حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم به کدام فروشگاه‌ها اعتماد کنیم؟ 8 نکته طلایی

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه با توجه به شرایط ویژه‌ی اقتصادی و ارزی در کشور، خرید محصولات و وسایل الکترونیکی ممتازِ وارداتی به امری دشوار مبدل شده که تنها اقشار پردرآمد جامعه توان آن را دارند. به همین علت بازار محصولات الکترونیکیِ دست دوم و استوک بیش از پیش رونق گرفته و افراد بیشتر و بیشتری به دنبال تهیه مایحتاج خود با بالاترین کیفیت و کمترین قیمتِ ممکن از طریق خرید محصولات استوک هستند.

یکی از مشکلات اصلی در این زمینه بی‌اعتمادی و نگرانی افراد نسبت به انتخاب فروشگاه معتبر و قابل اطمینان به شمار می‌رود که حتی از انتخاب محصول هم مهم‌تر است. در اینجا به ارائه‌ی 8 راهکار و نکته‌ی مفید و کاربردی برای اعتبارسنجی فروشگاه‌های اینترنتی می‌پردازیم و در پایان فروشگاهی واجد شرایط را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. وبسایت معتبر و نماد اعتماد

شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای اعتماد یا عدم اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) است. به محض آشنایی با هر فروشگاه لپ تاپ استوک به دنبال یافتن نماد اعتماد الکترونیکی در سایت‌شان (معمولاً قسمت پایین سایت) باشید. روی نماد کلیک کنید و مطمئن شوید نشانی دامنه‌ی اینترنتی فروشگاه با نشانی درج‌شده در وبگاه  trustseal.enamad.ir مطابقت داشته باشد و همچنین منقضی نشده باشد. همچنین در این صفحه می‌توانید از سابقه‌ی فعالیت و تعداد شکایات، نشانی فیزیکی فروشگاه و مجوزهای تاییدشده را مشاهده کنید.

  1. ضمانت‌نامه‌ی ممهور معتبر

اگرچه ارائه ضمانت‌نامه‌ی معتبر و واقعی برای تمام محصولات الکترونیکی امری حیاتی‌ست اما این مسئله در مورد کالاهای کارکرده یا استوک به بالاترین اهمیتِ ممکن می‌رسد. چطور می‌توان بدون دریافت ضمانتِ کتبیِ معتبر از خرید یک محصول کارکرده مطمئن باشیم؟ متأسفانه این مسئله در غریب به اتفاق تمام فروشندگان محصولات غیرآکبند رعایت نمی‌شود و دلیل آن نیز مشخص است: ارائه‌ی چنین ضمانت‌نامه‌ای برای فروشنده مسئولیت و تعهد دوچندان ایجاد خواهد کرد. متأسفانه اکثر فروشندگان به بیان لفظیِ «مهلت تست یا گارانتی» کفایت می‌کنند که نه وجاهت قانونی دارد و نه باعث از بین رفتن تردید مشتریان خواهد بود.

  1. فروش حضوری و نشانی معتبر

برای خرید محصولات کاملاً نو و به‌اصطلاح آکبند، شاید می‌توان به بررسی نماد اعتماد کفایت کرد. اما محصولات کارکرده یا غیرپلمپ چطور؟ از آنجا که ماهیت محصولات غیرپلمپ و میزان حساسیت ما به سلامت و اعتبارشان متفاوت است، طبیعتاً خرید و فروش‌شان نیز با محصولات پلمپ تفاوت دارد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت فروشگاهِ این نوع محصولات هم دقیقاً مشابه با سایر فروشگاه‌های اینترنتی باشد. این فروشگاه‌ها برای جلب اطمینانِ مشتریان خود قاعدتاً باید بتوانند شرایط پذیرش حضوری خریداران (نه صرفاً اعلام نشانی خود) را نیز داشته باشند. این فروشگاه‌ها به‌واسطه‌ی این کار، درواقع به صورت تلویحی این مسئله را به مشتریان خود منتقل می‌کنند که: «از سلامت محصول‌تان نگران نباشید! هر مشکلی پیش آمد، می‌دانید که کجا پیدای‌مان کنید!». اما اگر فروشگاهی فروش حضوری نداشته باشد مسلماً شک‌برانگیز است.

  1. اعلام شفاف و به‌روز قیمت‌ها و به‌روز نگه داشتن موجودی فروشگاه

حتماً بارها برای شما پیش آمده که از دیدن عبارت «برای قیمت تماس بگیرید» یا «قیمت: تماس/دایرکت» حسابی کفرتان درآمده! حق هم دارید! از آن بدتر زمانی‌ست که به صورت اینترنتی ثبت سفارش می‌کنید اما بعد از چند ساعت با تماس تلفنی فروشنده متوجه می‌شوید که «محصولاتی که خریده‌اید موجود نیستند» و یا «قیمت‌شان تغییر داشته»؛ یعنی یا سفارش را لغو می‌کنند (و وارد چالشِ برگشت دیرهنگام مبلغ می‌شوید) یا مبلغ بیشتری طلب می‌کنند. طبیعتاً زمانی رغبت ما به خرید بیشتر است که قیمت‌ها و موجودی فروشگاه همیشه به‌روز باشد. برای مثال، در فروشگاه پاساریا، همانطور که در صفحه نخست سایت هم مشخص است، در تمام مدت شبانه‌روز قیمت‌ها و موجودی به‌روز است و از این حیث مزیت بزرگی به سایر فروشگاه‌ها پیدا کرده.

  1. قیمت‌های منصفانه و حساب‌شده

هر محصول متداول و پراستفاده‌ای در دنیا ارزش نسبتاً مشخصی دارد؛ برای مثال یک مدلِ به‌خصوصِ لپتاپ یا گوشی 800 دلار یا مثلاً 2900 درهم ارزش دارد که معادل ریالی آن بدون هزینه‌های واردات و یا سود فروشنده، برای مثال، 10 میلیون تومان است. حالا اگر فروشنده‌ای چنین محصولی را، 15 میلیون تومان عرضه کند احتمالاً بهتر است کلاه‌تان را سفت بچسبید و از چند فرسخی آن دور شوید! برای ارزیابی قیمت چنین محصولاتی می‌توانید قیمت روز محصول را بر حسب یکی از ارزهای روز مثل دلار، از طریق سایت شرکت تولیدکننده و یا سایت‌های فروشگاهی معتبر خارجی مثل آمازون یا والمارت پیدا کنید، اما همیشه هزینه‌های واردات و سود واردکننده را نیز در نظر بگیرید.

  1. ارائه فاکتور خرید معتبر و دقیق

اگرچه شاید این مسئله هنگام خرید محصولات نو کاربرد خاصی نداشته باشد اما محصولات استوک، خصوصاً گوشی موبایل، ماجرای دیگری دارند. زمانی که تصمیم به خرید چنین محصولاتی بگیرید، باید از مسروقه نبودن محصول اطمینان حاصل کنید. همچنین علاوه بر ضمانت‌نامه‌ی کتبی، که در بالا بدان اشاره شد، دریافت فاکتورِ خریدِ معتبر و واجدِ شرایط وجاهت قانونی دارد و اعتبار بیشتری به خرید شما می‌دهد. مسلماً فاکتورهای خریدی که هیچ نام و نشانی از فروشنده‌ی در آن‌ها مندرج نیست هیچ فایده‌ای برای ما ندارند.

  1. استفاده از تصاویر واقعی و امکان ارائه فیلم و تصویر واقعی

اگر فروشگاهی محصولات غیرپلمپ و کاکرده را عرضه کند اما تصاویری که در وبسایت بارگذاری کرده تصاویر اینترنتی و غیرواقعی باشند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ خریدار، بی‌اطلاع از این مسئله و تحت تأثیر جاذبه‌ی تصاویر اینترنتی اقدام به ثبت سفارش می‌کند. اما همه خوب می‌دانیم محصولی که دریافت خواهد کرد، به احتمال خیلی زیاد، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. صرف نظر از بروز این اتفاق، در صورتی که مشتری متوجه غیرواقعی بودن تصاویر شود، روند دریافت تصاویر واقعی محصول از فروشنده در اکثر مواقع بسیار سخت و زمان‌گیر یا غیرممکن خواهد بود. گاهی صرفاً برای دریافت یک عکس ساده باید چند روز منتظر بمانید. احتمالاً هم اصلا قید دریافت فیلم واقعی از محصول را هم بزنید!

  1. ارسال سریع، دقیق، ارزان و بیمه‌شده

شاید چنین مسئله‌ای خیلی ساده و بدیهی به نظر برسد که زمانی که شما سفارش خود را ثبت می‌کنید ارسال کالای شما بدون اتلاف وقت و بدون ایجاد نگرانی برای شما انجام شود، حال آنکه چنین نیست! بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی فرایند آماده‌سازی و ارسال محصولات را بسیار زمان‌بر و پردردسر می‌کنند. گاهی محصولات اشتباهی ارسال می‌شوند و با مشخصات ارائه‌شده توسط فروشگاه مغایرت دارند. گاهی این ارسال بدون بیمه و با هزینه اضافی و ناموجه انجام می‌شود. حتماً پیش از ثبت سفارش از فروشنده در مورد فرایند ارسال سوال کنید.

یک پیشنهاد واجد شرایط برای خرید لپ تاپ استوک

در صورتی که قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید، می‌توانیم با توجه به این 8 نکته، فروشگاه پاساریا را معرفی کنیم. فروشگاه پاساریا به عنوان یکی از مراجع اصلی و معتبر عرضه‌ی لپتاپ در ایران، در کنار عرضه‌ی لپ تاپ نو و آکبند، عمده‌ی فعالیت خود را متمرکز بر عرضه‌ی لپ تاپ استوک و اپن باکس وارداتی کرده است.

برخورداری از نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ساماندهی، ارائه‌ی ضمانت‌نامه‌ی مهرشده و فاکتور خرید معتبر، حضور پررنگ و پویا در شبکه‌های اجتماعی (در کنار گروه اختصاصی مشتریان، متشکل از بیش از 500 مشتری و خریدار واقعی، که به ابراز عقیده و نظر آزادانه و اختیاری می‌پردازند)، قیمت‌ها و موجودی کاملاً به‌روز، قیمت‌های دقیق و منصفانه و استفاده از تصاویر واقعی از ویژگی‌های فروشگاه پاساریا به شمار می‌رود. خریداران همچنین می‌توانند به صورت حضوری اقدام به خرید کنند.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

کالای استوک را باید حضوری خرید! با کالای اکبند و نو فرق میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات