حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ برای فصل اول ٢٠٢١ منتشر شد: سوددهی قابل توجه

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ با اعلام جهش در میزان درآمدزایی، گزارش مالی خود در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی را منتشر کرد. در ادامه، نگاهی به این گزارش مالی سامسونگ و جزئیات آن خواهیم داشت.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول سال ٢٠٢١

فصل اول ٢٠٢١ مدتی پیش به اتمام رسید. با توجه به این موضوع، کمپانی‌های مطرح جهان در حال انتشار گزارش مالی خود در این بازه زمانی هستند. به طور مثال، اپل با انتشار گزارش مالی خود، به درآمدزایی فوق‌العاده‌اش اشاره کرد.

 

جدول فروش موبایل در هند فصل اول ٢٠٢١: شیائومی همچنان برند اول بازار هند است

 

اکنون نوبت به تحلیل گزارش مالی سامسونگ در فصل اول سال جاری میلادی می‌رسد.

به گزارش Sammobile، سامسونگ رسماً گزارش مالی خود را در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی منتشر کرده است. طبق این گزارش مالی، سامسونگ رونق قابل توجهی در میزان درآمدزایی و سوددهی رسیده است. اما همچنان نگرانی‌هایی در کمبود تراشه‌ها و ضرردهی سامسونگ در این بخش وجود دارد.

درآمد سامسونگ در این بازه، حدود ۶۵.۴ تریلیون وون کره (معادل ۵٩ میلیارد دلار) برآورد شده است. همچنین سود عملیاتی این برند، معادل ٩.٣٨ تریلیون وون کره (٨.۴۶ میلیارد دلار) می‌باشد.

افزایش درآمد و سود عملیاتی به لطف محصولات جدید

به لطف فروش چشمگیر بخش موبایل سامسونگ، این درآمد نصیب سامسونگ شده است. فروش فوق‌العاده سری Galaxy A و Galaxy S21 از دلایل این موضوع است.

همچنین فروش تلویزیون‌ها و لوازم خانگی بخش دیگری از این درآمد عظیم است. بخش الکترونیکی سامسونگ نیز سهم ١.١٢ تریلیون وونی (معادل ١.٠١ میلیارد دلار آمریکا) در سود این کمپانی داشته است.

این برند انتظار دارد تا تقاضای زیادی در این فصل برای گوشی‌های منعطف خود داشته باشد. اما به دلیل کمبود قطعات، ممکن است شاهد کم شدن عرضه این محصول باشیم.

بخش تولید نیمه‌هادی سامسونگ نیز سود ٣.٣٧ تریلیون وونی (٣.٠۴ میلیارد دلاری) را به ارمغان آورده است. البته این میزان، کم‌ترین مقدار در سال‌های گذشته است. به دلیل تقاضای بالای تراشه، این شرکت سرمایه زیادی را صرف توسعه امکانات تولیدی کرد.

در مقابل، قطعی برق در کارخانه‌های مختلف تولید چیپ از جمله در تگزاس، ضررهای زیادی را برای این شرکت به بار آورد. به طور مثال، این قطعی برق ضرر ٢٧٠ میلیون دلاری را به سامسونگ تحمیل کرده است! با وجود افزایش فروش تراشه‌های اگزینوس و سنسورهای ISOCELL و حتی چیپ‌های درایور نمایشگر، همچنان سامسونگ سود کم‌تری را تجربه کرده است. حتی در آینده، امکان ادامه این روند وجود دارد.

اما سامسونگ با سرمایه‌گذاری‌های گسترده و هماهنگی بخش‌های مختلف، می‌خواهد سود بیشتری را عاید خود کند. این موضوع، به دلیل افزایش تقاضا برای تأمین تراشه‌های 5G و حافظه‌ است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول سال ٢٠٢١

نظرتان در مورد روند مالی سامسونگ چیست‌؟ آیا گزارش مالی سامسونگ برای این بازه مناسب بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

S21 خیلی کمک حالش شد. بهای تمام شده خانواده اس21 کمتر از نسل قبلی بوده و فروششون هم بیشتر! a52 و a72 هم احتمالا فروش خوبی داشته باشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️