حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه خرید آپارتمان در استانبول ترکیه چگونه است؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

طبق آمار رسمی منتشرشده، در سال 2021 ایرانیان رکورد خرید ملک در ترکیه را شکسته اند. ترکیه کشوری زیبا، امن و تاریخی بوده و استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالا است. استانبول به عنوان یکی از بهترین مناطق ترکیه جهت خرید ملک شناخته می شود. خرید آپارتمان در استانبول مورد توجه اغلب اتباع خارجی قرار می گیرد.

شرایط زندگی مناسب، درآمد بالا، امکانات رفاهی مناسب و غیره موجب افزایش مهاجرت افراد به ترکیه شده است. به تبع همین موضوع خرید ملک در کشور ترکیه افزایش می یابد. شهر استانبول نیز انتخاب بسیاری از افراد خریدار ملک در ترکیه است. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

بزرگترین امتیاز خرید آپارتمان در استانبول

خرید آپارتمان در شهر استانبول، مصداقی بارز جهت سرمایه گذاری در ترکیه است. قوانین مهاجرتی ترکیه در سال 2021 تغییر کرده و دروازه‌های ترکیه را به سمت مهاجرین گشود‌ه‌اند. درصورت برخورداری از تمکن مالی، با خرید ملکی به ارزش 250هزار دلار آمریکا شهروندی ترکیه را اخذ خواهید کرد.

افراد دیگر با پرداخت تنها 60هزار دلار نیز اقامت ترکیه را کسب خواهند کرد. اما دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه از این طریق امکان پذیر نخواهد بود. با بهره گیری از این روش امکان اقامت در ترکیه به مدت سه سال وجود دارد. از همین جهت خرید ملک در ترکیه بسیار آسان و به نفع مهاجران است.

محله های مناسب برای خرید ملک در استانبول

یکی از نکات مهم هنگام خرید آپارتمان در استانبول، “انتخاب محله ای مناسب” است. استانبول شهری بزرگ بوده و مناطق بسیاری در آن وجود دارد. گزینش منطقه ای مناسب جهت سکونت، مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. استانبول همچنان در حال پیشرفت و گسترش بوده و جهت سرمایه گذاری گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود.

استانبول تنها شهر واقع در میان دو قاره است. انتخاب قسمت آسیایی و اروپایی استانبول کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد. هر کدام از این دو قسمت از مزایا و معایبی برخوردار هستند. از این رو، تنها با مقایسه قیمت ها، محله های مناسب برای زندگی از یکدیگر تفکیک داده می شوند.

محله های گران قیمت در استانبول

همانطور که اشاره شد، تفکیک محله های استانبول با توجه به قیمت آن ها صورت می گیرد. محله های بشیکتاش، ساری یر، باکرکوی و آتاکوی از جمله مناطق گران قیمت در استانبول هستند. خرید آپارتمان در استانبول و این مناطق نیازمند صرف هزینه بالاتری خواهد بود.

محله های ارزان قیمت و اقتصادی در استانبول

این محله ها از قیمت مناسبی برخوردار بوده و به عنوان مناطق اقتصادی شناخته می شوند. انتخاب هریک از این محله ها به سلیقه مشتری بستگی دارد. محله های اسن یورت، عمرانیه و غازی عثمان از مناطق مناسب جهت خرید آپارتمان در استانبول هستند.

قیمت هر متر مربع ملک به پول ایران

  • بشیکتاش: 34 میلیون تومان
  • ساری یر: 40 میلیون و 800 هزار تومان
  • باکرکوی و آتاکوی: 34 میلیون تومان
  • اسن یورت: حدودا 8.5 میلیون تومان
  • عمرانیه: 13.5 میلیون تومان
  • غازی عثمان پاشا: حدودا 10 میلیون تومان

خرید اقساطی آپارتمان در استانبول

یکی از روش های خرید ملک در ترکیه، پیش خرید یا خرید اقساطی ملک در استانبول است. این روش مانند سایر شیوه های خرید ملک در ترکیه، اقامت این کشور را به دنبال خواهد داشت. اما فرآیند انجام این روش تا حدودی پیچیده و متفاوت است. خرید اقساطی آپارتمان در استانبول نیازمند مدت زمان بیشتری خواهد بود.

اما در مقابل قیمت ملک پایین تر بوده و ارزان تر تمام می شود. درصورت تمایل به دریافت شهروندی ترکیه، تا زمان پرداخت کل مبلغ 250هزار دلار این امکان وجود نخواهد داشت. خرید آپارتمان در استانبول به صورت قسطی از دو راه ممکن است.

خرید ملک با وام بانکی به صورت اقساطی

این روش بسیار مطمئن بوده و دوره بازپرداخت آن بین 10 تا 15 سال خواهد بود. سود دریافتی از آن نیز بین 8 تا 10 درصد متغیر است. برخورداری از تمکن مالی و اثبات آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. به علاوه، در مدت زمان پرداخت اقساط، حق استفاده از سند را ندارید.

خرید ملک از شرکت سازنده به صورت اقساطی

از دیگر روش های خرید آپارتمان در استانبول، از شرکت سازنده است. این روش کمی پر ریسک بوده و تا زمان اتمام کامل آن سندی به نام نخواهد شد. از مزایای این روش پرداخت هزیه کمتر بوده اما در مدت زمان طولانی انجام می شود.

پیش خرید آپارتمان در استانبول

پیش خرید ملک در استانبول، از دیگر راه های خرید ملک در ترکیه است. این روش به عبارتی به معنای خرید خانه ارزان بوده و روشی مناسب برای افراد محسوب می شود. برخی افراد بودجه کافی نداشته و با پیش خرید، اقدام به خرید ملک در ترکیه می کنند. از جمله مزایای پیش خرید آپارتمان در ترکیه به موارد زیر اشاره می شود.

  • انعطاف در شرایط پرداخت و تنظیم اقساط
  • امکان ایجاد تغییر به سلیقه خود در خانه

اما هنگام پیش خرید ملک در ترکیه به چند نکته توجه داشته باشید. هنگام ثبت درخواست، امکان فروش خانه درصورت انصراف از خرید را به تایید برسانید. از دیگر نکات حائز اهمیت در این زمینه، دریافت سند آپارتمان پیش از اتمام ساخت آن است. پرداخت هزینه های اداری و دفترخانه ای نیز به عهده طرفین خواهد بود.

قوانین جدید خرید ملک در استانبول 2021

خرید ملک در برخی مناطق ترکیه در سال 2021، منجر به اخذ اقامت نخواهد شد. مناطق اعلام شده توسط اداره مهاجرت ترکیه به شرح زیر است.

  • منطقه فاتیح: با خرید ملک در این منطقه امکان اخذ اقامت ترکیه را نخواهید داشت. به علاوه، اجاره خانه نیز در این منطقه ممنوع بوده و تنها دانشجویان امکان درخواست اقامت در این منطقه را دارند.
  • منطقه اسنیورت: در این منطقه تنها با خرید خانه صادر اجازه اقامت را دریافت می کنید. اما امکان اخذ اقامت یا اجاره خانه در این مناطق وجود نخواهد داشت. این قانون از تاریخ 15 ژانویه 2021 به بعد و برای افراد درخواست دهنده اقامت توریستی اجرایی شده است.

سخن آخر

خرید آپارتمان در استانبول، مزایای بسیاری را به ارمغان می آورد. با خرید ملک در این شهر تابعیت ترکیه را اخذ خواهید کرد. تفکیک مناطق گران و ارزان نیز با توجه به قیمت آن ها انجام می شود. گروه سهند با ارائه مشاوره، راهنمای شما جهت خرید ملک در ترکیه خواهد بود.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن 22350645-021 یا با شماره تلفن واتس اپ 00905396603913 تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ترکیه تبدیل به حیاط خلوت ایرانی ها شده!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات