حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدول فروش موبایل در فصل اول ٢٠٢١: سامسونگ در صدر

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اسمارت‌فون، سامسونگ

به دلیل شروع شیوع کرونا ویروس، سال ٢٠٢٠ یکی از بدترین سال‌ها برای اقتصاد تمام جهان بود؛ اما جدول فروش موبایل در فصل اول ٢٠٢١ نشان می‌دهد که شرکت‌ها در حال برگشت روی دور هستند!

تحلیل میزان فروش موبایل در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی

جدول فروش گوشی در فصل اول سال ٢٠٢١

جدول فروش موبایل در فصل اول سال ٢٠٢١

به گزارش RealmiCentral، بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط Strategy Analytics، فروش کلی گوشی‌ها در فصل اول سال ٢٠٢١ معادل ٣۴٠ میلیون واحد است؛ ٢۴ درصد بیشتر از فروش ٢٧۵ میلیون واحدی در مدت مشابه سال گذشته که رشد بسیار خوبی محسوب می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت میزان فروش موبایل در فصل اول سال ٢٠٢١، بیشتر از میزان موبایل فروخته شده در فصل اول سه سال اخیر است.

سرپرست ارشد این مؤسسه می‌گوید:”به دلیل موفقیت فروش گوشی‌های 5G در بازار چین و تنوع قیمتی آن‌ها، این اتفاق رخ داده است. در چارک اول ٢٠٢١، بازار موبایل چین با رشد ٣۵ درصدی نسبت به سال گذشته، سهم ٩۴ میلیون واحدی در این جدول دارد. همچنین ۵ برند برتر این جدول، ٧۶ درصد از سهم فروش جهانی را تصاحب کرده‌اند که ۵ درصد از میزان سال گذشته بیشتر است. همچنان محدودیت در تولید تراشه‌ها و تحریم شدن برخی از برندها، تأثیر خودش را در میزان تولید و فروش گوشی‌های هوشمند نذاشته است؛ اما اگر چاره اندیشی نشود، به زودی شاهد تأثیر‌گذاری مورد توجه این مسائل روی فروش جهانی موبایل خواهیم بود. اما این نگرانی بیشتر شامل حال برندهای کم فروش‌تر و کوچک‌تر می‌شود.”

مدیر اجرایی این مؤسسه نیز افزود:”سامسونگ همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده موبایل با فروش ٧٧ میلیون نسخه‌ای در این چارک تلقی می‌شود که ٣٢ درصد بیشتر از فروش ۵٨ میلیونی فصل اول ٢٠٢٠ این شرکت است. اپل هم با فروش ۵٧ میلیون عددی آیفون‌های خود، توانست رتبه دوم را با تصاحب ١٧ درصد از سهم کل بازار، از آن خود کند؛ فروشی که نسبت به سال گذشته، دچار رشد فوق‌العاده ۴۴ درصدی شده است! گویا بازار جهانی در حال تکان خوردن و حرکت به سمت جلو است.”

در انتها، تحلیلگر ارشد Strategy Analytics گفت:”شیائومی رتبه سوم را با فروش ۴٩ میلیونی، برای دو فصل متوالی کسب کرده است؛ سهم فروشی که معادل ١۵ درصد است و فروشی که رشد ٨٠ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. اوپو (با احتساب فروش ریلمی و وانپلاس) توانست به سهم ١١ درصدی و فروش ٣٨ میلیونی دست پیدا کند و ویوو (با احتساب iQOO) نیز با بیشترین رشد نسبت به سال گذشته مواجه شده است؛ به طوری که این برند با کسب فروش ۳٧ میلیونی، توانسته است رکورد بیشترین رشد را با ٨۵ درصد پیشرفت نسبت به سال گذشته‌اش بشکند.”

این بود صحبت‌های کارکنان مؤسسه آماری Strategy Analytics؛ اما سؤالی بزرگ مطرح می‌شود: هوآوی کجاست؟

گویا با شدت گرفتن کمبود قطعات و سختی‌هایی که سد راه هوآوی هستند، این برند نتوانسته رشد مثبتی داشته باشد و به همین منوال، اثری از هوآوی در بین ۵ برند برتر نمی‌توان مشاهده کرد و باید آن را در دسته Others قرار داد!

گویا غول تضعیف شده چینی، پس از شکست دادن سامسونگ در جدول فروش ماهانه، نتوانست در نقطه اوجش بایستد و با سقوطی باورنکردنی، بیش از ۴ پله سقوط در جدول فروش جهانی را تجربه کرده است.

هواوی پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان شد و سامسونگ را پشت سر گذاشت

نظرتان در مورد این جدول فروش چیست؟ به نظر شما چه دلایلی در فروش برندها مؤثر بوده‌اند؟ فکر می‌کنید چه اتفاقی برای این بازار در آینده رخ دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

سامسونگ با سری اس ۲۱ رسما ترکوند.دمش گرم.منتظر اس ۲۲ هستم از الان😍

iTroll 2nd Gen

این رنگش تو این عکس چقدر خوشگله ( آیفون رو میگم )
فقط کاش ۱۹:۹ نبود نسبت صفحه نمایش 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️