم شاهد باشد. این چشم انداز نزولی باعث شده سرمایه گذاران پس از انتشار گزارش مالی سه ماهه اول غول فناوری، خرید سهام از شرکت اپل را به سرعت افزایش ندهند.

نرخ پایین عرضه آیپد، معلول کمبود تراشه

نرخ پایین عرضه آیپد، معلول کمبود تراشه

نرخ پایین عرضه تبلت اپل، معلول کمبود تراشه

کوک در پاسخ به این سوال که چه موقع اپل می تواند کمبود تراشه را خاتمه دهد، گفت که پاسخ دادن این سوال تا حدودی دشوار است. کوک بیان کرد: “برای پاسخ دقیق به این سوال، باید نیاز واقعی هر مشتری و نحوه تغییر آن را در چند ماه آینده بدانیم، بنابراین پاسخ مناسب برای این سوال، دشوار است.” وی افزود: “ما نیاز تقاضای خود را به خوبی برطرف خواهیم کرد، اما از آنچه كه دیگر شرکت ها انجام می دهند، اطلاعی ندارم. ما تمام تلاش خود را خواهیم كرد، این همان چیزی است كه می توانم به شما بگویم.”

اپل: برنامه ای برای ادغام آیپد و مک نداریم

کوک همچنین به بازخورد زودهنگام کاربران درباره ویژگی میزان دسترسی اپ ها (ATT) اشاره کرد که با بروزرسانی دوشنبه گذشته به iOS 14.5 ارائه شد. با استفاده از ATT، از کاربران درباره اینکه آیا می خواهند توسط برنامه های شخص ثالث با هدف دریافت تبلیغات آنلاین ردیابی شوند، اجازه گرفته می شود. همچنین کاربران می توانند ردیابی خود را متوقف کنند که در نهایت انتظار می رود 68 درصد از کاربران iOS این تصمیم را بگیرند.

مدیر عامل شرکت اپل بیان می کند که ویژگی ATT ایجاد شده است تا اپل بتواند به نیابت از مشتریان خود ثابت قدم بماند. این مقام اجرایی می گوید که بازخورد ها درباره این ویژگی “فوق العاده” بوده است، اما نمی تواند بگوید که میزان دقیق استفاده کاربران از این مورد تا چه اندازه است. علی رغم عدم اطمینان از این میزان، تیم کوک می گوید که حتی اگر تعداد کمی از افراد از آن استفاده کنند تا از ردیابی آن ها جلوگیری شود، ارزش آن را خواهد داشت.

اپل تولید انبوه تراشه Apple M2 را از ابتدای ماه جاری آغاز کرده است

دیدگاه شما راجع به اظهار نظر مدیران اپل در باب مشکل کمبود آیپد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

خوب کم بشه بعد اینکه تولید شد اونیکه. طرفدار ش باشه میخره چه پردازنده m1 باشه چه m2 که قراره تازه تولید بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی