حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا مشخص شد: بهتر از نسل قبل

نوشته

2 سال قبل | 15 دیدگاه | شیائومی، عمر باتری

می ١١ اولترا، پرچمدار قدرتمند شیائومی است که حدود ١ ماه پیش رونمایی شد. در جدیدترین اخبار، عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا مشخص شد. آیا می ١١ اولترا تست بازدهی باتری را با موفقیت پشت سر می‌گذارد؟

عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا

می ١١ اولترا گوشی قدرتمند شیائومی با نوآوری‌های خاص خودش است. این گوشی در روز‌های آخر ماه مارس رونمایی شد. از مشخصات کلیدی می ١١ اولترا، می‌توانیم دوربین اصلی سه‌گانه‌ ۵٠ مگاپیکسلی با زوم ١٢٠ برابری و نمایشگر ثانویه را نام ببریم.

 

شیائومی می ۱۱ اولترا با دوربین سه گانه قدرتمند رسما معرفی شد

 

پس از گذشت چند هفته از رونمایی این گوشی، نهایتاً تست بازدهی باتری این گوشی منتشر شد. این تست، توسط Gsmarena انجام شده است.

در ادامه بحث، نگاهی به عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا خواهیم داشت.

عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا

عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا

باتری شیائومی می ١١ اولترا، ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی دارد.

در بخش استفاده ترکیبی، بازدهی ٩۵ ساعته برای پرچمدار شیائومی ثبت شده است. این عدد برای چنین پرچمداری نسبتاً مناسب است. به همین ترتیب، عمر باتری ترکیبی می ١١ اولترا در بازه “خیلی خوب” قرار می‌گیرد.

در بخش تماس 3G، شاهد دوام حدود ٢٨ ساعته Mi 11 Ultra هستیم.

تست وب‌گردی پرچمدار سری می ١١ در حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی انجام شده است. در تست وب‌گردی نیز، بازدهی حدود ١١ ساعته به ثبت رسیده است که کمی نا امیدکننده است.

در عوض، اوضاع در بخش پخش ویدئو بهتر است. این گوشی به نمایشگر ۶.٨١ اینچی از نوع Super AMOLED E4 با وضوح 2K مجهز است. مانند اکثر اپ‌های پخش ویدئو، در برنامه پخش ویدئوی شیائومی، رفرش ریت در حالت ۶٠ هرتزی تنظیم می‌شود. در نهایت، بازدهی حدود ١۵ ساعته در بخش بازپخش ویدئو برای این گوشی به دست آمده است.

شاید دلیل اصلی این بازدهی نسبتاً کم، نبود فناوری LTPO در پنل این دستگاه باشد. وجود فناوری LTPO، می‌تواند سهم قابل توجهی در کاهش مصرف داشته باشد.

در تصویر زیر، مقایسه‌ای از تست بازدهی می ١١ اولترا، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس، آیفون ١٢ پرو مکس و وان‌پلاس ٩ پرو قرار گرفته است:

مقایسه عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا با رقبا

مقایسه عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا با رقبا

عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا در کل می‌تواند راضی کننده باشد. اما نسبت به این حجم باتری، انتظار بیشتری داریم.

اکنون نوبت به تست‌های شارژر می ١١ اولترا می‌رسد. می ١٠ اولترا در همین تست‌ها، عمر باتری ٨۵ ساعته را در حالت ترکیبی ثبت کرده بود.

 

عمر باتری شیائومی می ۱۰ اولترا مشخص شد

 

شارژر می ١١ اولترا

مهم‌ترین پسرفت می ١١ اولترا نسبت به نسل قبلش را، می‌توان در بخش شارژر تلقی کرد. می ١٠ اولترا، از شارژر درون جعبه ١٢٠ واتی بهره‌مند بود. به هر حال، شارژر ۶٧ واتی همچنان چیزی از بسیاری از رقبا کم ندارد و از برخی نیز بهتر است. ببینیم می ١١ اولترا چه چیزی برای نمایش دارد؟

میزان ظرفیت شارژ شده باتری در نیم ساعت

میزان ظرفیت شارژ شده باتری در نیم ساعت

ابتدا از میزان ظرفیت شارژ شده باتری در نیم ساعت آغاز می‌کنیم. در سی دقیقه اول، ٨٩ درصد از ظرفیت باتری حجیم ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی دستگاه پرچمدار شیائومی شارژ شده است. این رقم خیره‌کننده، سبب می‌شود تا کم‌تر بودن توان شارژر نسبت به نسل قبل، به چشم نیاید.

می ١١ نیز با باتری ۴,۶٠٠ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۵۵ واتی، تا ٨٣ درصد شارژ شده است. حال به بخش زمان تکمیل پروسه شارژ می‌رویم.

زمان تکمیل شارژ می ١١ اولترا

زمان تکمیل شارژ می ١١ اولترا

در طی ٣٧ دقیقه، می ١١ اولترا از ٠ تا ١٠٠ درصد شارژ می‌شود. رقم به دست آمده واقعاً خوب است. ثبت این رقم، تنها ١٠ دقیقه بیشتر از می ١٠ اولترا به طول انجامیده است. آن هم با ظرفیت باتری بیشتر!

وان‌پلاس ٩ پرو نیز با حجم باتری بسیار کم‌تر، تنها ۵ دقیقه زودتر شارژ می‌شود.

در کل، تست‌های انجام شده و عمر باتری شیائومی می ١١ اولترا نتایج خوبی را در پی داشته‌اند. اما بهتر بود شیائومی فناوری LTPO را در پنل خود به کار بگیرد تا زمان بازدهی در وب‌گردی، بیشتر شود.

نظرتان در مورد عمر باتری می ١١ اولترا چیست؟ آیا راضی هستید؟ تست زمان شارژ این دستگاه چطور است؟ رقبای این گوشی را ترجیح می‌دهید یا همین گوشی برای شما مناسب‌تر است؟ کدام بخش شیائومی می ١١ اولترا را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

مگه پنلش 3k نبوده و رقرش ریت تطبیق پذیر نداشته شگفتا

m.b

چرا داره ولی ltpo نیست… فعلاً طبق گزارش ها و حرف هایی که مطرحه ltpo بی دردسرترین و کاملترین نمونه موجوده…

Tanha122

رفرش

Auroro

چ افتضاح بنسبت

Mahdi

عشقم فایند ایکس۳پرو تو کمتر از نیم ساعت فول شارژ میشه

m.b

“اما بهتر بود شیائومی فناوری LTPO را در پنل خود به کار بگیرد تا زمان بازدهی در وب‌گردی، بیشتر شود.”
والا روند این دو سال هست… سامسونگ قبل از استفاده خودش یک سری امکانات رو به بقیه نمیده… پارسال هم همینکارو کردن دقیقاً…
بعد از معرفی خودش نمونه های بعدی به اون امکانات دسترسی پیدا میکنن…

m.b

جنجالی ترین جمله‌ای که gsmarena تو بررسی این گوشی و مقایسه‌ش با s21 ultra گفت:
“The Mi takes better pictures and video than the Galaxy in virtually all scenarios in this battle of the Ultras”

و جدا پا به پای همدیگه اومدن…
تنها چیزی که باعث شد به خودم آفرین بگم تاییدی بود که gsmarena روی کم بودن اکسپوژر mi 11u گفت… عیناً از اولین عکسی که از این گوشی درز کرد گفتم راه داره یک تا دو درجه اکسپوژر همه عکس ها زیاد شه و دقیقاً gsmarena هم همینو عیناً گفت…
از داینامیک رنج هم کاملاً تعریف شد… برخلافِ ویدئویی که از یه کانال یوتیوبی بیرون اومده بود…
جدا تصورم از توانایی دوربین شیائومی بهم ریخت… تصاویر شیائومی بسیار طبیعی و تقریباً غیرقابل مقایسه با تصاویر اسمارت‌فون ها هست از نظر انتخاب اکسپوژر و طبیعی بودن رنگ…یه دنیای جداگانه انتخاب کرده و نزدیک‌ترین تناژ رنگ و اکسپوژر به عکس های حرفه‌ای رو داره تا اینکه اسپوژر بیشتر از چشم انسان و رنگ های پاپ داشته باشه بین اسمارت‌فون های جدید…
که البته پاشنه آشیل روزش هم همونطور که گفتم همین یک یا دو درجه کمتر بودن اکسپوژر نسبت به تمام اسمارت‌فون های رقیبه که عادت کردیم به عکساشون… ولی عکسای حرفه‌ای بیشتر به نمونه شیائومی نزدیک هستند همونطور که gsmarena هم اشاره کرد…
اولتراواید شوکه کننده بود…
برخلافِ ویدئویی که پخش شد از دوربین زوم هم کاملاً تعریف شد و هرچند تو روز به پای 10x اپتیکال سامسونگ نرسید اما تو شب به لطف سنسور بزرگتر به راحتی جزئیات و تعادل بهتری داد…
به نظرم با جمعبندی مقایسه gsmarena و dxo و بررسی های یوتیوب(سه تا بررسی فعلاً دیدم از سه کانال معتبر)، میشه شیائومی رو بین سه تای برتر در نیمه اول به راحتی دونست و بین دو تای اول اگر عادلانه انتخاب کرد و بسته به سلیقه و تمایل حتی بهترین نمونه موجود در نیمه اول انتخابش کرد… هرچند بررسی dxo و یکی از بررسی هایی که تو یوتیوب دیدم از میانگین نتایجی که از s21u و mi 10u داشتم خیلی فاصله داشت و سندیت کمتری برام پیدا کرد…
بنظرم بازم راه داره… شیائومی باید ایندفعه ماژول رو دلپذیرتر کنه… اگر راه داره یه راه انتخابی بین اکسپوژر حرفه‌ای و چیزی که عموماً در گوشی ها دیدیم که همیشه از چشم انسان یک یا دو درجه روشنتر و پرطرفدارتر هستند داشته باشه…
کمی روی الگوریتم شب و کمی هم روی دوربین زوم کار کنه… در باقی موارد زور خفه کردن رقبا رو داشته تا اینجا…

عجب!
کسی‌نگفت داینامیک رنجش مشکل داره
میگن توی حالت auto hdr مشکل داره بهتره دائما hdr فعال باشه
راستی منی که با همه گوشیای پرچمدار کار کردم خدمتت عارض شم همشون یکی دو درجه از چشم انسان اکسپوژر کمتری اعمال میکنن حتی اس۲۱التراش چون داینامیک رنج محدودشون باعث اور اکسپوز شدن تصویر نشه
کی به شما گفته چند درجه اکسپوژر کمتر از عکسای نرمال بقیه گوشیا ( که اونام تو اکسپوژر کمتر از چشم انسان هستن ) به معنی عکسای حرفه ایه؟ 😂

فقط برام سواله پارسال وقتی اس۲۰الترا اکسپوژر چند درجه پایین تر از رقباش داشت چرا اونجا ایراد بود و مسخرش میکردن
حتی dxo ( همین جواد خیابانی خودمون ) اینو ایراد حساب کرد
ولی وقتی رسید به گوشی مورد علاقتون حالا میشه اکسپوژر حرفه ای؟!

راجب بخش اول اتفاقاً gsmarena رو اتو هم تست کرد و مشکلی نبود…
“خدمتت عارض شم همشون یکی دو درجه از چشم انسان اکسپوژر کمتری اعمال میکنن”
راجب این بخش دیگه از سر لج گفتن اینکه ماست سیاهه بود… همه میدونن و کاملا مشهوده که دوربین های موبایلی برای اینکه جزئیات چشم انسان رو نمیدن همیشه یک تا دو درجه اکسپوژر روشن‌تری در سایه ها دارن که بتونن از سایه ها جزئیات بگیرن…
” کی به شما گفته چند درجه اکسپوژر کمتر از عکسای نرمال بقیه گوشیا ( که اونام تو اکسپوژر کمتر از چشم انسان هستن ) به معنی عکسای حرفه ایه؟”
خودم عکاسم عزیز… و ضمنا قبل از تخریب لااقل بررسی‌ای که ازش حرف زدم رو کامل بخون بعد بیا سایت… انقدر که هرکسی گفت سامسونگ 19ئه انداختیدش سطل آشغال بدون اینکه ببینید جی گفته، اینطوری شده ها… حتی بررسی رو کامل نخوندی که ببینی چی نوشته…
هفته اول معرفی افشاگری که ازش مینویسم همین موضوع رو گفت… بعد درز اولین عکس ها هم خودم این موضوع رو متوجه شدم اما صبر کردم که نتایج بیشتری بیاد… تو تست های یوتیوب هم همین موضوع رو دیدم ولی چون راجبش حرفی نزدن گفتم شاید اینطور به نظر رسیده برام اما وقتی gsmarena هم عیناً دیگه نوشته باید پذیرفت… برو کامل بخون بررسی رو…
“فقط برام سواله پارسال وقتی اس۲۰الترا اکسپوژر چند درجه پایین تر از رقباش داشت چرا اونجا ایراد بود و مسخرش میکردن”
خودت میگی مسخرش “میکردن”… اونوقت من باید جوابگو باشم؟! با خودت درگیریا… 😅🤦‍♂️
اما حالا که گفتی باید بگم انقدر که عادت کردید که هر کی یه تعریف از بقیه یا یه ایراد از سامسونگ گرفت دیگه چشما رو ببندید و مهملات ببافید، عزیز کامل نخوندی… پایین آوردن اکسپوژر که هنر نیست دست داشته باشه… به لطف اون سنسور بزرگی که رو این گوشی سواره شیائومی تونسته دیافراگم رو متفاوت تر از بقیه بگیره و ترسی از کاهش نور و جزئیات نداشته باشه و این بهش رنگ های خیلی طبیعی داده به همراه دامنه داینامیکی طبیعی… ترکیب این موضوعات بوده که gsmarena اون جمله رو نوشته و منم بهش رسیدم… پس نمیشه از من ایراد بگیری و بگی gsmarena درست گفته… یا هر دو اشتباه میکنیم و شما درست میگی و یا ما درست میگیم و شما باز نفهمیدی چی به چیه…
S20 Ultra از همه این موضوعات اکسپوژر کمش رو داشت که اگر اون پلک تعصب رو باز کنی خودم تو یه متن دوبار تکرار کردم، که اکسپوژر کمتر صرفاً اگر بخواد مورد بررسی باشه یه ایراده… کجا؟ اینجا:
“عیناً از اولین عکسی که از این گوشی درز کرد گفتم راه داره یک تا دو درجه اکسپوژر همه عکس ها زیاد شه و دقیقاً gsmarena هم همینو عیناً گفت…”
“که البته پاشنه آشیل روزش هم همونطور که گفتم همین یک یا دو درجه کمتر بودن اکسپوژر نسبت به تمام اسمارت‌فون های رقیبه که عادت کردیم به عکساشون…”
“اگر راه داره یه راه انتخابی بین اکسپوژر حرفه‌ای و چیزی که عموماً در گوشی ها دیدیم که همیشه از چشم انسان یک یا دو درجه روشنتر و پرطرفدارتر هستند داشته باشه…”
ماشالله به تعصبت پسر… تقریباً تا مرز کوری رفتی وقتی سه جا تکرار کردم و خودتو زدی به ندیدن! …
اما ترکیب این اکسپوژر کمتر که معمولا تو عمسای حرفه‌ای سراغ داریم و اون دانمه طبیعی رنگ و اون تعادل، تماماً این سه موضوع باعث شده چندین منبع این جمله رو بعد بررسی این گوشی بگن…
“ولی وقتی رسید به گوشی مورد علاقتون حالا میشه اکسپوژر حرفه ای؟!”
جواب دادم این بخش رو… اکسپوژر+تناژ رنگی که انتخاب کرده
بحثی با کسی نیست چون از چهار منبع مختلف دیگه بررسی رو دیدم… خداروشکر برخلافِ بعضی دوستان که در تخریب تحمل صبر کردن ندارن من در تعریف و انتقاد انقدر صبر کردم که چهار منبع مختلف بنویسن راجبش و جمعبندی کردم و با خودم تکلیفم مشخصه و اومدم نوشتم…
حالا خوبه از سامسونگ ایراد خاصی نگفتم و بلکه گفتم پا به پای mi 11u هست… وگرنه یک منبع یوتیوبی و dxo و gsmarena همگی رو بهتر بودن mi 11u اتفاق نظر داشتن… در حالی که s21u فقط یوتیوب رو برای دفاع از خودش و اونم فقط یه سری کانال رو که اوایل که شیائومی معروف شده بود با تصور آشغال بودن بررسی نمیکردنش! رو داشته!… همونایی که تا تونستن تخریب کردن و به محض اینکه بررسی گوشی‌ای مثل می میکس marques brownlee رو معروف کرد و دومین ویدئو پربازدید کل سالش شد و دیدن اوضاع بدجور خیطه شروع کردن از همین برند بررسی گذاشتن… خب سه منبع از سه جای مختلف از جمله همون یوتیوبی که تنها نخ سیگار باقی‌موندتونه، کلفتیش خیلی به سیگار برگ نزدیک تره تا بهمن دودویی که دست گرفتی داداش… هرچی ما رعایت میکنیم شما پررو تر میشید…😂🤦‍♂️
انقدر از حرفم چون جمعبندی چهار منبع مختلفه اطمینان دارم که بیشتر از این صرف معلوم‌الحال ها نکنم… به قول مهدی وقتشه یکم بیشتر به زندگیم برسم… اما بخاطر ارزش حضور همه آدما در سایت جواب اگر دادی میخونم…
✖️

“راجب این بخش دیگه از سر لج گفتن اینکه ماست سیاهه بود… همه میدونن و کاملا مشهوده که دوربین های موبایلی برای اینکه جزئیات چشم انسان رو نمیدن همیشه یک تا دو درجه اکسپوژر روشن‌تری در سایه ها دارن که بتونن از سایه ها جزئیات بگیرن…”

به عنوان یه عکاس و کسی که عاشق عکاسیه
برای این بخش از حرفت هیچ حرفی ندارم بزنم
چون والا چشم من که سایه های بیشتری تشخیص میده از موبایلا! شاید باید یه چشم پزشکی برم!

فقط چون نور رو کاهش داده شده طبیعی یا من بد برداشت کردم؟ منکه میدونم چونکه برند محبوبته این حرفارو گفتی
وگرنه چه اس۲۰ الترا چه می۱۱ الترا وقتی اکسپوژر پایین میگیرن یعنی ایراده و‌اصلا هم طبیعی‌نیست چه رنگاش درست باشن چه نباشن طبیعی طبق استانداردای عکاسی حساب نمیشه عزیزم
از شما که تجربه عکاسی داری این حرف بعید بود!

جی اس ام همون سایتی نبود یه موبایل میان رده تو کراپ عکسا جزییات بیشتری داشت؟!
البته من خودم کسی نیستم بخام این سایتو زیر سوال ببرم ولی ریویو های به مراتب معتبر تر و دقیق ترم سرتاسر اینترنت هست

“حالی که s21u فقط یوتیوب رو برای دفاع از خودش و اونم فقط یه سری کانال رو که اوایل که شیائومی معروف شده بود با تصور آشغال بودن بررسی نمیکردنش!”
اها پس سوپر سف و مسترهوزدباس و دنی شدن نا معتبر
یا سایتی مثل ورج نمیشه برات ازش رفرنس اورد!
والا هر منبعی دیدم تو بدترین حالت گفته اینا در یک سطح هستن
حالا میرم یه گشتی میزنم شاید اون منبعتو پیدا کردم
اها راستی
همین مارکز هم میدونستی عکاسی ایفون ۱۲ پرو رو ترجیح داد به می۱۱ الترا؟
چون شبا خیلی‌ تینت سبز داشتن و اکثرا خیلی اکسپوژر زیاد به عکسا میدادن ( لابد اینم به خاطر طبیعی انداختنشه! )
پس با یه نتیجه گیری ساده میشه گفت گوشی سال پیش اپلو با گوشی صدر dxo ترجیح میده
پس باید قبول کنی گوشی برند محبوبت چنگی‌به دل نمیزنه تو دوربین
یا این منابع هم رد کنی

من هروقت تونستم جواد خیابونی و محاسباتشو درک کنم اونجاس که میتونم بررسی تخصصی dxo و این سایتایی که شما چینی فنا میشناسین درک کنم!

نمیدونم چرا جوابتو دادم چون شاید امید دارم آدم منطقی‌باشی

m.b

خوندم… مرسی…

korlak

لطفا تست های باطری phonearena رو هم تو سایت قرار بدین

AL1K1NG

جالبه اس۲۱ الترا و وان پلاس ۹ پرو پنل ltpo دارن و می۱۱اولترا خیر!!!
بالاخره وان پلاس از یکی پنل رو خریده چرا شیا نتونسته خدا میدونه🤦‍♂️
خساست بخرج داده دیگه حتما وگرنه برا پادشاه اندروید بهترین دیسپلی رو باید میزاشت دیگه😏

Milad7

والا عملکردش خیلی خوب و پرفکت نیست.ولی در حد قابل قبولی هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️