حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تهدید اپل به افشای اطلاعات محرمانه در مقابل باج ۵۰ میلیون دلاری

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

اپل در حال حاضر با تهدید جدی تقاضای باج از یک باند معروف که نام خود را در محافل دارک وب، “REvil” اعلام کرده، روبرو شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، در صورت پرداخت نشدن ۵۰ میلیون دلار به این گروه، آن ها اطلاعات محرمانه و مهمی از برنامه های آتی اپل را به طور عمومی منتشر خواهند کرد.

تهدید جدی اپل به پرداخت باج

به نقل از gizchina، پس از اینکه Quanta، شرکت تایوانی که به عنوان یکی از تأمین کنندگان محصولات اپل فعالیت می کند، پذیرفت که با نقض داده در یکی از سرور های خود روبرو شده، تمرکز به اپل معطوف شده است؛ چراکه اطلاعات درز شده از این سرویس ها بسیار مهم هستند و طرح کلی از محصولات آتی این کمپانی را نمایان می کنند. اسناد لو رفته که اکنون تحت کنترل REvil قرار دارد، نمودار های شماتیک محصولات جدید اپل می باشد. این گروه تاکنون جزئیاتی را ارائه داده که در دسترس داشتن این اطلاعات را توسط آنان اثبات می کند، همچنین ادعا می کند که در صورت تأمین نشدن مطالبات خود تا تاریخ یکم ماه مه، اسناد طبقه بندی شده بیشتری از اپل را به صورت عمومی منتشر خواهد کرد.

تقاضای 50 میلیون دلاری این گروه بابت اسنادیست که ظاهراً شامل مجموعه ای کامل از نقشه های مهندسی شده ساخت اپل می باشد. البته فرض می شود که به غیر از اپل، شرکت های دیگری نیز، درگیر این موضوع شده اند. با این حال، احتمالا دست شرکت مستقر در کوپرتینو بیش از سایرین درگیر این افشا است. گروه REvil که بازار بدنام داده های دارک وب به نام Happy Blog را اداره می کند، داده های Quanta را در سایت خود قرار داده و از این شرکت می خواهد تا برای داده های خود مبلغی بالغ بر 50 میلیون دلار باج پرداخت کنند. البته کوانتا تاکنون از پرداخت این مبلغ خودداری کرده است. پس از آن، REvil مستقیما اپل را تهدید کرده که در صورت پرداخت نشدن این باج، داده های تجاری حساس تری را منتشر می کند.

تهدید اپل و اطلاعات مک بوک جدید

تهدید اپل و اطلاعات مک بوک جدید

REvil اضافه کرده است که اسناد داخلی متعلق به بانک هندی Acer و همچنین شماری از جزئیات آیمک را نیز در اختیار دارد. این موارد شامل دستورالعمل پرداخت شرکت و اسناد تجاری است که به ظاهر اطلاعات بانکی این شرکت را نشان می دهد. با این حال، حجم اطلاعات مربوط به این بانک، در مقایسه با اسناد کونتا و به طور دقیق تر، اپل، ناچیز است.

مدتی قبل از آخرین رویداد اپل به نام Spring Loaded، گروه REvil طرح های شماتیکی iMac 2021 جدید را ارسال کرده بود که این قضیه واقعی بودن ادعای آنان را اثبات می کند. اسناد داخلی بیشتری نیز در مورد طراحی مک بوک های آینده به همراه پورت های جدید، در دست این گروه می باشد. این مورد، جدیدترین محصول اپل است که تاکنون اطلاعاتی از آن فاش نشده بود. به طور کلی، اپل شرکتی است که تمایل فراوانی به حفظ اسناد داخلی خود دارد، با اینکه در نهایت، هستند محصولاتی از این شرکت که اطلاعاتی جزئی از آنان لو می رود. با این حال، اسناد فاش شده جدید ممکن است یکی از بزرگترین اطلاعات لو رفته طی چند سال اخیر اپل باشد.

نظر شما راجع به تهدید اپل به پرداخت باج در ازای افشا نشدن اطلاعات حیاتی آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

نترس اپل خودش ی پا باج گیره 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی