حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO 7 جایزه طراحی Red Dot را دریافت کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | IQOO، اخبار رسمی شرکت‌ها

تنها چند روز از شروع سال جاری میلادی گذشته بود که کمپانی زیر مجموعه ویوو، iQOO، از گوشی پرچمدار iQOO 7 رونمایی کرد. این گوشی علاوه بر دارا بودن مشخصات سخت افزاری عالی، از طراحی منحصر به فرد خصوصا در پنل پشتی بهره می برد. طبق روال هر سال، رد دات به عنوان معتبرترین مرجع بین المللی در حوزه طراحی صنعتی، به شماری از محصولات الکترونیکی جوایزی را اهدا می کند. حال امسال، گوشی iQOO 7 در زمینه طراحی محصول، برنده جایزه Red Dot 2021 شده است.

جایزه طراحی Red Dot

به نقل از gizchina، طراحی گوشی iQOO 7 در مقایسه با دیگر تلفن های هوشمند ساخته شده از پلاستیک، شیشه و یا چرم، برجسته تر است. طبق گفته انجمن Red Dot، طراحی این گوشی، مفهموم “سرعت” را در ذهن تداعی می کند. تیم iQOO نیز از دیدن ثمره تلاش هایشان به سبب دریافت چنین جایزه ای بسیار خشنود هستند. آن ها همچنین بیان می کنند که طراحی iQOO 7 با در نظر گرفتن سلیقه کاربران ساخته شده و این خبر خوبیست چرا که تلاش آنان برای ارتقا تجربه کاربران، به رسمیت شناخته شده است.

iQOO 7 با هدف عدم خستگی در زمان انجام بازی های موبایل و همچنین ممانعت از آسیب دیدن آن به هنگام سقوط احتمالی از دست کاربر طراحی شده است. در فریم میانی دستگاه، از آلومینیوم بکار رفته در صنایع دریایی استفاده شده است که می تواند در برابر تعریق دستان کاربر مقاومت کند. این فریم همچنین با دقت زیاد طراحی شده تا بهترین ارگونومی ممکن را ارائه دهد. این تلفن هوشمند همچنین دارای شیشه مات مقاوم در پشت خود است که رد اثر انگشت را به جای نمی گذارد.

IQOO 7 برنده جایزه طراحی Red Dot

IQOO 7 برنده جایزه طراحی Red Dot

مشخصات اصلی iQOO 7

iQOO 7 از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با وضوح ۱۸۰۰x۲۴۰۰ پیکسل و پشتیبانی از +HDR10 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می برد. این صفحه دارای یک سوراخ نمایشگر در قسمت بالا و میانی خود است که میزبان یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی می باشد. در زیر نمایشگر آن، یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ تعبیه شده که به شما از جهت اجرای روان تمامی برنامه ها و بازی های حال حاضر اطمینان کامل می دهد. همچنین نسخه های مختلف این گوشی شامل 8 و 12 گیگابایت رم می باشند که در حالت پایه همراه با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و تا 256 گیگابایت حافظه نیز در صورت نیاز در دسترس می باشد.

گوشی iQOO 7 با Snapdragon 888 و اندروید ۱۱ رسما معرفی شد

در پنل پشتی این گوشی شاهد یک منطقه جزیره ای مربع شکل هستیم که سیستم دوربین سه گانه در آنجا قرار دارد. این ترکیب شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 13 مگاپیکسلی و یک ماژول فوق عریض 13 مگاپیکسلی می باشد. این تلفن همچنین از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که صادقانه می گوییم برای یک گوشی امروزی و با توجه به مشخصات آن واقعا کم است؛ اما خوشبختانه با پشتیبانی از شارژ سریع 120 وات، این کمبود تا حدودی جبران شده است. iQOO 7 همچنین پوسته اختصاصی ویوو یعنی OriginOS را که مبتنی بر اندروید ۱۱ می باشد،‌ اجرا می کند که برخی از ویژگی های مفید مانند موتور مجازی رم را دارا می باشد.

قیمت و دسترسی iQOO 7

متأسفانه، این گوشی هوشمند موردی است که فقط مشتریان چینی می توانند آن را تجربه کنند. به هر حال، iQOO 7 در ژانویه معرفی شده اما تاکنون و بعد از گذشت سه ماه، هنوز در بازار های جهانی عرضه نشده است. البته iQOO وعده داده “به زودی محصولات محلی این شرکت برای مصرف کنندگان سایر نقاط جهان نیز عرضه خواهد شد“. در اینجا کمی ابهام وجود دارد چرا که منظور دقیق آن ها از “محصولات محلی” واضح نیست! به هر حال، بعید به نظر می رسد این گوشی در خارج از چین فروش خوبی را تجربه کند.

البته یک استثنا وجود دارد؛ چرا که مشتریان هندی نیز می توانند از تاریخ 26 آوریل این گوشی را در کشور خود خریداری کنند. iQOO 7 با همکاری کمپانی خودروساز لوکس BMW ساخته شده و قیمت آن در حدود ۴۴۰ یورو (۵۳۰ دلار) می باشد.

طرح مفهومی ویوو IFEA با دوربین ماژولار جایزه طراحی Red Dot Design را دریافت کرد

در نهایت نظر شما راجع به برنده این دوره از جایزه طراحی Red Dot چیست؟ آیا طراحی این دستگاه به واقع کمیاب (حداقل در کشور خودمان)، مورد قبول شما است یا خیر؟ دیدگاه شما راجع به این موضوع که این جایزه به گوشی ای تعلق گرفته که حتی در سطح بین المللی نیز در دسترس نمی باشد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به جز ظرفیت پایین باتریش که اگر فاکتور بگیریم دیگه معرکه اس با این قیمت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی