حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محبوبیت پایین آیفون ۱۲ مینی اپل در میان سایر آیفون ها

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

این اولین بار نیست که از محبوبیت پایین آیفون ۱۲ مینی اپل برای شما می گوییم، ولی خب با توجه به آپدیت دوره ای آمار فروش گوشی ها، لازم است هر چند وقت یکبار این مورد را با هم تجدید بررسی کنیم. پیش از این، از احتمال توقف تولید این گوشی اپل گفته بودیم. با این حال، احتمال دارد اپل در آینده یک گوشی 6.7 اینچی ارزان قیمت را جایگزین آن کند که به طور غیر مستقیم جانشین آیفون 8 پلاس خواهد بود.

محبوبیت پایین آیفون ۱۲ مینی

البته این تیتر ممکن است کمی ابهام برانگیز باشد، حداقل برای نامی مثل آیفون که در بدترین حالت باز هم از خیلی از رقبای خود عملکرد بهتری دارد. هر چه باشد، آیفون 12 مینی همچنان یکی از پرفروش ترین تلفن های هوشمند در جهان است. اما داده های جدید در ایالات متحده تا حدودی وضعیت را روشن می کند.

به نقل از phonearena، موسسه Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) گزارش می دهد که چهار مدل آیفون ۱۲ اپل، ۶۴ درصد از کل فروش آیفون ایالات متحده را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تشکیل داده اند. با وجود این گزارش که اخیرا نیز منتشر شده است، هیچ یک از آن ها نتوانستند تاج محبوب ترین مدل را روی سر خود بگذارند. در عوض، این عنوان به گوشی ۵۹۹ دلاری اپل یعنی آیفون ۱۱ تعلق گرفته که اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و ۲۴ درصد از فروش آیفون را به خود اختصاص داده است.

محبوبیت پایین آیفون ۱۲ مینی

محبوبیت پایین آیفون ۱۲ مینی

آیفون XR اپل فروش آیفون 12 مینی را پشت سر می گذارد

در انتهای لیست فروش، جدیدترین دستگاه جمع و جور اپل قرار گرفته است. سهم آیفون ۱۲ مینی، هم توسط آیفون SE و هم آیفون XR تصاحب شده است که البته هر دو از مینی ارزان تر هستند.

در این گزارش، سهم دقیق فروش ذکر نشده است، اما نمودار همراه آن نشان می دهد که آیفون ۱۲ مینی اپل کمتر از ۵ درصد از خریدها را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، به نظر می رسد آیفون SE و آیفون XR به ترتیب ۷ و ۹ درصد مشتریان را به سمت خود جذب کرده اند.

در مورد آیفون های باقی مانده نیز، CIRP خاطر نشان می کند که تقاضا برای آیفون 12، 12 پرو و 12 پرو مکس حداکثر 20 درصد از فروش آیفون در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED و اپل A14 رسما معرفی شد

مشتریان به وضوح آیفون های بزرگتر را ترجیح می دهند

یکی دیگر از نتیجه گیری ها از آخرین نظرسنجی CIRP این است که امروزه، مردم به وضوح طرفدار آیفون های بزرگتر هستند، علی رغم اینکه شرکت اپل هوای مشتریانی که به دنبال دستگاه های جمع و جورتر هستند را، حداقل نسبت به سایر تولیدکنندگان، دارد.

البته همه این آمار در مجموع خبر خوبی برای حاشیه سود اپل است. میانگین قیمت آیفون در ایالات متحده از ۷۹۵ دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۰ به ۸۴۷ دلار در دوره مشابه ۲۰۲۱ افزایش یافته است، هرچند که این مقدار کمی کمتر از ۸۷۳ دلاری است که اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ ثبت کرد.

با این وجود، کمبود تقاضای آشکار برای دستگاه های جمع و جورتر، مانع برنامه های کوتاه مدت اپل نمی شود. چندین گزارش ادعا می کنند که این شرکت همچنان قصد دارد آیفون 13 مینی را در پاییز به بازار عرضه کند.

پرداخت جریمه اپل به سامسونگ به علت فروش ضعیف آیفون ۱۲ مینی

نظر شما راجع به محبوبیت پایین آیفون ۱۲ مینی اپل چیست؟ به نظر می رسد تنها عامل این میزان محبوبیت،‌ ابعاد ریز و نمایشگر کوچک آن می باشد وگرنه از لحاظ مشخصات داخلی، دقیقا مشابه برادر بزرگتر خود است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

والا من خودم هم با گوشی کامپک حال نمیکنم. اصلا با صفحه نمایش زیر 6 اینچ کنار نمیام به هیچ وجه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی